Kaip žinote, šiuo metu prie požeminių parkavimosi aikštelių greta vietų skaičių žyminčių švieslenčių, paprastai, dega ir perbrauktas dujų baliono ženklas, reiškiantis, kad automobiliams su dujine įranga, važiuoti į požemines parkavimo aikšteles, draudžiama. Taip pat automobilius su dujine įranga draudžiama laikyti požeminiuose garažuose.
Lietuvoje ir daugelyje Europos šalių automobiliams su dujų įranga turi būti įrengtos specialios stovėjimo aikštelės su specialiu vėdinimu, nes iš nesandarios įrangos ištekėjusios dujos, priešingai nei benzinas, kaupiasi prie žemės. Kyla sprogimo pavojus.
Dabar apie elektromobilių keliamą pavojų pradėjo kalbėti ir Bavarijos regione esančio Kulmbacho miesto taryba. Ji reaguodama į 2020 metų pabaigoje įvykusį gaisrą požeminėje aikštelėje, uždraudė į vieną požeminę aikštelę įvažiuoti elektromobiliams ir įkraunamiems hibridams.
Iš pradžių šis draudimas atrodo keistai ir neįprastai, nes 2020 metų pabaigoje požeminėje aikštelėje užsiliepsnojęs automobilis turėjo tradicinį vidaus degimo variklį, tačiau gaisro padariniai buvo tokie dideli, jog aikštelės valdytojai turėjo ją uždaryti penkiems mėnesiams ir investuoti beveik 200 tūkst. eurų tam, jog pašalintų gaisro padarinius.
Tuo tarpu elektromobiliai ir įkraunami hibridai per pakaušį gavo po to, kai miesto taryba šį draudimą priėmė po intensyvių diskusijų su ugniagesių atstovais, kurie atsižvelgdami į elektromobilių bei įkraunamų hibridų keliamą riziką, rekomendavo tik elektromobiliams skirtas stovėjimo vietas sukurti atviroje erdvėje.
Šiuo metu nėra atitinkamos statistikos, patvirtinančios, kad elektromobiliai dega dažniau nei automobiliai su įprastais varikliais, tačiau jeigu taip nutinka, tuomet visiems aplinkiniams reikėtų bėgti kuo toliau, nes degantį elektromobilį reikia užgesinti neįprastu būdu.
(žiūrėti nuo 1:20)
Pagrindinė to priežastis – ličio jonų baterijos. Anot ugniagesių, elektromobilius reikia tiesiog palikti degti, o tai gali užtrukti kelias dienas, tad vienintelis dalykas ką jie gali padaryti – kontroliuoti aplinką, kurioje vyksta gaisras.
Jeigu elektromobilis užsidega atviroje erdvėje – tai nėra didžiulė problema, bet jeigu automobilis stovi požeminiame garaže, tai gali sukelti grandininę reakciją bei milžiniškus nuostolius ne tik elektromobilio savininkui, bet ir aplink esantiems automobiliams.
Miesto tarybos narys kalbėdamas su „Infranken.de“ portalo žurnalistais neslėpė, jog elektromobilių vairuotojai bus nepatenkinti šia žinia, tačiau jis taip pat pridūrė, jog miesto taryba gyventojų saugumą laiko prioritetu. Galiausiai, Michaelis Kuhnleinas taip pat pridūrė, jog apie tokį draudimą svarsto ir kiti Vokietijos miestai.
Apie elektromobilių keliamą pavojų patvirtino ir Šveicarijos medžiagų tyrimų institutas „EMPA“). Šio instituto mokslininkai siekdami išsiaiškinti kokį pavojų kelia užsiliepsnojęs elektromobilis, jie pasiryžo atlikti keletą simuliacijų, kuriose netikėtai užsidegtų elektromobiliuose esančių baterijų modulis, ir kaip buvo galima tikėtis – tyrimo rezultatai kelia nerimą.