Jei Vokietijos greitkelyje jus pralenks ryškiaspalvis, prie asfalto prigludęs „Ford Focus“ dideliais ratais ir sudvejintu išmetimo vamzdžiu, greičiausiai tai buvo vienas iš naujos kartos „Ford Focus ST“ bandymams skirtų automobilių, kurių serijinė gamyba prasidės kitąmet.
„Ford Team RS“ ir SVT inžineringo komandos alinantiems bandymams naudoja apie 60 „Ford Focus ST“ prototipų Europoje ir Šiaurės Amerikoje. Bandymais siekiamai tobulai suderinti automobilio galią ir vairavimo galimybes. Prototipai sukurti naudojantis standartiniais naujos kartos „Focus“ ir, kai kuriais atvejais, ankstesnės kartos „Focus ST“ automobiliais.
„Naujasis ST yra nekantriai laukiamas visame pasaulyje ir tai suprantama – tai pirmoji globali sportinė „Ford“ modelio modifikacija. Automobilis turės atitikti anksčiau suformuotus „Ford“ klientų lūkesčius – ST bus įperkamas, tačiau jaudinančio vairavimo ir galios automobilis, tinkamas kasdieniam naudojimui“, - sakė „Global Performance Vehicles“ padalinio direktorius Jostas Capito.
Pasak jo, pagrindiniai projektavimo darbai užbaigti, sudėtingiausiuose pasaulio keliuose ir lenktynių trasose bus siekiama pasiekti išbaigtą galios ir vairavimo dinamikos dermę.
Naujajame „Focus ST“ bus montuojamas padidintos galios „Ford“ 2 l darbinio tūrio „EcoBoost“ serijos variklis, kurio galia sieks 250 AG, tačiau degalų sąnaudos bus gerokai mažesnės nei ankstesnės kartos „Focus ST“, kuris buvo parduodamas Europoje.
„Degalų taupymas yra svarbiausias „Ford Motor Company“ lyderystės tikslas visose rinkose. Mes norime pirmauti pagal šį rodiklį netgi sportinių automobilių segmente, todėl naujajame ST siekiame geriausio įmanomo galios ir kuro sąnaudų santykio“, - pažymėjo „Ford“ Europos „Global Performance Vehicles“ padalinio vyriausiasis ST programos inžinierius Matthias Tonnas.
Bandymų komanda neseniai užbaigė ST bandymus atšiauriomis sąlygomis Šiaurės Europoje, kur buvo gerinamas ir tikslinamas vairavimo balansas. Pasak M.Tonn'o bandymuose daugiausia dėmesio skiriama savybėms, kurios labiausia žavėjo ankstesnės kartos ST: važiavimo komfortui, vairavimo aiškumui ir valdymo tikslumui. Kitaip tariant, bandytojai siekia, kad „Focus ST“ teiktų dar daugiau malonumo vairuojant, todėl tobulinamos visos detalės – pradedant elektriniu vairo stiprintuvu „Electric Power Assist Steering“(EPAS), baigiant unikaliais, vairuotojo reikmėms pritaikytais, krėslais.
Naujasis „Ford Focus ST“ yra pirmasis „Ford“ globalus sportinis modelis, sumanytas įgyvendinant „One Ford“ strategiją. Tai reiškia, kad Europoje puikiai pažįstamas ST ženklas pasieks ir Šiaurės Amerikos bei Azijos pirkėjus.
„Kaip ir ankstesnės kartos „Focus ST“ ir „Focus RS“, naujojo sportinio modelio derinimas bus užbaigtas bandymuose Kalifornijos greitkeliuose, legendinėje Niurburgringo trasoje, Vokietijos greitkeliuose ir vingiuotuose Didžiosios Britanijos užmiesčio keliuose“, - kalbėjo J.Capito.