Neseniai bendrovės „Maxima LT“ sostinėje pradėta maisto prekyba internetu viršija optimistiškiausias prognozes. Ir tai ne reklaminis triukas - nuvykę į prekybos centrą „Akropolis“, iš kur po Vilnių išvežiojami elektroniniu paštu www.e-maxima.lt padaryti užsakymai, „Respublikos“ žurnalistai savo akimis matė juos vos spėjančius vykdyti prekybos centro darbuotojus. Kad naujovė iškart tapo populiari, tvirtino ir patys „Akropolio“ darbuotojai.
Užsakomas maistas – pats įvairiausias
Ankstų rytmetį Vilniaus „Akropolyje“ sukiojasi tik keli pirkėjai. Užtat visu smarkumu prekybos salėje pluša elektroninės parduotuvės darbuotojai. Keli iš jų renka prekes, užsakytas internetu.
Daržovių skyriuje sutinkame pardavėją Nataliją Ročienę. Moteris rankose laiko sąrašą, pagal kurį į krepšelį renka apelsinus, obuolius, pomidorus, bananus. Ankstų penktadienio rytą visa tai elektroniniu paštu užsakė „Maxima LT “ klientai.
„Respublikos“ klausinėjama N.Ročienė tvirtino, kad vaisiai ir daržovės yra viena populiariausių prekių, užsakomų neišeinant iš namų. „Dauguma užsakymų yra 50-150 litų vertės. Tačiau jau yra pasitaikę ir labai didelių. Vienas klientas buvo užsisakęs prekių net už 900 litų“, - dienraščiui pasakojo „Akropolio“ darbuotoja.
„Maxima LT“ prekybos internetu sistemą šiuo metu aptarnauja 14 darbuotojų. N.Ročienė sakė, kad darbo jie turi iki kaklo. „Vos spėjame suktis“, - tvirtino moteris.
N.Ročienės ir kitų pardavėjų surinktas prekes perima Slavos vardu prisistatęs „Akropolio“ darbuotojas. Jis sakė, kad tokių maisto prekių, kurias pirkėjai vengtų užsisakyti internetu, nėra. „Užsisako viską - nuo duonos ir dešros iki egzotiškų austrių ar aštuonkojų“, - tikino pašnekovas.
„Respublikos“ fotografas užfiksavo, kaip moteris iš akvariumo traukė gyvą žuvį. Pasirodo, ji irgi buvo pristatyta elektroniniu paštu ją užsisakiusiam vilniečiui.
Anot Slavos, internetu produktų užsisako visas Vilnius. „Tiktai priemiesčiai kol kas nėra aktyvūs. Toliausiai, kur vežėme iki šiol internetu užsakytas prekes, maždaug per penkis kilometrus nuo sostinės nutolusios Grigiškės“, - pasakojo „Akropolio“ darbuotojas.
Iš pardavėjų surinkęs maisto prekes Slava jas neša vairuotojui. Tuoj bus išpildytas dar vienas kliento užsakymas - šįkart gautas iš Vilniaus Pašilaičių mikrorajono.
Prekių iš elektroninės parduotuvės pristatymas kainuoja. Tiesa, tiktai tiems klientams, kurie jas perka iki tam tikros sumos. Įsigijus maisto produktų iki 150 litų pirkėjams už pristatymą teks pakloti 9,99 lito, nuo 150 iki 250 - 4,99 lito, o viršijus pastarąją sumą pristatymas tampa nemokamas.
Apsisprendė po ilgo stebėjimo
Iki šiol ne vienas prekybos tinklas bandė atidaryti elektroninę maisto parduotuvę. Tačiau paprastai tie bandymai baigdavosi nesėkmėmis.
Ne iškart savąją paslaugą visiems Vilniaus gyventojams pasiūlė ir „Maxima LT“. Net pusę metų buvo stebima, ar keli tūkstančiai vilniečių taps virtualiais pirkėjais. Pernai liepą pasinaudoti internetinės bankininkystės teikiamais pranašumais buvo pasiūlyta 5 tūkst. lojalumo kortelės „Ačiū“ turėtojams. Trys šimtai iš jų tapo nuolatiniais virtualiaisiais pirkėjais.
Rezultatas „Maxima LT“ patenkino. Todėl į naująją elektroninę parduotuvę pasiryžta investuota 1,5 mln. litų. Dabar mėgstantiems internetu apsipirkti pirkėjams „Maxima LT“ siūlo 16 tūkst. rūšių maisto prekių asortimentą. Elektroninės parduotuvės darbuotojai pastebėjo, kad ir paprastoje, ir elektroninėje parduotuvėje daugumą pirkėjų - 70 proc. - sudaro moterys.
Jei Vilniuje eksperimentas su elektronine maisto parduotuve pasiteisins, tokio tipo prekybos vietos bus atidaromos ir kituose Lietuvos miestuose, o gal ir miesteliuose.
Apyvartos kol kas neprognozavo
- Ar esate numatę kokių nors prognozių, kokia bus naujos elektroninės parduotuvės Vilniuje metinė apyvarta? - „Respublika“ klausė bendrovės „Maxima LT“ Įvaizdžio ir komunikacijos vadovės Linos Muižienės.
- Konkrečių apyvartos planų neturime. Parduotuvės veiklos pradžioje mums svarbiausia pritraukti ir paskatinti išbandyti šią naują paslaugą kuo daugiau pirkėjų. Kadangi žmonės pirmiausia pabando, įvertina, iš karto tikėtis didelių pardavimų neverta.
- Ar perkant elektroninėje parduotuvėje maisto prekių kaina bus nors kiek mažesnė nei paprastoje parduotuvėje?
- Internetinėje parduotuvėje taikoma tokia pati kainodara, kaip ir įprastoje parduotuvėje. Produktų kainos, nuolaidos ir akcijos yra tokios pat kaip ir bet kurioje tradicinėje „Maxima“ parduotuvėje, nes daugiau nei pusę internetinėje parduotuvėje siūlomų prekių asortimento sudaro šviežios prekės (ne pramoninės).
- Kiek vienu metu elektroninė parduotuvė gali aptarnauti klientų?
- Aptarnaujamų pirkėjų skaičius priklauso nuo užsakymų skaičiaus konkrečiu pristatymo laiku. Realiai aptarnausime ir prekes pristatysime visiems norintiesiems. Gali būti, kad užsakant prekes ir pirkėjui renkantis konkretų pristatymo laiką, sistema parodys, kad tuo laiku prekių pristatyti neįmanoma. Tuomet reikės tiesiog pasirinkti kitą pristatymo laiką. Jei matysime, kad žmonių susidomėjimas auga, plėsime pristatymo paslaugas, kad patenkintume visų pirkėjų norus.
Aktorei Kristinai Savickytei-Damanskienei apsipirkimas internetu - prie širdies
Pristatant „Maxima LT“ elektroninę parduotuvę buvo surengtos ir varžytuvės. Tarpusavy varžėsi televizijos ir radijo laidų vedėja Daiva Tamošiūnaitė-Budrė ir aktorė Kristina Savickytė-Damanskienė. Abiem buvo įteiktas identiškas pirkinių, kuriuos įžymybės turėjo įsigyti, sąrašas. Tiktai D.Tamošiūnaitė-Budrė maisto prekes pirko per internetą, o K.Savickytė-Damanskienė - įprastu būdu.
Buvo žiūrima, kuri kokioje parduotuvėje sugaiš mažiau laiko.
Laimėjo televizijos ir radijo laidų vedėja. Jos laikas buvo 12,36 minutės. K.Savickytė-Damanskienė apsipirkdama užtruko daugiau nei dukart ilgiau - 31,46 minutės.
Praėjus beveik savaitei nuo atmintinų varžytuvių aktorė „Respublikai“ teigė, kad vėliau ji irgi išbandė „Maxima LT“ elektroninės parduotuvės pranašumus. „Patiko“, - vienu žodžiu įspūdžius išreiškė K.Savickytė-Damanskienė.
Tiesa, ji sakė, kad kol kas į namus, kur aktorė su vyru Linu augina dvynius, maisto prekių internetu dar nebuvo užsisakiusi. „Bet tik laiko klausimas, kada šitaip pradėsiu apsipirkinėti“, - sakė K.Savickytė-Damanskienė.
Pasak jos, elektroninė parduotuvė yra puiki pagalbininkė sergantiems, neįgaliems, senyviems žmonėms. „Juk prekių pristatymas į namus kainuoja tik nedaug daugiau, nei išleistum į tradicinę parduotuvę važiuodamas miesto troleibusu ar autobusu“, - tvirtino pašnekovė.
Vidmantas Užusienis