• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

1985 metais „Volkswagen“ pristatė antros kartos „Golf GTI“ – visiems įkandamą, sportišką ir dinamišką hečbeką, kuris buvo liaupsinamas dėl naujutėlio keturių cilindrų variklio. 16 vožtuvų turėjusio variklio.
Originalus „Golf GTI“ buvo aprūpintas 1,6 litro darbinio tūrio, keturių cilindrų, 110 arklio galių ir 150 Nm sukimo momentą išvystančiu motoru, kuris buvo giriamas dėl pagirtinų dinaminių savybių ir sugebėjimo paerzinti tradicinių sportiškų automobilių vairuotojus: „MG B“, „Ford Capri“, „Opel Manta“ ir dar daugelis kitų privalėjo pripažinti „Golf GTI“ pranašumą.
Konkurentai lipo ant kulnų
Po itin sėkmingo „Volkswagen Golf GTI“ pasirodymo, naujų automobilių rinkoje atsirado ne vienas, bet keletas skirtingų „Golf GTI“ alternatyvų, pasekėjų, kurie norėjo atsipjauti visiškai naujo automobilių segmento pyrago dalį. „Ford“ pristatė „Escort XR3“, „Fiat“ iškepė futuristiškai atrodantį „Ritmo“, o „Renault“ iš sporto salės išleido „5 Turbo“.
Kaip bebūtų keista, tačiau Prancūzija buvo pati didžiausia pirmos kartos „Golf GTI“ modelio rinka. Būtent prancūzai įsimylėjo sportiškų hečbekų receptą, būtent jie įtikino daugelį gamintojų, jog tradicinis sportiškas kupė nebėra vienintelis pasirinkimas, jeigu mėgstate ar dievinate vairavimą.
Prancūzijos padalinio vadovai norėdami sustiprinti silpnėjančias „Golf GTI“ pozicijas, pareikalavo tuometinių „Volkswagen“ vadovų, jog jie į žavų hečbeką sumontuotų galingesnį variklį, kuris suteiktų pranašumą prieš pagrindinius konkurentus. Vokiečių atsakymas buvo labai paprastas ir elementarus – mes neturime tinkamo variklio.
Pažvelgę į atsarginių detalių sandėlį, „Volkswagen“ inžinieriai pamatė tik keletą galimų opcijų. Vis dėlto, visi potencialūs kandidatai į „Golf GTI“ skyrių patektų tik atlikus nemažai brangių pakeitimų. Atsižvelgiant į tai, jog „Volkswagen“ tuo metu jau darbavosi prie antrosios kartos „Golf“ ir antrosios kartos „Golf GTI“, iššūkius mėgstantys vokiečiai į kolegų prašymą numojo ranka.
„Volkswagen“ vadovams nusprendus rūpintis svarbesnių modelių gerove, Prancūzijos padalinio vėdliai toliau ieškojo problemos sprendimo būdo. Kurti savo variklį? Brangu. Modifikuoti senąjį? Taip pat per brangu. Sumontuoti turbiną? Tuomet, tai atrodė kaip nepatikimo automobilio receptas.

1985 metais „Volkswagen“ pristatė antros kartos „Golf GTI“ – visiems įkandamą, sportišką ir dinamišką hečbeką, kuris buvo liaupsinamas dėl naujutėlio keturių cilindrų variklio. 16 vožtuvų turėjusio variklio.
Originalus „Golf GTI“ buvo aprūpintas 1,6 litro darbinio tūrio, keturių cilindrų, 110 arklio galių ir 150 Nm sukimo momentą išvystančiu motoru, kuris buvo giriamas dėl pagirtinų dinaminių savybių ir sugebėjimo paerzinti tradicinių sportiškų automobilių vairuotojus: „MG B“, „Ford Capri“, „Opel Manta“ ir dar daugelis kitų privalėjo pripažinti „Golf GTI“ pranašumą.
Konkurentai lipo ant kulnų
Po itin sėkmingo „Volkswagen Golf GTI“ pasirodymo, naujų automobilių rinkoje atsirado ne vienas, bet keletas skirtingų „Golf GTI“ alternatyvų, pasekėjų, kurie norėjo atsipjauti visiškai naujo automobilių segmento pyrago dalį. „Ford“ pristatė „Escort XR3“, „Fiat“ iškepė futuristiškai atrodantį „Ritmo“, o „Renault“ iš sporto salės išleido „5 Turbo“.
Kaip bebūtų keista, tačiau Prancūzija buvo pati didžiausia pirmos kartos „Golf GTI“ modelio rinka. Būtent prancūzai įsimylėjo sportiškų hečbekų receptą, būtent jie įtikino daugelį gamintojų, jog tradicinis sportiškas kupė nebėra vienintelis pasirinkimas, jeigu mėgstate ar dievinate vairavimą.
Prancūzijos padalinio vadovai norėdami sustiprinti silpnėjančias „Golf GTI“ pozicijas, pareikalavo tuometinių „Volkswagen“ vadovų, jog jie į žavų hečbeką sumontuotų galingesnį variklį, kuris suteiktų pranašumą prieš pagrindinius konkurentus. Vokiečių atsakymas buvo labai paprastas ir elementarus – mes neturime tinkamo variklio.
Pažvelgę į atsarginių detalių sandėlį, „Volkswagen“ inžinieriai pamatė tik keletą galimų opcijų. Vis dėlto, visi potencialūs kandidatai į „Golf GTI“ skyrių patektų tik atlikus nemažai brangių pakeitimų. Atsižvelgiant į tai, jog „Volkswagen“ tuo metu jau darbavosi prie antrosios kartos „Golf“ ir antrosios kartos „Golf GTI“, iššūkius mėgstantys vokiečiai į kolegų prašymą numojo ranka.
„Volkswagen“ vadovams nusprendus rūpintis svarbesnių modelių gerove, Prancūzijos padalinio vėdliai toliau ieškojo problemos sprendimo būdo. Kurti savo variklį? Brangu. Modifikuoti senąjį? Taip pat per brangu. Sumontuoti turbiną? Tuomet, tai atrodė kaip nepatikimo automobilio receptas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen Golf GTI 16S (2)


Pagalba iš išorės
Po ilgų ir varginančių paieškų, Prancūzijos padalinio vadovai sugebėjo surasti tik vieną tinkamą kandidatą – įmonę, kuri galėtų įgyvendinti jų prašymą. Kas tai per įmonė? „Oettinger“ – Vokietijoje įsikūrusi automobilių tobulinimo specialistė, kuri puikiai žinojo kiekvieną „Golf GTI“ varžtelį, silpnąsias ir stipriąsias vietas.
Padalinio atstovams susisiekus ir aptarus visas reikalingas detales, projekto aprašymas ir su juo susijusios smulkmenos buvo pristatytos „Volkswagen“ markės vadovams, kurie į bet kokią saviveiklą žiūrėdavo pakankamai skeptiškai.
Po dvejus mėnesius trukusių derybų, tuometinė „Volkswagen“ nusprendė suteikti palaiminimą ir Prancūzijos gyventojams suteikti galimybę įsigyti greitesnę ir dinamiškesnę „Golf GTI“ versiją – „Golf GTI 16S“.
„Volkswagen“ standartinę „Golf GTI“ versiją išsiųsdavo į „Oettinger“ dirbtuves, kuriose europiečių mylimam hečbekui buvo atliekami įvairūs patobulinimai.

REKLAMA

Volkswagen Golf GTI 16S (4)


Skirtumai smulkmenose
„Golf GTI 16S“ arba „Golf GTI 16 Soupapes“ nuo standartinio „Golf GTI“ skyrėsi ne tik naujomis emblemomis ar pajėgesniu varikliu. „Oettinger“ atliko labai daug įvairių, smulkių pakeitimų, kurie leidžia „GTI 16S“ išsiskirti iš kitų.
Ant radiatoriaus grotelių spindėjo „GTI 16S“ užrašas, ratų arkos buvo nudažytos kėbulo spalva, „ATS“ 14 colių ratlankiais ir „BBS“ specialistų sukurtais aksesuarais: priekinio buferio pažeminimu, slenksčiais ir platesnėmis ratų arkomis.
Pagrindinį vaidmenį naujoje versijoje atliko keturių cilindrų, „Oettinger“ specialistų patobulintas 1,6 litro darbinio tūrio variklis, kuris iš automobilius tobulinančių dirbtuvių išriedėjo turėdamas visiškai naują cilindrų galvą, „Mahle“ kaltinius stūmoklius (jie svėrė vos 400 gramų) ir pakankamai aukštą cilindrų suspaudimo laipsnį, siekiantį 10.5:1.
„Oettinger“ taip pat pakoregavo „Bosch“ įpurškimo sistemos darbą, sumontavo našesnį kuro siurblį ir pridėjo lengvesnį smagratį. Visų modifikacijų rezultatas – 25 procentais išaugusi galia, iki 136 arklio galių esant 6500 aps/min. ir 160 Nm esant 5500 aps/min.
„Oettinger“ norėdama tinkamai išnaudoti galingesnį variklį, pakoregavo standartinės „Golf GTI“ pavarų dėžės perdavimo skaičius. Pirmoji pavara buvo ilgesnė, o antra, trečia, ketvirta ir penkta – trumpesnė.
Šių pokyčių dėka, Prancūzijos rinkai skirtas „Golf GTI 16S“ iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 7,6 sekundės ir pasiekdavo 195 km/val. greitį.

REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen Golf GTI 16S (1)


Dvigubai brangesnis
Iš pradžių automobilį buvo galima įsigyti tik Prancūzijos teritorijoje veikusiose „Volkswagen“ atstovybėse, tačiau po poros mėnesių „Golf GTI 16S“ buvo parduodamas ir tam tikrose „Volkswagen“ atstovybėse Šveicarijoje.
Bent jau Prancūzijoje, naujoji „Golf GTI“ versija kainavo 75 000 frankų arba maždaug dvigubai daugiau negu standartinis „Golf GTI“.
Pagal pirminį planą, „Oettinger“ per vienerius metus galėjo pagaminti iki 2000 „Golf GTI 16S“ vienetų. Dvejose šalyse daugiau nei metus pardavinėtas modelis sulaukė šiek tiek mažiau – 1250 užsakymų.
Dabar ribotos laidos „Golf GTI 16S“ kainuoja kaip visiškai nauja „Alpine A110“. Prancūzijoje galima surasti egzempliorių, kurių kainos svyruoja nuo 40 000 iki 50 000 eurų.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų