Esate „RC Drift“ sporto šakos puoselėtojai Lietuvoje. Ar matote augantį šios sporto šakos susidomėjimą Lietuvoje?
Mantas - Kaip ir visas autosportas Lietuvoje, šis nėra išimtis - susidomėjimas radijo bangomis valdomų modelių šonaslydžiu banguoja, viskas buvo beveik apmirę, bet per paskutinius porą metų jaučiame, kad susidomėjimas vėl auga, dalyvių gretos pilnėja, o technikos įvairovė ir lygis – kasmet kyla beveik dvigubai. Šiuos metus pradėjome savaitgaliais atverdami nedidelę treniruočių trasą Vilniaus Maironio progimnazijoje, taip pat – pradėjome rengti nemokamų paskaitų ciklą „Pažink RC driftą”. Pirmojoje paskaitoje mūsų draugai iš JDM.lt pasakojo apie JDM kultūra, kolegos iš „Team Beat“ – apie drifto atsiradimą, o mes pristatėme – iš kur atsirado, kaip vystėsi ir ką siūlo RC driftas. Toliau planuojame pasidalinti techninėmis žiniomis ir patarimais, kviesime žinomus lenktynininkus pabendrauti su rc drifteriais, pasakosime apie susikaupimą, motyvaciją.
„RC Drift“ varžybas rengiate ne pirmą kartą. Ar galime tikėtis, jog radijo bangomis valdomų modeliukų čempionatas išaugs į visus metus trunkančias pirmenybes?
Mantas - Šiemet tai buvo pirmosios varžybos, tačiau tikrai ne paskutinės – per metus surengiame penkis – šešis etapus. Anksčiau tai buvo pavieniai etapai, tačiau dabar planuojame vesti bendrą įskaitą ir apjungti visą tai į Lietuvos čempionatą. Taip pat, jau ne pirmus metus kirba mintis su kaimynais iš Latvijos surengti Baltijos šalių čempionatą.
Ar varžybų dalyviai suskirstomi į tam tikras klases?
Mantas - Nuo pat RC drifto atsiradimo egzistavo viena – visų varančiųjų ratų klasė, tačiau jau beveik dvejus metus į priekį greitai veržiasi gana nauja – galinių varančiųjų ratų klasė. Pastaroji įnešė labai daug tikroviškumo, artimos kovos ir naujų iššūkių, ją daug maloniau stebėti žmonėms iš šalies.
Šiuo metu turime šias dvi klases, bet tikimės, kad jau kitąmet liks tik viena – galinių varančiųjų ratų klasė.
Kokios yra „RC Drift“ varžybų taisyklės? Kaip išrenkamas nugalėtojas?
Mantas - RC driftas atsirado Japonijoje ir nuo pat pirmų gyvavimo dienų buvo keliami du tikslai – imituoti tikrus drifto automobilius ir gerai praleisti laiką su draugais, tad ir varžybose – taisyklės yra pasiskolintos iš tikrų automobilių drifto, šiek tiek pritaikant modelių specifikai. Kvalifikacijoje kiekvienas dalyvis bando įveikti trasą ir įgyvendinti teisėjų skirtas užduotis – trasą įveikti vientisu kontroliuojamu slydimu, nurodytose vietose kertant vadinamuosius „cliping points”. Vertinamas dalyviu greitis, kampas, trajektorija, tolygumas, stilius ir efektyvumas.
Pagal kvalifikacijos rezultatus suformuojamas finalų medis, kur dalyviai susitinka poriniuose važiavimuose. Čia jau specifiniai skirtumai nuo tikrojo drifto baigiasi – dalyviai pasikeisdami veda arba seką, o teisėjai vertina išlaikomą atstumą, greitį, stebi klaidas bei vertiną, kaip efektingai tai daro pilotai.
Kokios yra varžyboms skirtų modeliukų ypatybės?
Mantas - Kaip ir kituose čempionatuose pasaulyje, taip ir pas mus yra tie patys esminiai reikalavimai, kuriuos turi atitikti modelis: mastelis 1:10, variklio bazinė galia ir tinkamos padangos, na o toliau riba gali būti tik dalyvių biudžetas ir fantazija, tad galima pamatyti ir savo kurtų važiuoklių ir retų Japoniškų. Nepavyks pamatyti tik vieno – žaislinių mašinėlių. Nepaisant tokio pačio dydžio – pastarosios ne tik neleis naudoti tinkamų padangų, bet ir naudoja mažos talpos silpnus akumuliatorius, kurių tikrai neužteks varžybos, o valdymo savybės vargu ar leis įveikti kvalifikaciją.
Tuo tarpu profesionalūs modeliai bus sudaryti iš gausaus kiekio anglies pluošto, aliuminio, turi galingus variklio kompiuterius, dideli ratų pasukamumą, reguliuojamo aukščio amortizatorius, turbinų imitavimą, tikroviškus ribotuvus ir gausias reguliavimo galimybes.
Ar galima sakyti, jog mažieji modeliukai yra realaus dydžio automobilių kopijos, tiek vizualiai, tiek pajėgumu?
Mantas - Taip, techniškai, tai bene 90% sumažinto tikro bolido. Tiesa, modeliai varomi elektra, padangos – konkrečiai dangai skirto plastiko ar plastiko ir gumos mišinio, pakabos konstrukcija taip pat specifinė, nors galima rasti ir McPherson sistemų. Visą kitą čia ras ir labiausiai užkietėję automanai – „coilus”, išvertimą, suvedimą (visiems keturiems ratams), „scrub’ą”, kasterį, ir dar daug terminų kuriuos turbūt žino net ne kiekvienas mašinų mylėtojas.
Lyginant svorio ir galios santyki, Rc drifto modeliai beveik identiški - sveria apie 1,5 kg ir turi nuo 0.3 iki 0.45 kW.
Kada įvyks sekančios „RC Drift“ čempionato varžybos?
Mantas - Tikslaus grafiko neturime, nes pastovios, didelės trasos neturime, tad renginius deriname su įvairiausiomis parodomis (FreshFit, Vaikų Šalis, Now Japan), arba bandome susitarti su prekybos centrais, mokyklomis. Birželio mėnesį išvykstame į Pasaulio čempionatą, iki tol tikimės surengti dar vieną etapą, na, o grįžę , kaip ir kasmet, bandysime pakviesti į dar keturis etapus.
Sekite „
VilniusSliders“ socialiniame tinkle „Facebook“.
GALERIJA
Nuotraukų autorius - Elvis Januškevičius