Važiavo kaip darbo dieną
V. Milius teigė, kad tokio važiavimo idėja jam kilo gerokai anksčiau – būtent tada, kai jis išgirdo apie vokiečių pasiekimą. Tačiau žiemą tokį rezultatą pasiekti būtų neįmanoma – be šildymo važiuoti nepavyktų, o jis vartoja daugybę elektromobiliui brangios energijos. Tad „Auto Bild Lietuva“ redaktorius apsiribojo kelione į Palangą ir įrodė, kad kurortą galima pasiekti iš Vilniaus nesustojus papildomai įkrovai.
Geri orai pavasarį sugrįžo į Lietuvą ir V. Milius prisiminė, jog vokiečio rezultatas dar nepagerintas. Pasirengimas važiavimui neužtruko.
„Pamatęs, jog „Fakto“ autocentre yra viena bandomoji „Kona EV“, nusprendžiau važiuoti. Startavau su pilnai įkrautu „
Hyundai Kona EV“ ir visą laiką važinėjau Vilniuje – imitavau darbo dieną, daug kur buvau sustojęs, o pamatęs, kad spūstyje per 40 minučių nuvažiavau 7 kilometrus, išvažiavau į plentą. Tačiau iš to naudos nedaug – lėtai važiuoti negali, o judant su srautu, apie 90 km/val., baterija sparčiai senka“, – pasakojo V. Milius.
Vakare pasižiūrėjęs į dienos ridą, vairuotojas nustebo – automobilio odometre sukosi vos didesnis už 100 km skaičius. Jis iškart nusprendė važiuoti visą naktį, siekti rezultato toliau bei finišavo 15 valandą prie tos pačios „Hyundai“ atstovybės, praėjus daugiau nei 29 valandoms po starto.
„Su atstovybės darbuotojais buvome sutarę, jog baterijai senkant labai nuo jos nenutolsiu. Kai liko 2 procentai, pradėjau sukti ratus netoli „Litexpo“ – aplinkinėse gatvėse galima neblogą maršrutą sudaryti. Kai prietaisų skydelyje rodė, kad energijos nebėra visai, man jos užteko nuvažiuoti iki „Fakto“ durų ir ten sustoti. Kas žino, gal dar kokį kilometrą būčiau nuvažiavęs“, – teigė vairuotojas, kurio tikslus užfiksuotas rezultatas – 710,7 km.
Viršijo gamintojo lūkesčius
V. Milius pabrėžė, jog važiavo nei pernelyg lėtai, nei agresyviai – taip, kad netrukdytų eismui. Jis aktyviai naudojo už vairo esančias stabdžių energijos regeneracijos stiprumą reguliuojančias rankenėles: jomis galima nustatyti, kad automobilis atleidus akceleratorių riedėtų toliau praktiškai nestabdomas arba nustatyti labai spartų stabdymą varikliu, tuo papildomai įkraunant bateriją.
Jis važiavo nenaudodamas oro kondicionieriaus – atsidarė langą, tačiau daugiau taupymo priemonių nesiėmė (išskyrus ekonomišką vairavimą). Visos kitos sąlygos – visiškai standartinės daugeliui dyzelinius ar benzininius automobilius valdantiems vairuotojams.
„Kasdien aš tokiu režimu nevažiuočiau – mėgstu vairuoti dinamiškiau. Tačiau mieste yra daug žmonių, kurie važiuoja būtent taip, kaip aš šio važiavimo metu. Todėl šis rezultatas – realus važiavimas, pasiektas mieste, ne uždaroje trasoje ir ne laboratorijoje“, – sako daugybės įvairių vairavimo rekordų autorius V. Milius.
„Hyundai Kona EV“ turi 64 kWh talpos bateriją ir, remiantis gamintojų pateikiamais duomenimis, yra daugiausia kilometrų viena įkrova nuvažiuojantis Lietuvoje parduodamas elektromobilis. Pagal naująją WLTP metodiką, „Kona EV“ viena įkrova gali nuvažiuoti 482 km, kai kitų elektromobilių rezultatai vos pasiekia 400. Tačiau „Hyundai“ elektromobilis, kaip parodė ne vienas bandymas gatvėse su realiu eismu, gali būti gerokai ekonomiškesnis.
„Hyundai Kona EV“ nugalėjo ir gegužės pradžioje vykusiose elektromobilių lenktynėse iš Vilniaus į Palangą bei pagerino jų rekordą – 337 km atstumą įveikė per 3 val. 28 sek.
Su 64 kWh baterija elektromobilis pasiekia 204 AG pajėgumą ir 395 Nm sukimo momentą. Iki 100 km/val. jis įsibėgėja per 7,6 sek. „Fakto“ autocentre yra užsakyta jau 10 „Hyundai Kona EV“ modelių, tai – vienas populiariausių elektromobilių Lietuvoje.