Vilniaus miesto valdžia nežino, kaip pažaboti chaosą gatvėse, o senų idėjų realizavimas nemažina spūsčių. Tokia išvadas po neįprasto eksperimento pateikė klubas „Tai Realu“, rašo „Vilniaus diena“.
Beveik pusantros valandos – tiek per vakarinį piką trunka pervažiuoti sostinę nuo miesto ribą žyminčio ženklo Kirtimuose iki riboženklio Ukmergės plente. Tai parodė visą savaitę automobilių klubo „Tai Realu“ vykdytas eksperimentas. Jį klubas rengia jau antrus metus iš eilės gruodžio pradžioje. Pernai, susumavus savaitės važiavimų rezultatus, kelionė nuo vieno Vilniaus gali iki kito vidutiniškai truko 40 minučių. Šiemet rezultatai kur kas prastesni: vidutiniškai kelionė truko 55 min., greičiausiai atstumą pavyko įveikti per 47 min., ilgiausiai – 1 val. ir 18 min.
Ne piko metu, kai automobilių spūsčių nebelieka, pagrindinę Vilniaus arteriją nuo Kirtimų gatvės Savanorių prospektu, Geležinio Vilko ir Ukmergės gatvėmis iki miesto riboženklio Ukmergės plente įveikti užtrunka apie 20 min.
„Nors sostinėje dygsta nauji transporto infrastruktūros projektai, pavyzdžiui, estakada, jungianti Geležinio Vilko ir Ukmergės gatves, spūstys niekur nedingsta, jos tiesiog pasistumia toliau. Dabar užstringama ties „Senukų“ prekybos centru, kur pristatyta aibė šviesoforų.
Be to, naujų šviesoforų dygsta visoje Ukmergės gatvėje iki pat BIG prekybos centro. Todėl ir darome šį eksperimentą, nes norime parodyti, kad miestas eina ne tuo keliu ir problemas dėl spūsčių sprendžia atmestinai“, – teigė „Tai Realu“ klubo prezidentas Robertas Daskevičius.
Šimtai nesaugių vietų
Klubo atstovai fiksavo, kiek užtrunka įveikti automobilių spūstį centrinėje sostinės arterijoje, o daugelis vairuotojų sugaišta dar antra tiek laiko, bandydami nusigauti iki pagrindinių kelių per užsikimšusias senamiesčio ir centro gatves. Eksperimentą „Tai Realu“ klubas vykdė penkias darbo dienas iš eilės, tik prasidėjus spūstims po 17 val. vakaro.
Nesaugiausia yra apsisukti iš kairės kraštinės eismo juostos, kuria važiuojama greičiausiai, jei nėra jokių lėtėjimo juostų. Tokių vietų apstu Savanorių prospekte, jos visiškai nepritaikytos apsisukti vilkikams, kurie tai darydami užtveria ir paralyžiuoja eismą keliose eismo juostose. Be to, taip dažnai sukeliami ir eismo įvykiai.
„Naujoji estakada, jungianti Geležinio Vilko ir Ukmergės gatves, mūsų manymu, taip pat nėra saugi“, – teigė „Tai Realu“ klubo prezidentas. Prie naujosios estakados įrengtos nesaugios pėsčiųjų perėjos, neapgalvotai sutvarkytas ir pats eismas ja. Eksperimento autoriai pastebi, kad infrastruktūros prie savo prekybos centrų tinkamai nesutvarko ir parduotuvių savininkai. Atrodo, kad niekas nesirūpina tuo, kaip klientai privažiuos, kur pasistatys automobilį.
Trūksta vairavimo kultūros
Pasak eksperimento iniciatorių, prie spūsčių gatvėse atsiradimo prisideda ir nedrausmingi vairuotojai.
„Vidutiniškai per vieną važiavimą užfiksuodavome po kelias dešimtis pažeidimų“, – pasakojo R.Daskevičius. Anot jo, dažnai vairuotojai suka ne iš tos eismo juostos, iš kurios reikėtų, važiuoja autobusams skirta eismo juosta, nevengia įvažiuoti į sankryžą jau pradėjus degti raudonai šviesoforo šviesai ir taip visiškai sustabdo eismą.
Per savaitę vykdytą eksperimentą paaiškėjo, kad ilgiausiai vakarinio piko metu tenka stovėti ties Vingio parku Geležinio Vilko gatvėje ir ties „Senukų“ prekybos centru Ukmergės gatvėje. Tos pačios vietos buvo labiausiai užkimštos ir prieš metus. Skirtumas tik tas, kad šiemet jose užtrunkama dukart ilgiau.
Pernai viena vietų, kur automobiliai strigo ilgiausiai, buvo ir Geležinio Vilko gatvės tunelis. Šiemet šį ruožą galima įveikti kur kas greičiau dėl atidarytos estakados, tačiau iš esmės problemos tai neišsprendė. „Vieną dieną netgi teko stovėti kamštyje ant pačios naujosios estakados“, – teigė R.Daskevičius.
Greitis – 21 km/val.
Anot eksperimento iniciatorių, neprognozuotas spūstis, kuriose ilgiausiai ir užtrunkama, sukelia į eismo įvykius patekę vairuotojai, po valandą ar ilgiau laukiantys atvykstančios policijos.
„Pirmą eksperimento dieną įveikęs visą maršrutą pirmyn per mažiau nei 50 min., atgal iki namų važiavau du kartus ilgiau. Prie Verslo trikampio buvo įvykusi avarija, nors, kai važiavau Ukmergės plento link, toje atkarpoje automobilių iš esmės nebuvo“, – įspūdžiais dalijosi R.Daskevičius.
Piko metu automobilis juda vidutiniškai 21 km/val. greičiu – tai 5 km/val. lėčiau, negu užfiksuotas vidutinis greitis pernai.