Bekelės varžybose „4x4 Perimetras“ retėja dalyvių gretos – iš kovos pasitraukė jau trys ekipažai. Likusieji dalyviai tvarsto savo technikos „žaizdas“, norėdami kaip įmanoma sėkmingiau pasiekti finišą. Antrąją lenktynių dieną jie pradėjo pačiu vaizdingiausiu lenktynių maršrutu – kanjonus primenančiomis kalcito uolomis, teigiama pranešime spaudai.
Iki penktadienio popietės lenktynininkai įveikė tris etapus ir pasiekė kelionės aplink Lietuvą pusiaukelę. Sportininkai savo meistriškumą pademonstravo jau penkiuose greičio ruožuose. Visas trasos maršrutas sudaro daugiau kaip 2000 km. Iki finišo, kuris šeštadienio vakarą bus paskelbtas Druskininkuose, šalies pasieniu dar teks nuvažiuoti 932 km.
„Ketvirtajame etape dalyviai vadovausis bene ilgiausia kada nors lietuviškuose raliuose pateikta legenda. Kelio knygoje sudėliota trasa drieksis apie 400 kilometrų“, – atskleidžia ilgiausių lietuviškų lenktynių organizatorius Gediminas Grigaitis.
Naktį iš ketvirtadienio į penktadienį, pasiekę stovyklavietę netoli Mažeikių, ekipažų nariai skubėjo ilsėtis, o jiems talkinantys mechanikai visą dėmesį skyrė automobilių remontui. Trys ekipažai dėl gedimų jau pasitraukė iš tolesnės kovos.
Praėjusių metų bekelės maratono „4x4 Perimetras“ nugalėtojas Laimonas Karvelis jau nebepuoselėja vilčių apginti šį titulą, mat dar pirmame etape patyrė rimtų techninių gedimų. Lenktynininkas nesudeda ginklų ir žūtbūt bandys pasiekti varžybų finišą bei pakovoti dėl aukštesnių pozicijų orientacinėse, bet ne greičio rungtyse.
„Jau po pirmų dviejų greičio ruožų sekusioje orientavimosi rungtyje automobilyje pasigirdo iš reduktoriaus sklindantys pašaliniai garsai. Atsargiai atriedėjome iki finišo. Čia teko „išoperuoti“ kardaninį veleną, todėl dabar važiuojame tik su priekiniais varančiaisiais ratais. Automobilis didelis, su plačiomis padangomis, tad važiuoti tikrai sudėtinga. Laimė, itin didelių ir stačių įkalnių trasoje pasitaikė vos kelios“, – pasakoja L. Karvelis.
Antrąją varžybų dieną lenktynininkai pradėjo važiuodami itin vaizdingu maršrutu Naujosios Akmenės kalcito karjere. Čia jų laukė vienintelis trečiajame etape greičio ruožas ir negailestingos oro sąlygos. Dėl prapliupusio lietaus kelio danga tapo itin slidi. Tačiau kilę sunkumai nė trupučio nesugadino nuotaikos vieninteliam lietuviškajame Dakare važiuojančiam merginų ekipažui. Jos kai kur pasigedo tik didesnio greičio.
„Sudėtingų momentų nebuvo, techninių gedimų kol kas irgi išvengėm, tik vienoje vietoje užkaito variklis – teko trasoje stoti ir palaukti, kol atvės. Nustebino itin lėti pirmieji du greičio ruožai netoli Druskininkų. Ten užduotas vidutinis greitis – 35 ir 45 kilometrai per valandą – gerokai per menkas. Tikėjausi, kad teks važiuoti greičiau, jei tos rungtys jau vadinamos greičio ruožais. Kalcito karjere – labai gražu. Ši atkarpa paliko tikrai didelį įspūdį“, – žavisi Sandra Česnulevičiūtė.
Bendrovės „Kalcitas“ vadovas Algirdas Rimkus džiaugiasi ketvirtus metus sulaukęs aplink Lietuvą važiuojančių lenktynininkų. Šįkart, anot jo, trasa buvo bene įdomiausia. Beveik visas greičio ruožas driekėsi gamybinėje teritorijoje, dėl to teko anksti ryte, keičiantis pamainoms, sustabdyti paprastai visą parą vykstančius darbus: „Visos fotografijose įamžintos lenktynių akimirkos liks istorijai, nes po 35-40 metų beveik 800 hektarų karjero teritorija bus užlieta vandeniu. Tuomet čia galės vykti laivų varžybos.“
Pagal preliminarius rezultatus po pirmojo etapo „Sport“ klasėje pirmavo Vaidoto Paškevičiaus ir Dariaus Danuso ekipažas. „Extreme“ klasėje tempą diktuoti ėmėsi Justinas Putys ir Valdemaras Milaševskis, o „Tourism“ kategorijoje sėkmė po starto lydėjo Tomo Valūno ir Mariaus Aleksos tandemą. Renginio organizatoriai teigia turintys kaskart nuodugniai peržiūrėti ir įvertinti visureigiuose sumontuotų juodųjų dėžių parodymus, todėl rezultatų lentelės pateikiamos tik praėjus nemažai laiko po kiekvieno iš etapų finišo.
Penktadienį paryčiais startavę Mažeikių apylinkėse, dalyviai tęsia žygį aplink Lietuvą šiauriniu ir rytiniu šalies pasieniu. Vakarop jie pasieks Visagino apylinkes, o naktį artės Vilniaus krašto link.