„Nauji reikalavimai turi skatinti judumą, o ne jam trukdyti“, – agentūrai „DPA“ sakė federalinis transporto ministras Volkeris Wissingas. Jo nuomone, dabartinė taršos standarto forma pabrangins automobilių gamybą, todėl asmeninis automobilių transportas taps prabanga, o tai turės įtakos ir automobilių pramonei, kuriai reikia iš pagrindų pertvarkyti veikimo modelį.
Automobilių pramonės atstovai mano, kad „Euro 7“ taršos standartas yra netiesioginis būdas uždrausti vidaus degimo variklius, o toks staigus pasikeitimas turės didžiulės įtakos didžiausių Europos Sąjungos šalių ekonomikoms.
Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) įspėjo, kad dėl vidaus degimo variklių draudimo, visoje Europoje darbo netektų iki 300 000 žmonių. Be to, asociacija teigė, kad dėl naujo taršos standarto automobiliai gali pabrangti vidutiniškai 2 000 eurų.
Vokietijos transporto ministerija apskaičiavo, jog dėl „Euro 7“ taršos standarto, vidutinės ir aukštesnės klasės automobilių kaina padidės iki 400 eurų. Dyzelinu varomų lengvųjų komercinių automobilių kaina padidėtų iki 900 eurų, o sunkesnių komercinių automobilių kaina padidėtų nuo 2 500 iki 4 000 eurų.
Vokietijos automobilių pramonės asociacija (VDA) nuogąstauja, kad dėl naujojo standarto atsiras gamybos ir tiekimo trūkumų. VDA teigimu, per tokį trumpą laiką nebus įmanoma sukurti ir patvirtinti pakankamo skaičiaus automobilių, kurie atitiktų naujo standarto reikalavimus.
Pasak Miuncheno dienraščio „Merkur“, Vokietijos automobilių koncernas „Volkswagen“ taip pat turi nemažai abejonių, nes mano, kad dabartinėje formoje jis turės daugiau neigiamų negu teigiamų pasekmių. Be to, gamintojas nerimauja dėl konkrečių išmetamųjų teršalų bandymų kriterijų.
„Jeigu vadovausimės naujo standarto reikalavimais, vidaus degimo variklio emisijas turėsime išbandyti jam dirbant pilnu pajėgumu, velkant priekabą, Alpių kalnų perėjoje. Tai – tiesiog nelogiška“, – „Volkswagen“ atstovus citavo „Merkur“ dienraštis.
Vokietijos vyriausybė puikiai žino kokią pridėtinę vertę šalies ekonomikai sukuria automobilių pramonė. Ypač Bavarijos, Badeno-Viurtembergo ir Žemutinės Saksonijos regionai, kuriuose automobilių pramonėje yra labai stipri. Todėl nenuostabu, jog šių žemių ministrai pirmininkai paragino Vokietijos kanclerį Olafą Scholzą paraginti federalinę vyriausybę koreguoti dabartinį „Euro 7“ taršos standartą. Ministrų pirmininkų trijulės teigimu, naujasis standartas turi būti techniškai ir ekonomiškai įmanomas. Naujasis taršos standartas taip pat turi atsižvelgti į automobilių gamintojų plėtros ciklus.
Jeigu šias taisykles patvirtins visos ES valstybės narės ir Europos Parlamentas, „Euro 7“ taršos standartas įsigalios 2025 m.
Šiuo metu paruoštame pasiūlyme rašoma, jog su juo siekiama suvienodinti benzininių ir dyzelinių variklių taršos ribines vertes. Be to, bus matuojama ne tik variklių, bet ir stabdžių bei padangų keliama tarša. Galiausiai, transporto priemonėse turės būti įdiegti jutikliai, kurie leistų bet kada patikrinti išmetamųjų teršalų kiekį.