Vilniaus miesto opozicija įsitikinusi, kad visuomeninio transporto bilietas yra per pigus, todėl pataria jį pabranginti nuo 1,1 iki 1,8 lito. Valdantieji siūlo kol kas šia tema nediskutuoti.
Savivaldybės skolos įmonėms „Vilniaus autobusai“ ir „Vilniaus troleibusai“ už praėjusius metus siekia 58 mln. litų. Patys vežėjai iš keleivių nesusirenka nė 40 proc. įmonėms reikalingų lėšų. Visą likutį privalo padengti savivaldybė iš savo skylėto biudžeto. Vežėjai baiminasi, kad brangstant degalams, elektrai, autobusų ir troleibusų detalėms ir kylant darbuotojų atlyginimams savivaldybė nepajėgs jų dotuoti, ir įmonės tiesiog sunyks, rašo dienraštis „Vilniaus diena“.
„Įmonėms savivaldybė skolų turi ir už praėjusius metus. Šiemet savivaldybės finansavimas normalus, 103 mln. litų abiem parkams, bet su nerimu laukiame rudens. Jei bilietai nebrangs, skolos išaugs, negalėsime atnaujinti parkų ir vežimo paslauga nebus kokybiška,“ - tikino Vaidotas Antanavičius, savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorius.
Vienas būdų, kaip vežėjams išbristi iš juos smaugiančių skolų - dalį finansinės naštos nuo savivaldybės perkelti ant vilniečių pečių. Dabar sostinėje vienkartinis bilietas kainuoja 1,1 lito. Norint padengti bent pusę įmonėms reikalingų lėšų, kaina už važiavimą visuomeniniu transportu turėtų šoktelėti mažiausiai iki 1,8 lito.
Balandį savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atlikta gyventojų apklausa rodo, jog nemaža dalis vilniečių sutiktų su politikų siūlymu ir už bilietą mokėtų daugiau. Iš beveik pusantro tūkstančio apklaustų gyventojų 40 proc. sutiktų už važiavimą visuomeniniu transportu mokėti po 2 litus, 5 proc. nepagailėtų ir 2,5 lito. Didžiuma apklausos respondentų (kone 55 proc.) mano, jog optimali bilieto kaina būtų 1,5 lito.
Ekonomikos ir finansų komitetas kitą trečiadienį, birželio 18 dieną, siūlys Vilniaus tarybai kuo skubiau pabranginti bilietėlį iki 1,8 lito.
„Visame pasaulyje nusistovėjusi tvarka, kad pusę lėšų viešajam transportui skiria savivaldybės, o kitą pusę vežėjai susirenka iš bilietų. O mūsų troleibusų ir autobusų parkai menkai dotuojami, negauna detalių, degalų, jie stumiami į bankrotą“, - padėtį apibūdino komiteto narys V.Navickas.
Opozicija piktinasi, jog gyventojams prieš Seimo rinkimus pataikaujanti Vilnių valdanti „Tvarkos ir teisingumo“ partija priešinasi, kad būtų branginami transporto bilietai. Mat prieš metus parengtas projektas, kuriame siūlyta bilieto kainą pakelti iki 1,5 lito, turėjo būti svarstomas savivaldybės kolegijoje ir pateikiamas tarybos teismui, tačiau staiga nugulė valdininkų stalčiuose.
„Tvarkos ir teisingumo“ partijos pirmininkas Rolandas Paksas tikino, kad kelti kainos neverta, kol neišbandytos kitos priemonės, galinčios padėti finansiškai atsigauti tiek „Vilniaus autobusams“, tiek „Vilniaus troleibusams“.
„Reikia pirmiausia pasižiūrėti, kur autobusai važiuoja tušti, ir gal ten siųsti mažesnius autobusus arba tų maršrutų atsisakyti. Be to, būtina išsiaiškinti, ar tinkamai parkai naudoja lėšas. Gal kai kurių autobusų ir troleibusų parkų darbuotojų bei vadovų atlyginimai per dideli? O gal jie išlaiko kokias nors nereikalingas bazes? Pirmiausia reikia atsakyti į šituos klausimus“, - samprotavo R.Paksas.