Ilgalaikio automobilio bandymo metu siekiama sužinoti kaip konkretūs modeliai sugeba atlaikyti 100 tūkst. kilometrų ridos keliamus iššūkius. Nors 100 tūkst. kilometrų ridą Vokietijoje galima pasiekti ganėtinai greitai, tačiau glaudus „Autobild“ ir „Dekra“ specialistų bendradarbiavimas leidžia į ilgalaikį testą įveikusius modelius pažvelgti kitomis akimis.
Kiekvieną kartą, kai automobilis perkopia 100 tūkst. kilometrų ridą, jis atvežamas į „Dekra“ specialistų būstinę, kurioje jis išrinkamas iki menkiausio varžtelio. Tokiu būdu norima atidžiau pažvelgti į pagrindinių komponentų, kėbulo, pakabos nusidėvėjimo rodiklius ir tokiu būdu priimti galutinę išvadą.
Vokietijos automobilių patikros asociacija „Dekra“ paskelbė 5 miesto automobilius, kurie ilgalaikį testą įveikė pelnydami daugiausiai pagyrų.
Suzuki Swift Sport
Gedimų balai – 3
Ko gero, tai neturėtų daugelio nustebinti. Japoniškas hečbekas „Dekra“ specialistus maloniai nustebino ilgalaikį testą įveikęs be didesnių trūkumų.
„Dekra“ specialistai įvardijo tik vieną pastabą, į kurią turėtų atsižvelgti visi „Swift“ automobilio savininkai – korozija.
Įveikus 100 tūkst. kilometrų ridą, pirmieji korozijos židiniai pasirodė ant slenksčių ir ratų arkų.
Toyota Yaris
Gedimų balai – 13
„Toyota“ automobiliai labai dažnai yra tarsi patikimumo simbolis, tačiau „Toyota Yaris“ hečbekas parodė, jog tam tikrose srityse bendrovė galėtų pasitempti.
Didžiausia „Toyota Yaris“ problema – prasta apsauga nuo korozijos. Įvairūs korozijos židiniai buvo matomi visur, todėl perkant naudotą japonišką hečbeką būtina atkreipti dėmesį į kėbulo būklę.
Kia Rio
Gedimų balai – 17
Lietuvos keliuose ganėtinai retai sutinkamas automobilis „Dekra“ specialistų buvo įvertintas palankiai. Specialistė gyrė pagrindinių mazgų patvarumą bei mažus eksploatacijos kaštus, tačiau tam tikrų gedimų automobilis neišvengė.
Ilgalaikio testo metu automobilis buvo sugrąžintas garantiniam remontui dėl aušinimo skysčio nuotėkio. Vėliau reikėjo pakoreguoti variklio dangčio atidarymo mechanizmą, o ilgalaikio testo pabaigoje prasto veikimo požymius pradėjo demonstruoti sankaba.
Škoda Fabia
Gedimų balai – 24
„Dekra“ dirbtuvėse atsidūręs „Škoda Fabia“ universalas su liūdnai pagarsėjusiu 1,2 litro darbinio tūrio varikliu automobilį patikrinusius specialistus nustebino netikėtai gera pagrindinių vizų mazgų būkle. Žinoma, tam tikri komponentai rodė natūralius nusidevėjimo požymius, tačiau ilgalaikio bandymo metu „Škoda“ parodė, jog yra geresnis pasirinkimas negu analogai dėvintys „Seat“ ar „Volkswagen“ emblemas.
Vis dėlto, jeigu toks geras, kodėl jis neužėmė pirmosios vietos? „Dekra“ specialistų teigimu, „Škoda“ keletą kartų lankėsi garantiniame servise dėl vis problemų kėlusio starterio. Būtent nuolatinės problemos su starteriu sumenkino ganėtinai gerą „Škoda“ įspūdį.
Renault Clio
Gedimų balai – 29
Tai, turbūt, netikėčiausias automobilis, kuris galėjo atsirasti „Dekra“ patikimiausių miesto automobilių sąraše. Nors toks „Renault“ pasiekimas sveikintinas, tačiau tai nereiškia, jog ilgalaikio testo metu „Renault Clio“ nekėlė problemų.
Daugiausiai priekaištų nusipelnė dažnokai gendanti multimedijos ir navigacijos sistemos. Be to, bandytasis modelis susidūrė su pavarų dėžės gedimu, kurį išsprendė garantinis servisas.
Jeigu ne taip, „Renault Clio“ būtų pelnęs gerokai aukštesnį įvertinimą.