• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dviejų variklių idėja automobilių  kūrėjus vilioja kaip medus bites. Beveik visų didžiųjų automobilių gamintojų inžinieriai bandė tobulinti dviejų variklių koncepciją ir ją pritaikyti realiame pasaulyje. Deja, ne vienam iš jų nepavyko. Net ir „Volkswagen“ specialistams, kurie buvo labai, labai arti tikslo.
Pastaruoju metu visi inžinieriai savo energiją nukreipė į hibridinių jėgainių ir elektros energiją varomų automobilių kūrimą. Tai yra kryptis, link kurios žengia visa automobilių pramonė. Tuo tarpu devintame dešimtmetyje automobilių gamintojai turėjo žymiai daugiau laisvės ir galimybių eksperimentuoti. Niekam ekologija nerūpėjo. Žmonės žavėjosi greičiu, automobiliu galimybėmis posūkiuose, komfortu ar elektra valdomais langais.
„Volkswagen Motorsport“ padalinio darbuotojai, ieškodami būdų kaip pranokti savo geresnį brolį - „Audi Motorsport“, padalinį, kuris tuomet karaliavo įvairiose autosporto šakose su bolidais, turėjusius keturių varančiųjų ratų pavarą. Iš pradžių „Volkswagen Motorsport“ specialistai pradėjo darbuotis prie savo „Audi Quattro“ interpretacijos, tačiau automobilis nesugebėjo nulipti net nuo braižymo lentos.

Dviejų variklių idėja automobilių  kūrėjus vilioja kaip medus bites. Beveik visų didžiųjų automobilių gamintojų inžinieriai bandė tobulinti dviejų variklių koncepciją ir ją pritaikyti realiame pasaulyje. Deja, ne vienam iš jų nepavyko. Net ir „Volkswagen“ specialistams, kurie buvo labai, labai arti tikslo.
Pastaruoju metu visi inžinieriai savo energiją nukreipė į hibridinių jėgainių ir elektros energiją varomų automobilių kūrimą. Tai yra kryptis, link kurios žengia visa automobilių pramonė. Tuo tarpu devintame dešimtmetyje automobilių gamintojai turėjo žymiai daugiau laisvės ir galimybių eksperimentuoti. Niekam ekologija nerūpėjo. Žmonės žavėjosi greičiu, automobiliu galimybėmis posūkiuose, komfortu ar elektra valdomais langais.
„Volkswagen Motorsport“ padalinio darbuotojai, ieškodami būdų kaip pranokti savo geresnį brolį - „Audi Motorsport“, padalinį, kuris tuomet karaliavo įvairiose autosporto šakose su bolidais, turėjusius keturių varančiųjų ratų pavarą. Iš pradžių „Volkswagen Motorsport“ specialistai pradėjo darbuotis prie savo „Audi Quattro“ interpretacijos, tačiau automobilis nesugebėjo nulipti net nuo braižymo lentos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen Bi Motor (12)


Sugrįžę prie gilių apmąstymų, „Volkswagen Motorsport“ specialistai pradėjo vystyti labai neįprastą dviejų variklių idėją. „Twin-Jet“ vardu pavadinta koncepcija iš pradžių buvo pristatyta modifikuotame „Jetta“ kupė automobilyje, kuris būtent dviejų variklių dėka galėjo pasigirti, jog taip pat turi keturių varančiųjų ratų pavarą.
„Twin-Jet“ buvo aprūpintas dviem tokiais pačiais 1,6 litro, 110 arklio galių išvysčiusiais jėgos agregatais. Vienas 1,6 litro motoras atrodo pakankamai kukliai ir neįspūdingai, tačiau bendra šių dviejų variklių jėga siekė 220 arklio galių. Tai jau buvo sportiškų automobilių teritorija.
Sumontuoti du variklius nebuvo labai lengva. Inžinieriai turėjo atlikti daugybę pakeitimų automobilio struktūroje. Pavyzdžiui, visa galinė pakaba turėjo būti išmesta, o jos vietą pakeitė „McPherson“ tipo pakaba, kuri buvo naudojama „Jetta“ automobilių priekinėje dalyje. Abudu varikliai gavo po atskirą pavarų dėžę, sankabos pedalą.

REKLAMA

Volkswagen Bi Motor (13)


Tad kaip ši koncepcija veikdavo? Automobilio viduje buvo sumontuotas mygtukas, kuris leisdavo įjungti vieną ar kitą variklį, naudotis vienam ar kitam varikliui skirta pavarų dėže. Sudėtinga, bet veiksminga.
Apsidžiaugę, jog pirmasis bandymas buvo sėkmingas ir tinkamai veikiantis, „Volkswagen Motorsport“ pradėjo galvoti apie ambicingesnį projektą - automobilį su dviem varikliais, kuris galėtų sukelti nerimą „Porsche 911“. Šį kartą jie į savo dirbtuves atsivežė „Volkswagen Scirocco“.
Dviejų variklių formulė išliko tokia pat - automobilis turės du variklius ir dvi pavarų dėžes. Skirsis tik patys komponentai.
Inžinieriai pasinaudojo 1,6 litro darbinio tūrio varikliais, bet pakeitė daugybę vidinių komponentų : cilindrų galvą, įpurškimo sistemą, stūmoklius. Po šių ir kitų pokyčių, bendras abiejų variklių galingumas siekė net 360 arklio galių. To pilnai užteko, jog du variklius turintis „Scirocco“ iki 100 km/val. įsibėgėtų vos per 4,6 sekundės ir pranoktų kelis kartus brangesnį „Porsche 911 Turbo“, kuris iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 5,4 sekundės.

REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen Bi Motor (2)


Pirmąjį ir vienintelį egzempliorių „Volkswagen Motorsport“ specialistai parodė koncerno vadovybei, kuri buvo sužavėta galutiniu rezultatu. Iškart po prezentacijos koncerno vadovai pradėjo kalbėti apie ribotą serijinę gamybą, tačiau norint ją pradėti, projekto autoriai privalėjo atlikti keletą pakeitimų, kurie užtikrintų keleivių saugumą, pakoreguoti pavarų dėžės perdavimų skaičius, sušvelninti akceleratoriaus reakciją į paspaudimą ir automobilio kėbulą papuošti tokiomis detalėmis, jog du variklius turintis „Scirocco“ neatrodytų kaip kaliausė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen Bi Motor (5)


Volkswagen Bi Motor (7)


Likus vienam žingsniui iki serijinės gamybos, koncerno vadovai apsigalvojo ir liepė tą pačią dviejų variklių idėja pritaikyti patrauklesniame „Volkswagen Golf“ kėbulu. Kaip pasakė, taip ir padarė. Po keletos savaičių „Golf“ turėjo du variklius ir kitus komponentus perkeltus iš „Scirocco“.
„Volkswagen“ norėdama išbandyti šią formulę realiame pasaulyje, išsiuntė Jochimą Kleintą į „Pikes Peak“ varžybas, kuriose su „Golf Bi-Motor“ užėmė trečią vietą savo klasėje. Po vienerių metų į tas pačias sugrįžęs lenktynininkas parodė ketvirtą geriausią rezultatą savo klasėje.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų