Prieš penkerius metus pradėjęs veikti internetinis drabužių apsikeitimo ir pardavimo portalas manodrabužiai.lt šiandien jau yra tapęs tarptautiniu projektu „Vinted“ ir pritraukęs milijonus JAV dolerių investicijų. „Aš daug kartų esu girdėjęs, kad „Vinted“ yra sėkmingas, nes turėjo gerą idėją. Man atrodo, kad to nepakanka ir dabar kompanija yra tobulėjanti“, - pažangos konferencijoje „Login 2014” kalbėjo „Vinted“ kompanijos vadovas Justas Janauskas.
„Vinted“ platformose apsikeičiama prekėmis už 10 mln. JAV dolerių arba 700 tūkst. apsikeitimų per mėnesį. O komanda per trejus metus išaugo nuo 2 iki 102 darbuotojų. 2010 metais kompanija pagal pardavimus augo penkiskart, vėliau kasmet 2-3 kartus.
Tiesa, manodrabužiai.lt pradėjo veikti pačioje ekonominės krizės pradžioje su kuria sutapo devėtų rūbų paklausa. Portalo Ekonomika.lt paklaustas, ar tokio pasisekimo būtų galima tikėtis, jei projektas būtų pradėtas atsigavus ekonomikai, J. Janauskas tuo neabejojo. Pasak jo, „Vinted“ pradėjus veikti JAV ir Jungtinės Karalystės rinkose pernai ir šiemet augimas buvo bene dvigubas, taigi krizė ir pakilimas pačiam projektui įtakos neturėjo.
Komunikacinis pragaras
J. Janauskas kompanijos veiklą laiko nesibaigiančia kelione ir teigia, kad dabar viskas yra tik pradžia.
„Kai buvome 3 – buvo lengva. Kai buvo 7 – buvo lengva. Kai mūsų padaugėjo iki 30, viskas tapo komunikaciniu pragaru, kol galiausiai radome sprendimą. Dabar kompanijoje veikia autonominės komandos, kurios turi apie 30 tikslų ir jiems pasiekti turi visus įrankius. Jei matome, kad komandos tampa priklausomos viena nuo kitos, mes nukerpame jų ryšius“, - apie kompanijos sėkmės suvaldymą kalbėjo pranešėjas.
Asinchroniška komunikacija
„Vinted“ kompanijoje nėra specialiai susitikimams paskirto laiko, o komandos renkasi, kai patogu arba kai iškyla rimtų problemų.
„Kartais susitikimai išsiurbia energiją, tačiau juk čia yra priimami sprendimai. Jie yra rengiami ne dėl to, kad jūs norite, bet todėl, kad taip reikia. „Vinted“ turi laisvą darbo kalendorių ir čia kiekvienas gali pasirinkti, kada tam tikra problema bus sprendžiama. Tam padeda „Skype“, „Snapchat“, „Google Drive“ programos“, - pasakojo J. Janauskas.
Tokia strategija leidžia darbą organizuoti iš Paryžiaus, San Fransisko ir Vilniaus. Pasak vadovo, šiandien kompanija yra populiari, todėl prie jos nori prisijungti specialistai net už Atlanto.
Inkrementiniai pokyčiai
Šiandien „Vinted“ kompanijoje daugiausiai laiko praleidžiama ties vartotojo sąsajos gerinimu. J. Janauskas pabrėžia, kad bendrovė nuolat atsinaujina, net jei patys pokyčiai ir yra maži, o efektyvumas didėja tik keliomis procento dalimis.
„Pirmiausiai mes keičiame labai mažus dalykus ir jeigu jie veikia, mes pradedame keisti didesnius. Per dieną platforma gali pasikeisti ir 300 kartų“, - atskleidė jis.
Vertinami darbuotojai
J. Janauskas pabrėže, kad „Vinted“ didžiausias dėmesys yra skiriamas žmonėms, nes šie kuria technologijas. Tuo tarpu pastarosios leidžia kurti gerus produktus, kurie galiausiai neša pelną.
„Kol kas didžiausiu iššūkiu išlieka naujų žmonių integravimas į kompaniją. Organizaciniai sprendimai užima daug laiko ir reikia, kad žmonės jaustųsi visos komandos dalimi, o ne atskirais vienetais skirtinguose lygiuose“, - apie šiandieninius „Vinted“ iššūkius kalbėjo J. Janauskas.
Karolis Birgilas / Ekonomika.lt