Planuojama, jog iki 2020 m. sostinės autobusų parkas pasipildys 5 elektra varomais, 70 triašių hibridinių, 50 dviašių suspaustomis gamtinėmis dujomis varomų ir 10 mažos talpos dyzelinių autobusų. Įgyvendinus šį sostinės viešojo transporto atnaujinimo etapą, seniausi Vilniuje eksploatuojami autobusai bus vos penkerių metų.
„Pirmasis Vilniaus viešojo transporto revoliucijos etapas praktiškai įgyvendintas – kadencijos pradžioje sutvarkę miesto finansus, šiemet skiname vaisius ir turėsime naujausią autobusų parką Europoje. Tai jau keičia vilniečių įpročius – viešasis transportas po labai ilgo laiko vėl populiarėja. Todėl kitas mūsų svarbus žingsnis – po truputį pereiti prie hibridinių ir elektrinių transporto priemonių, ką ir padarysime artimiausiu metu", – sako Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ valdybai patvirtinus tolimesnį transporto priemonių atnaujinimo planą, dar šiais metais bus skelbiamas 135 naujųjų autobusų viešųjų pirkimų konkursas. Planuojama autobusų įsigijimo sandorio vertė yra 38,5 mln. eurų, o pats pirkimas bus finansuojamas lizingo būdu ir įmonės lėšomis.
„Tolimesnis autobusų parko atnaujinimo etapas ir sprendimas pirkti pirmuosius elektrinius bei hibridinius autobusus yra logiškas žingsnis, vertinant dabartines viešojo transporto tendencijas. Pagal dabartinį planą iki 2020 m. atnaujinus sostinės autobusų parką jame neliks senesnių nei 7 metų autobusų, o tai yra ryškus pokytis ir kokybinis šuolis. Esame tikri, kad tai bus stipri motyvacija savo kelionėms mieste vis dažniau rinktis viešąjį transportą“, – sako UAB „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Rimantas Markauskas.
Pasak prie šių ambicingų planų daug prisidėjusios VVT valdybos pirmininkės Danutos Narbut, „skelbdami apie praėjusiais metais prasidėjusį rekordinį sostinės viešojo transporto atnaujinimą sakėme, kad tikrai nededame taško. Parko atnaujinimas buvo būtinas, o strateginis tikslas yra atnaujinti jį iš esmės, suteikiant vilniečiams galimybę naudotis ne tik nauju, patogiu, tačiau ir pažangiu, aplinkai draugiškesniu viešuoju transportu. Būtent dėl to į Vilnių atkeliaus pirmieji elektriniai autobusai, taip pat planuojama didelė hibridinių autobusų partija“.
Rekordinis viešojo transporto atnaujinimas sostinėje startavo 2017 metais. Pirmojo etapo metu sostinės privatus vežėjas – UAB „Transrevis“ ir Latvijos „Rīgas mikroautobusu satiksme“ konsorciumas – į gatves išleido 100 naujų autobusų. Šiuo metu vykstančio ir iki metų pabaigos planuojamo baigti antrojo etapo metu vežėjas UAB „Vilniaus viešasis transportas“ įsigijo 150 naujų autobusų ir 41 troleibusą. Trečiąjį sostinės viešojo transporto atnaujinimo etapą planuojama įgyvendinti iki 2020 metų.