Savaitraščio "The Baltic Times" teigimu, artimiausiu metu Lietuvos, Latvijos ir Estijos prekybos tinklų operatoriai gali įgyti naują konkurentą, o šių šalių vartotojai - dar vieną mažas kainas siūlantį pasirinkimą, nes veiklą visose šiose rinkose pradeda Vokietijos mažmenininkė "Lidl".
Nors "Lidl" savo planų ir neatskleidžia, atrodo, kad jau prasidėjo parengiamieji darbai - Vokietijos bendrovė suskubo įsteigti susijusias įmones Latvijoje ir Estijoje. Pastarojoje mažmeninės prekybos bendrovė paprašė išduoti patentus 200 jos maisto produktų ir buities reikmenų.
Šiuo metu Estijos žemomis kainomis prekiaujančių parduotuvių rinkoje dominuoja Suomijos "Kesko Food", valdanti prekybos centrus "Saastumarket" ir "Citymarket".
Praėjusiais metais įsigijusi 24 "Saastumarket" parduotuves, "Kesko Food" beveik padvigubino valdomų parduotuvių skaičių ir pakėlė metinę apyvartą nuo 1,15 iki 2,4 milijardo Estijos kronų.
Dabar "Kesko" užima apie ketvirtadalį Estijos mažmeninės prekybos rinkos. Tačiau, nepaisant geros padėties, "Kesko Food" vadovybė bijo naujų konkurentų, nes 2002 metais jau nukentėjo nuo "Lidl" plėtros Suomijoje. Šioje rinkoje vokiečiai atidarė 10 mažomis kainomis prekiaujančių parduotuvių.
Vis dėlto "Kesko Food" vadovas Gunaras Kobinas (Gunnar Kobin) teigė, kad jo vadovaujamos bendrovės pozicijos Estijos rinkoje yra tvirtos, todėl "Lidl" bus sunku pasiūlyti tų pačių prekių mažesnėmis kainomis.
"Žinoma, tai, kad kažkas nori atsiriekti pyrago dalį, nėra labai gera naujiena, - sakė Gunnaras Kobinas. - Tačiau, kol užsiimame tuo, kas mums geriausiai sekasi, neturėtume jaudintis dėl naujo konkurento atėjimo. Esame tam pasirengę".
Pasak "Kesko Food" vadovo, "Lidl" padėtis yra prastesnė, kadangi dabar Estijoje trūksta sklypų statyti prekybos centrus. Be to, dauguma patogiausių vietų jau užimtos.
"Prarasime dalį klientų, nes nepastatėme po parduotuvę ant kiekvieno kampo, tačiau manau, jog neįvyks tokių pokyčių kaip Suomijoje, kurioje nebuvo mažomis kainomis prekiaujančio tinklo, o vartotojai paprastai apsiperka didžiųjų miestų prekybos centruose", - teigė G. Kobinas.
"Kesko Food" vadovas susiejo Estijos bei Suomijos rinkų skirtumus ir su galimais "Lidl" pasiekimais.
"Suomijoje buvo erdvės mažomis kainomis prekiaujančiam tinklui, - aiškino G. Kobinas. - Estijoje padėtis visiškai kitokia, nes čia jau valdome didelį tinklą. Situacija šiek tiek skiriasi Latvijoje ir Lietuvoje, nes ten mažomis kainomis prekiaujantys tinklai nėra įsitvirtinę".
"Lidl" ir "Kesko Food" taip pat nesutaria dėl "Saastumarket" ženklo, kuris, vokiečių teigimu, perdėtai panašus į "Lidl" logotipą. Šiuo metu ginčas sprendžiamas teisme.
Įdomu ir tai, kad susidomėjimą Baltijos šalių rinka pareiškė ir didžiausia Europos mažmeninės prekybos bendrovė - Prancūzijos "Carrefour", kurios atstovai turėtų apsilankyti Latvijoje per kelis kitus mėnesius.
Prancūzijos milžinė, pasaulyje tenusileidžianti Jungtinių Valstijų bendrovei "Wal-Mart", turi daugiau kaip 9 tūkst. parduotuvių 30 pasaulio valstybių. "Carrefour" pardavimai siekia apie 60 milijardų JAV dolerių per metus.
ELTA