Subtilumas nugali
Pernelyg neiššaukianti automobilio išvaizda daugelį metų buvo laikoma privalumu. Iš pirmo žvilgsnio jie atrodo kaip brolis dvynys, bet pradėję kreipti dėmesį į detales pradedate pastebėti vis įdomesnių smulkmenų ir akcentų, kurių dėka sukuriama nepriekaištinga automobilio dizaino visuma. Panašu, kad tokį patį tikslą turėjo „Peugeot“ bei „Volkswagen“.
Laikydamiesi ilgamečių tradicijų, naujausiomis technologijomis aprūpinti greituoliai atrodo santūriai, bet tuo pačiu stilingai. Ypač „Golf GTI“, kurį nuo standartinio „Golfo“ skiria specialiai šiam modeliui pagamintos radiatoriaus grotelės su klasiškai atrodančia raudona linija, didesnėmis oro paėmimo angomis, truputėlį platesnėmis arkomis ir kas be ko – didesnio skersmens ratlankiais. Jeigu žvelgtume tik į galinę „GTI“ dalį akimis žmogaus, kuriam automobiliai visiškai nerūpi, vargu ar jis sugebėtų pasakyti, jog tai „lok, stauk arba šauk“ modelio versija. Žvelgdami į apvalią hečbeko „sėdimąją“, sportišką charakterį išduoda tik du išmetimo vamzdžiai ir kuklus bei stilingas spoileris bagažinės dangčio viršuje.
„Peugeot“ dizaineriai kurdami „308 GTi“, panašu, įkvėpimo sėmėsi būtent iš „Volkswagen“. Kaip tik dabar įsivaizduojame prancūzų markės dizainerių susitikimą - „Vyrukai, žiūrėkite. Turime pranokti „Golfą GTI“. Kaip pasakė taip ir padarė.
„308 GTi“ atrodo dar kukliau ir santūriau negu pagrindinis konkurentas iš Vokietijos. Vienintelės užuominos, kurios padės perprasti, kas tai per žvėris – tai milžiniško skersmens 380 mm „Alcon“ stabdžių diskai priekyje, žemo profilio padangos ir dvi išmetimo angos gale. Jeigu ne ryški raudona kėbulo spalva, vargu, ar prekybos centro aikštelėje sugebėtume jo nesumaišyti su bet kuriuo kitu „pilku dyzeliu“.
Suprantu, jog pasaulyje egzistuoja daugybė žmonių, kurie nori kvapą gniaužiančios dinamikos visiškai gatvėje neišskiriančioje dėžutėje, tačiau bent keletas drąsesnių potėpių, linijų ar dizaino sprendimų abiems automobiliams būtų neprošal, tačiau jie tikrai neturėtų pranokti „Honda Civic Type R“ dizaino beprotybės.
Tvarka – bus!
Automobilių interjeras – vieta, kurioje nenori susimauti bet kuris gamintojas, ypač jeigu konkretus modelis privalo įtikti itin plačiai masei vairuotojų. Vokiška precizika ir šaltas protas dominuoja kiekviename „Volkswagen Golf GTI“ interjero milimetre. Kiekviena detalė, kiekviena smulkmena yra išdirbta ir net priverčianti žiovauti. Akivaizdu, jog „Volkswagen“ inžinieriai iš pradžių galvojo apie žmones ir tik po to apie jų emocijas ir tam tikrų detalių suteikiamą džiaugsmą.
Įsėdus į „Golf GTI“ vidų pasijauti taip, lyg būtum patekęs į aukštesnės komplektacijos „Golf“. „Vau“ priverčiančio pasakyti efekto jame nesurasite, tačiau „Volkswagen“ puikiai sugebėjo eksterjere panaudotą formulę pritaikyti viduje. Prietaisų skydelis, centrinė konsolė, mygtukai ir apdailos medžiagos – tokios pačios kaip ir bet kuriame kitame „Volkswagen“, tačiau languotos, sportiškesnės sėdynės ir mažesnio skersmens, nuostabiai prie rankos limpantis vairas su „GTI“ inicialais visuomet primena, jog sėdite už ypatingo ratuočio vairo.
Ironiška, tačiau ta pati formulė buvo pritaikyta ir „308 GTi“ viduje. Skirtumas tik tas, jog pokyčių „Peugeot“ automobilyje dar mažiau, o tai šiek tiek glumina, nes atrodo, jog įsėdai į dar vieną „Peugeot 308“, kuris galbūt net varomas dyzeliniu varikliu. Šias mintis iš galvos varo tik du ženklai – „GTi“ emblema ant vairo ir fantastiškos, puikų šoninį prilaikymą turinčios sėdynės, kurių galėtų pavydėti kai kurie žymiai brangesni adrenalino gamintojai.
Papildomas pripūtimas
Nepaisant greitai užmirštamo ir galvoje neįstringančio automobilių dizaino, šie nuolatiniai sporto salės lankytojai gali pasiūlyti tai, kas privers nuobodžią darbo dieną paversti žymiai geresne (mūsų akys krypsta į „Peugeot“).
Prancūziškas hečbekas savyje slepia vos 1,6 litro, keturių cilindrų benzininį variklį, kuris sugeba pasiekti net 270 arklio galių. Šį rodiklį jiems pavyko pasiekti į pagalbą pasitelkus naują, stipresnį variklio bloką, kaltinius stūmoklius ir dvigubą turbiną, pasižyminčią itin giliais plaučiais. Tačiau tai ne vieninteliai priedai, kuriuos galima surasti „308 GTI“. Taip pat reikėtų paminėti „Alcon“ stabdžių sistemą, kuri turi panašumų su legenda tapusiu „206 WRC“, ir normalų, mechaninį „Torsen“ riboto praslydimo diferencialą. Visi šie skanėstai turi nusilenkti 6 laipsnių mechaninei pavarų dėžei ir trims pedalams – tai vienintelis pasirinkimas, kurį siūlo „Peugeot“.
Paskutiniu „Peugeot“ koziriu tampa automobilio svoris – jis siekia vos 1205 kilogramus, kai tuo tarpu šalia stovintis „Golf GTI“ nuleidęs akis į žemę nujaučia, jog netrukus mes jį pavadinsime storuliu. Vokietis yra net 106 kilogramais sunkesnis už prancūzą, tad jeigu norėtumėte išlyginti jėgas tarp abiejų automobilių, „Peugeot“ viduje nuolatos turėtų kiurksoti garbaus amžiaus, alų ir midų mėgstantis dėdė.
Žvelgiant į baltą popieriaus lapą, kuriame demonstruojamos techninės charakteristikos, daugelis iškart pagalvos, jog „Volkswagen“ 2 litrų motoras neturės sau lygių, net ir nepaisant fakto, jog jis turi 40 arklio galių mažiau.
Iš dalies tai yra tiesa. Žemesniuose sūkiuose „Volkswagen“ motoras jaučiasi gyvesnis, raumeningesnis ir užtikrintesnis. Prie to prisijungia ausį džiuginantis, žemas, duslus išmetamosios sistemos garsas, kurią retkarčiais galima priversti kepti spragėsius.
Vis dėlto, „Volkswagen“ automobilyje esantis motoras tiesiog nepasižymi milžiniška agresija kaip „Peugeot“ širdis. Ji visuomet veikia efektyviai ir nepriekaištingai, tačiau ji niekuomet neprivers išpūsti akių, kaip kad tai nuolatos priverčia daryti „308 GTi“ esantis variklis. Be to, prancūziška širdis ne vieną kartą įrodė, jog mažesnis tūris retkarčiais gali būti puiki alternatyva. Labiausiai žavi tai, kaip „Peugeot“ motoras ant pietų stalo pateikia 270 arklio galių ir 330 Nm patiekalą. Vietoj ramaus ir mandagaus padavėjo gaunate šiek tiek nurautą darbuotoją, kuris esant reikalui į galvą paleis ne tik tik ką iškeptą kepsnį, bet ir visus po ranka esančius įrankius ir kočėlą. Būtent variklio elgesys ir galios pateikimas stebina ir džiugina labiausiai. Be to, kitaip negu „Volkswagen“ motoras, prancūziška širdis laisviau ir entuziastingiau kopia į redline'o aukštumas, todėl nenuostabu, jog „Peugeot“ vairavimas baigiasi tachometro rodyklės stūmimo iki pat aukščiausios ribos varžyboms.
„Volkswagen“ siūlo truputėlį kitokią dinamikos pateikimo receptą. Vietoj adrenalino injekcijos 2 litrų motoras siūlo milžinišką, tikrai milžinišką sukimo momento elastinę gumytę – tachometro rodyklei pasiekus 1500 aps/min. ribą Jus pasitiks neišsemiami sukimo momento plotai.
Skirtingi požiūriai
„Volkswagen Golf GTI“ nuo pat V kartos pasirodymo buvo laikomas sportiškų hečbeku etalonu. Todėl nenuostabu, jog užvedę vokiško hečbeko variklį iš šio modelio tikimės tik nepriekaištingų manierų kelyje.
Vertinti automobilio elgesį galima dvejopai. Po keleto dešimčių kilometrų supranti, jog „Golf GTI“ pakaba buvo sukonfigūruota pagal formulę, kuri užtikrintų optimalų, o tiksliau – idealų balansą tarp komforto mieste, šaltakraujiškumo užmiestyje, ir apskritai – būtų lengvai nuspėjamas kiekvienoje situacijoje.
Net ir pasirinkus pačius agresyviausius parametrus, kurie padidina variklio bei pavarų dėžės efektyvumą, „Golf GTI“ niekuomet nebando nukąsti Jūsų galvos. Atvirkščiai – vairo mechanizmas veikia tiksliai ir suteikia pakankamai daug informacijos, priekinė automobilio dalis turi pakankamai daug sukibimo su kelio danga, kėbulas taip pat išlaiko stabilumą aštresniuose posūkiuose. Ir ties šiuo momentu supranti, jog „Golf GTI“ vairavimas nereikalauja didžiulių pastangų, įsitempimo ir rimtos veido išraiškos, kuri praeiviams sakytų – „Aš tave netrukus pritrenksiu prie sienos.“
Išlipus iš „Volkswagen“ sukurto saugos ir komforto kokono, „Peugeot“ suteikia visiškai kitokias emocijas. Ne tik sėdint už vairo, bet ir jį vairuojant.
Palyginus su „Volkswagen Golf GTI“, „Peugeot“ jaučiasi vikresnis, energingesnis, nuolatos provokuojantis ir interaktyvus. Automobilis taip pat pasižymi standesne pakaba, kuri skaičiuoja ne kiekvieną, bet daugelį kelio nelygumų. Tikrai nenoriu pasakyti, jog automobilio pakaba suteikia diskomfortą – tikrai ne, tačiau „308 GTi“ nesugeba taip sugerti kelio nelygumų kaip „Golf GTI“, kuris net į tikrai prastą kelio sujungimą nereaguoja.
„308 GTi“ taip pat turi visiškai kitokią vairuotojo poziciją, kuri, esu įsitikinęs, patiks ne visiems. Mat prancūzai nori, jog kiekvienas vairuotojas į prietaisų skydelį žiūrėtų ne pro patį vairą, o pro vairo viršų. Man asmeniškai ši koncepcija patinka, tačiau aukštesnio ūgio arba stambesnio sudėjimo vairuotojai turės rimtų problemų, kuomet ateis metas surasti patogią vairuotojo poziciją. Nepaisant to, spaudžiame variklio užvedimo mygtuką ir žiūrime ką gali pasiūlyti šis galiūnas.
Po pirmųjų kilometrų pajauti, jog automobilio vairo mechanizmas atrodo iki galo neišdirbtas, lyg ir retkarčiais vėluojantis į vairuotojo komandas, tačiau vėliau tai tampa nesvarbu, nes „Peugeot“ sugeba pasitikėjimo savimi stiklinę pripildyti iki pat viršaus. Priekinių ratų sukibimas ir užtikrintumas kiekviename posūkyje stebina. Pakabos balansas vertas nuolatinių pagyrų.
Raudona spalva nudažytas „308 GTi“ turi ir dar vieną privalumą, kuris savo kerus sugeba paskleisti po keleto rimtų bandymų įveikti greitą posūkį. „Torsen“ diferencialas ne tik demonstruoja neįtikėtiną efektyvumą, bet ir visuomet skatina akceleratoriaus pedalą spausti vis anksčiau ir anksčiau, vien dėl noro pamatyti kaip jis sugeba sutramdyti priekinę automobilio dalį nuo nepalankaus išslydimo iš trajektorijos.
„Peugeot“ visuomet reikalauja daugiau koncentracijos ir dėmesio negu „Volkswagen“, tačiau už savo triūsą ir darbą sulauksite žymiai vertingesnio apdovanojimo.
Modelis | Golf GTI | 308 GTI |
Variklio tūris | 1984 cm3 | 1598 cm3 |
Cilindrų/vožtuvų skaičius | 4 / 16 | 4 / 16 |
Galia | 230 AG | 270 AG |
Pavarų dėžė | DSG - 7 | 6 laipsnių mechaninė |
Sukimo momentas | 350 Nm | 330 Nm |
Ilgis (mm) | 4362 | 4253 mm |
Plotis (mm) | 1799 | 1804 |
Aukštis (mm) | 1482 | 1446 |
Bagažinės tūris | 380 litrai | 470 |
Sėdimų vietų skaičius | 5 | 5 |
Tuščio svoris (kg) | 1311 | 1205 |
CO2 emisija (g/km) | 145 | 139 |
Pagreitėjimas 0-100 km/val. | 6,4 s. | 6 |
Maksimalus greitis | 250 km/val. | 250 km/val. |
Kaina (bandytų modelių) | 37 269 eurai | ~ 34 000 |
Kuris kurį?
Iš Vokietijos kilęs „Volkswagen Golf GTI“ yra idealus automobilis, kurie ieško dinamiško, greito, įdomesnio šeimos automobilio, daugybę laiko praleidžia kamščiuose, kelionėse į darbą ar į pajūrį. Kaip ir standartinis „Golf“, taip ir ikona tapęs „GTI“ yra beprotiškai civilizuotas ir rafinuotas sportiškas hečbekas, sugebantis įpūsti ugnelės į nuobodžią kasdienybę, tačiau kuomet ateina metas užsiraityti rankoves ir įjungti „Sport“ režimą, „Volkswagen Golf“ negali pasiūlyti „Peugeot“ teikiamo malonumo, aštrumo ir jeigu galima taip pasakyti – smagumo. Nuostabaus fantastiško hečbeko vaidmeniui jis atitinka 95%, tačiau iki pilnos laimės mums trūksta 5% charizmos.
Tuo tarpu „Peugeot 308 GTi“ yra visiškai kitokio plauko tvarinys. Tai atletiškas ir labai efektyvus įrankis tiems, kas vertina tyrą vairavimo malonumą – tai yra jų prioritetas ir siekiamybė. „Peugeot“ turi visus įrankius, jog kiekviena trumpa kelionė iki parduotuvės baigtųsi itin entuziastingu 50 ar 100 kilometrų ilgio pasivažinėjimu. Be to, tai vienas iš nedaugelio sportiškų hečbekų, kurie gali ir nori būti naudojami lenktynių trasoje.
„Peugeot“ tik dar kartą įrodė, jog prancūzai moka ir žino kaip sukurti automobilį su kuriuo galima prasilėkti su vėjeliu ir namo sugrįžti su milžiniška šypsena veide. Nors tam tikri elementai automobilyje bado akis (lėta ir neintuityvi multimedija arba neįprasta vairuotojo pozicijos koncepcija), tačiau aštrių pojūčių ir fantastiškos dinamikos ieškantys vairuotojai bus labai nustebinti. Vienintelis ryškus automobilio trūkumas – prancūzams nebūdingas santūrumas ir vizualinės agresijos trūkumas. Jeigu tik turėtume galimybę, šio automobilio kūrėjams pasiūlytume sukurti „Rallye“ versiją.
Ryškaus, akivaizdaus nugalėtojo šioje poroje nėra. Nepaisant to, jog abudu modeliai privalo dalintis ta pačia smėlio dėže, jie yra skirti visiškai skirtingiems vairuotojų tipams. „Volkswagen“ demonstruoją idealų kompromisą tarp ramaus ir užtikrinto gyvenimo būdo mieste ir žaismingo charakterio užmiestyje. Tuo tarpu „Peugeot“ linkęs ieškoti tų vairuotojų, kurie gali atsisakyti komfortiškesnės pakabos ar šiurpuliukų nekeliančios išmetimo sistemos ir nori pajusti ką reiškia tyras vairavimo malonumas.
Tad į kurią pusę Jūs linkstate? Link racionalumo ar norite vadovautis emocijomis?
PRIVALUMAI
- Patogus ir komfortiškas
- Praktiškas ir erdvus
- Dinamiškas
- Idealus kiekvienoje gyvenimiškoje situacijoje
TRŪKUMAI
- Tai ne pats išvaizdžiausias automobilis klasėje
- Iki pilnos laimės trūksta trūksta aštrumo ir agresijos automobilio elgsenoje
- Gerai įrengto modelio kaina perkopia 37 000 eurų, o tai yra „Civic Type R“ ir „Focus RS“ teritorija
PRIVALUMAI
- 1,6 litro „varikliukas“ turi milžinišką sprogstamąjį užtaisą
- Fantastiški stabdžiai
- Tikslus valdymas
- Nuostabūs „lopšiai“
- Krikščioniškos kuro sąnaudos
- Galimybė prasitęsti garantiją iki 6 metų ( 200 000 km )
- Kaina
TRŪKUMAI
- Pernelyg santūrus eksterjero dizainas (atsižvelgiant į prancūzų norą skirti daug dėmesio dizainui)
- Variklio skleidžiamas garsas
- Per ilga pavarų svirties eiga
- Multimedijos sistema