Šiuolaikinis baletas „Complexions“ – tai, ko tikrai dar nematėte. Jokių standartų ir įprastų rėmų. Neįtikėtini, pagal U2 ar net hip hop muziką sukurti spektakliai, kuriuose kartu šoka profesionalūs baleto šokėjai bei „judesio dievai” tiesiog iš gatvės. Bendri darbai su garsiausiu pasaulyje cirku „Cirque du Soleil“, pasirodymai su Michael Jackson, Prince, Lenny Kravitz bei Madonna, taip pat išskirtiniai pasirodymai Patrick Swayze filme „Paskutinis šokis" ir Oskaru apdovanotame - „Čikaga".
Bene garsiausia ir madingiausia modernaus baleto trupė iš Niujorko „Complexions” jau gegužės 13 d. surengs savo pirmąjį ir vienintelį pasirodymą Lietuvoje. Nuolat kokybiškais kultūros renginiais stebinančioje sostinės „Ūkio banko teatro arenoje“ dviejų su puse valandų amerikiečių modernaus šokio spektaklį galės pamatyti tik 800 žmonių. „Complexions” trupei neabejingi klasikinio baleto mylėtojai bei garsiausi modernaus teatro ir šokio festivalių lankytojai visame pasaulyje.
„Complexions” tapo nauju reiškiniu
Pasaulį pavergusią „Complexions” kompaniją 1994-aisiais įkūrė du šokio genijai. Per 60 baleto spektaklių daugybei JAV teatrų sukūręs Dwight Rhoden ir šokio vunderkindu vadinamas Desmond Richardson. Modernaus baleto teatras panaikino visas ribas tarp šokio žanrų. Per 20 metų kartu dirbantys super talentingi kūrėjai iš Niujorko sujungė tai, kas, atrodo, neįmanoma - klasikinį baletą su gatvės šokiais. Tai iš karto tapo nauju reiškiniu. „Mes manome, kad šokis yra šokis, nuo hip hopo šokėjo gatvėje iki balerinos studijoje – mes mylim jį visokį”, - šie Dwight Rhoden žodžiai geriausiai apibūdina visą „Complexions” idėją.
Pernai penkioliktąjį gimtadienį atšventusi trupė per savo gyvavimo metus nukeliavo ne vieną milijoną kilometrų ir savo spektakliuose sulaukė šimtų tūkstančių žiūrovų. Analogų pasaulyje neturintis baletas populiarus ne tik JAV, bet ir Pietų Amerikoje, Australijoje bei, žinoma, Vakarų Europoje, kur „Complexions” viename mieste sugeba surengti po keturis-penkis pasirodymus iš eilės. Tiesa, dėl iš anksto suplanuoto jų turo Europoje, Vilniuje jie surengs tik vieną savo pasirodymą.
Šiuolaikinis baletas - nuolatinis standartų laužymas
Itin įtakinga JAV šokio asmenybė Dwight Rhoden „Complexions“ spektakliams specialiai ieško „netipiškų” šokėjų. „Man patinka keistumai, kurie nėra stereotipiniai. Šokėjai pas mus yra iš viso pasaulio, skirtingo sudėjimo ir rasių - mes ieškome originalių individualybių, nepaisome taisyklių. Mano rūpestis vėliau jau suvaldyti visus tuos skirtingumus ir sujungti juos į vientisą visumą. Vienybė ir yra pagrindinė „Complexions“ siunčiama žinia, pagrindinė mūsų vertybė“, - intriguoja šiuolaikinio baleto trupės įkūrėjas ir režisierius, kuriam priklauso ne vienas JAV prestižinis apdovanojimas.
Antrasis „Complexions“ įkūrėjas, šokio žvaigždė Desmond Richardson į baletą atėjo vėlai. Jo, kaip gatvės šokėjo įgūdžiai ir gebėjimas neįprastai, keistai judėti, atvedė jį į Niujorko aukštąją menų mokyklą. Čia jis susipažino su formaliojo šokio disciplina. Jau tuomet mokytojai jam sakė, kad jis turi daug galimybių pats kurti ir dėl savo nepaprastų judesio sugebėjimų susilaukti sėkmės. Netrukus pedagogų žodžiai išsipildė ir jis tapo vienu geriausių šokėjų Amerikos istorijoje. Laisvalaikiu Richardsonas kuria muziką, dainuoja r&b stiliaus grupėje bei tapo.
Po daugiau nei 20 metų darbo kartu abu kolegos gali baigti vienas kito pradėtus sakinius. Jei Desmond Richardson yra šokio poetas, tai Dwight Rhoden rašo poeziją. Abu yra visiški perfekcionistai, tik pastarasis yra vizijos kūrėjas, kuris mato bendrą šokio vaizdą, o D. Richardson yra kruopštus atlikėjas, didžiausią dėmesį skiriantis detalėms. Tačiau nežiūrint to, jie abu šokį supranta vienodai ir toliau sėkmingai laužo baleto standartus.
Komplimentai žiniasklaidoje:
„Daugiakultūrinis baletas su savita šokio išraiška ir itin savitu požiūriu... Dar niekada neatrodė, kad puantus dėvėti yra taip smagu,“ - „Washington Post“.
„Muzikalumas, inovatyvumas, tikslas, nuoseklumas... Idealus sceninės erdvės išnaudojimas ir gebėjimas šokiu pasakoti istoriją,” - „Los Angeles Times“.
„Complexions“ taip aiškiai įrodė, jog mes gyvename super šokio amžiuje, kad net užėmė kvapą,“ - „Dance Magazine“
„Jų sėkmė dar labiau neįtikėtina, turint galvoje trupės narių skirtumus – skirtingos rasės, etninės grupės ir kilmės – ir visa tai baleto pasaulyje, kur iki šiol dominuoja „baltasis, europietiškasis modelis,” - „New York Times“.
„Nauja judesio estetika, naujas scenos vaizdas ir spektaklių koncepcijos, atspindinčios postmodernistinę techno pasaulėžiūrą,“ - „Dance Magazine“
Ribotas kiekis išankstinių bilietų visose TIKETA kasose bei www.tiketa.lt