Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, pasidalinusi informacija savo „Facebook“ paskyroje, paaiškino, kokius veiksmus reikėtų atlikti, siekiant išsiaiškinti atsakomybę ir gauti kompensaciją.
Tarnyba atkreipia dėmesį, kad svarbu nustatyti, su kuo buvo sudaryta sutartis – ar tai pirkimo-pardavimo sutartis su pardavėju, ar siuntimo paslaugos sutartis su paslaugos teikėju.
Kam krenta atsakomybė dėl prekių?
Tarnyba pažymi, kad pirmiausia svarbu pasitikrinti su kuo buvo sudaryta sutartis ir aiškiai atskirti dvi galimas situacijas.
Jei vartotojas įsigijo prekę, pavyzdžiui, iš elektroninės parduotuvės, ir sudarė pirkimo-pardavimo sutartį su pardavėju, atsakomybė už prekės pristatymą tenka pardavėjui.
„Vartotojas yra įsigijęs prekę (tikėtina, iš elektroninės parduotuvės), yra sudaręs pirkimo-pardavimo sutartį su konkrečiu pardavėju ir pasirinkęs šio pardavėjo pasiūlytą prekės pristatymo būdą:
dėl prekės nepristatymo ar kitų kilusių nesklandumų vartotojas pirmiausia turi kreiptis į pardavėją, kuris šiuo atveju yra atsakingas už prekės pristatymą. Vartotojas neturėtų būti atsakingas dėl patirtų nuostolių, kurie atsirado ne dėl jo kaltės“, – skelbiama įraše.
Taip pat, pasak jų, pardavėjas turėtų pasiūlyti pristatyti kitą prekę, grąžinti sumokėtus pinigus ar pasiūlyti kitą abiem šalims tinkamą kompensaciją. Jei vartotojui su pardavėju susitarti nepavyksta, vartotojas dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka galėtų kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.
„Vartotojas yra sudaręs siuntimo paslaugos sutartį su paslaugos teikėju (šiuo atveju – su bendrove DHL) dėl siuntos nepristatymo ar kitų kilusių nesklandumų vartotojas pirmiausia turi kreiptis į paslaugos teikėją dėl patirtų nuostolių atlyginimo pagal sudarytos sutarties sąlygas.
Būtų vertinama, ar siunta apdrausta, kokios numatytos draudimo sąlygos ir pan. Jei vartotojui su paslaugos teikėju susitarti nepavyksta, vartotojas dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka galėtų kreiptis į Ryšių reguliavimo tarnybą“, – praneša Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba ir priduria, kad ši tarnyba nagrinėja ginčus tarp vartotojų ir pašto paslaugų teikėjų.
Sudužo krovininis lėktuvas
Naujienų portalas tv3.lt primena, kad pirmadienio rytą sostinėje, netoli Vilniaus oro uosto, šalia gyvenamojo namo, nukrito ir sudužo krovininis Vokietijos įmonės DHL lėktuvas. Orlaiviu skrido keturių žmonių įgula, žuvo 48 metų Ispanijos pilietis.
Dar vienas ispanas, taip pat vokietis ir lietuvis buvo sužeisti. Antrojo nukentėjusio ispano būklė yra sunki. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento duomenimis, orlaivis buvo visiškai suniokotas.
Krentantis lėktuvas kliudė dalį gyvenamojo namo, užsidegė šalia buvę sandėliukai, automobilis. Iš nelaimės vietos evakuoti 13 žmonių, jų apgyvendinimu rūpinasi Vilniaus miesto savivaldybė.
Pirminiais duomenimis, keliamos versijos, kad orlaivis galėjo nukristi dėl techninių problemų, galimos piloto klaidos ar netinkamai suveikusios oro uosto įrangos.
Iš pradžių užsiminta ir apie galimo teroristinio akto ar sabotažo galimybę, tačiau, kaip nurodo prokuratūra, duomenų, kurie pagrįstų tokius scenarijus, kol kas nėra.