• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Panašu, praėjusią žiemą aplink automobilį su ledo gremžtuku teko ne kartą trypčioti kiekvienam vairuotojui. Tačiau vokiečių kompanija „Volkswagen“ tikisi jau greitai išgelbėti vairuotojus nuo tokių nemalonių darbų – Ingolštadto specialistai jau kelis metus dirba tobulindami dar neregėtas technologijas.

REKLAMA
REKLAMA

Ingolštadto inžinieriai, kartu su Fraunhoferio instituto mokslininkais, dar prieš kelis metus užsiminė apie inovatyvią technologiją, kuri neleistų ant automobilio langų ir žibintų stiklų susiformuoti ledo ar šerkšno sluoksniui. Dabar vokiečiai šią technologiją intensyviai tobulina.

REKLAMA

Išradėjai teigia, kad toks apsaugos metodas yra efektyvus iki minus 18 laipsnių temperatūros. Dabar bandoma kovoti su stiklų apledėjimu naudojant į stiklo paviršių integruotus termoelementus. Tačiau mokslininkai ir „Volkswagen“ inžinieriai pasirinko visiškai kitokį kelią. Jie nusprendė padengti stiklų paviršių nepaprastai plona ir skaidria indžio ir alavo plėvele. Šis sluoksnis neleidžia salono šilumai išeiti per stiklus, o tokios plėvelės apsaugotas paviršius neatvėsta iki rasos taško temperatūros. Tokį savo išradimo efektą vokiečiai pavadino „Low-e“(low thermal emissivity).

Viskas puikiai veikia, tačiau šios inovacijos vokiečiai dar neskuba pritaikyti serijiniuose automobiliuose. Nes yra vienas „šalutinis poveikis“.  Tokia plėvele padengti stiklai nepraleidžia į automobilio saloną mobiliojo ryšio signalų. Tai reiškia, kad gali kilti problemų ne tik su automobilyje esančių žmonių mobiliuoju ryšiu, bet ir su navigacinės įrangos veikla. Tiesa, „Volkswagen“ žada labai greitai išspręsti šią problemą. Na o tuomet gal jau nereikės vargti ir su ledo gremžtukais...

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų