Pagalba iš išorės
Po ilgų ir varginančių paieškų, Prancūzijos padalinio vadovai sugebėjo surasti tik vieną tinkamą kandidatą – įmonę, kuri galėtų įgyvendinti jų prašymą. Kas tai per įmonė? „Oettinger“ – Vokietijoje įsikūrusi automobilių tobulinimo specialistė, kuri puikiai žinojo kiekvieną „Golf GTI“ varžtelį, silpnąsias ir stipriąsias vietas.
Padalinio atstovams susisiekus ir aptarus visas reikalingas detales, projekto aprašymas ir su juo susijusios smulkmenos buvo pristatytos „Volkswagen“ markės vadovams, kurie į bet kokią saviveiklą žiūrėdavo pakankamai skeptiškai.
Po dvejus mėnesius trukusių derybų, tuometinė „Volkswagen“ nusprendė suteikti palaiminimą ir Prancūzijos gyventojams suteikti galimybę įsigyti greitesnę ir dinamiškesnę „Golf GTI“ versiją – „Golf GTI 16S“.
„Volkswagen“ standartinę „Golf GTI“ versiją išsiųsdavo į „Oettinger“ dirbtuves, kuriose europiečių mylimam hečbekui buvo atliekami įvairūs patobulinimai.
Skirtumai smulkmenose
„Golf GTI 16S“ arba „Golf GTI 16 Soupapes“ nuo standartinio „Golf GTI“ skyrėsi ne tik naujomis emblemomis ar pajėgesniu varikliu. „Oettinger“ atliko labai daug įvairių, smulkių pakeitimų, kurie leidžia „GTI 16S“ išsiskirti iš kitų.
Ant radiatoriaus grotelių spindėjo „GTI 16S“ užrašas, ratų arkos buvo nudažytos kėbulo spalva, „ATS“ 14 colių ratlankiais ir „BBS“ specialistų sukurtais aksesuarais: priekinio buferio pažeminimu, slenksčiais ir platesnėmis ratų arkomis.
Pagrindinį vaidmenį naujoje versijoje atliko keturių cilindrų, „Oettinger“ specialistų patobulintas 1,6 litro darbinio tūrio variklis, kuris iš automobilius tobulinančių dirbtuvių išriedėjo turėdamas visiškai naują cilindrų galvą, „Mahle“ kaltinius stūmoklius (jie svėrė vos 400 gramų) ir pakankamai aukštą cilindrų suspaudimo laipsnį, siekiantį 10.5:1.
„Oettinger“ taip pat pakoregavo „Bosch“ įpurškimo sistemos darbą, sumontavo našesnį kuro siurblį ir pridėjo lengvesnį smagratį. Visų modifikacijų rezultatas – 25 procentais išaugusi galia, iki 136 arklio galių esant 6500 aps/min. ir 160 Nm esant 5500 aps/min.
„Oettinger“ norėdama tinkamai išnaudoti galingesnį variklį, pakoregavo standartinės „Golf GTI“ pavarų dėžės perdavimo skaičius. Pirmoji pavara buvo ilgesnė, o antra, trečia, ketvirta ir penkta – trumpesnė.
Šių pokyčių dėka, Prancūzijos rinkai skirtas „Golf GTI 16S“ iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 7,6 sekundės ir pasiekdavo 195 km/val. greitį.
Dvigubai brangesnis
Iš pradžių automobilį buvo galima įsigyti tik Prancūzijos teritorijoje veikusiose „Volkswagen“ atstovybėse, tačiau po poros mėnesių „Golf GTI 16S“ buvo parduodamas ir tam tikrose „Volkswagen“ atstovybėse Šveicarijoje.
Bent jau Prancūzijoje, naujoji „Golf GTI“ versija kainavo 75 000 frankų arba maždaug dvigubai daugiau negu standartinis „Golf GTI“.
Pagal pirminį planą, „Oettinger“ per vienerius metus galėjo pagaminti iki 2000 „Golf GTI 16S“ vienetų. Dvejose šalyse daugiau nei metus pardavinėtas modelis sulaukė šiek tiek mažiau – 1250 užsakymų.
Dabar ribotos laidos „Golf GTI 16S“ kainuoja kaip visiškai nauja „Alpine A110“. Prancūzijoje galima surasti egzempliorių, kurių kainos svyruoja nuo 40 000 iki 50 000 eurų.