Laukimo eilėse problemą bent iš dalies turėjo išspręsti galimybė gauti informaciją, konsultacijas ir pažymas internetu. Tačiau ir ši sistema veikia ne visose ligoninėse, o kur dar sugedę aparatai pačiose gydymo įstaigose. Vilnietė Aušra portalui tv3.lt papasakojo savo nemalonią patirtį po apsilankymo Antakalnio poliklinikoje.
Diagnozė be tyrimų
Portalo tv3.lt skaitytoja Aušra dar pirmadienį lankėsi minėtoje poliklinikoje. Ji pasakojo, kad jau kelias dienas jautėsi peršalusi, todėl pirmadienį lankėsi pas gydytojus. Ir tik antradienį pasijutusi kiek geriau, nusprendė papasakoti apie incidentą, privertusį suabejoti, ar medikai elgėsi tinkamai.
Juolab, kad nematė ir jokios informacijos viešojoje erdvėje, kas iš tiesų buvo įvykę. Su tuo pačiu klausimu į portalą tv3.lt kreipėsi ir daugiau skaitytojų.
„Atėjau ten su temperatūra ir kartu su kitais laukiau kraujo tyrimų. Nes kaip ne kartą gydytoja sakė, jie būtini, nustatyti tikrajai ligai. Tačiau pralaukus kelias valandas atsakymų ir žmonėms tiesiog grūdantis prie kabineto, kažkas pasakė, kad sugedo kompiuteris.
Žinoma, sergantys žmonės tik dar labiau pyko. Visgi, labiausiai papiktino tai, kad gydytojai visiems rašo tą pačią diagnozę: „gripas“, be jokių tyrimų. Kai kurie žinau, kad po ne vieną valandą laukė.
Ir visiems gydytojai kartojo tą patį: „gripas“, nustatytas pagal simptomus, o kai bus tyrimų rezultatai, gali būti tikslinama diagnozė. Visgi, man išėjus namo, paskambino iš poliklinikos ir pasakė, kad tikrai turėtų būti gripas“, - pasakojo vilnietė.
Jauna moteris neslėpė, kad buvo tikrai nemalonu dėl aparatų gedimo tiek laiko laukti ir būti išleistai namo su galbūt neaiškia diagnoze. Anaiptol, šis gedimas kainavo tik pacientų laiką,
Atsakymus gavo tą pačią dieną
Antakalnio poliklinikos komunikacijos specialistė Rūta Radzevičiūtė patvirtino, kad antradienį ryte buvo sugedęs vienas iš dviejų turimų hematologiniam tyrimui atlikti reikalingų kompiuterių. Nors ji tvirtino, kad kompiuterį skubiai pataisė atvykę specialistai.
„Atsiprašome pacientų, tačiau taip nutinka. Kadangi poliklinikoje yra du šiuos tyrimus atliekantys įrenginiai, todėl tyrimų atlikimas nebuvo sustabdytas, tiesa procesas buvo apsunkintas ir sulėtėjęs.
Gydytojai apie laikiną strigimą buvo informuoti, todėl kai kuriais atvejais galėjo priimti sprendimą dėl gydymo nesulaukę kraujo tyrimo rezultatų, atsižvelgdami į ligos anamnezę ir objektyvius duomenis. Laboratorinis tyrimas yra pagalbinė diagnozavimo priemonė (ypač kai yra ūmus peršalimas arba gripas).
Gydytojai tyrimų rezultatus gavo iki darbo dienos pabaigos, todėl esant būtinybei susisiekė su pacientais. Atkreipiame dėmesį, kad tyrimų rezultatus pacientai gali peržiūrėti prisijungę prie savo paskyros www.antakpol.lt Informuojame, kad laboratorijos darbuotojų pastangomis visi tyrimai buvo atlikti tą pačią dieną“, - tikino specialistė. Paklausus, ar gali pacientai būti nukreipti į kitą polikliniką dėl šių tyrimų, R. Radzevičiūtė nurodė, kad tam nėra pagrindo. Juolab, esą, kad gripo epidemijos metu pacientų srautai yra labai padidėję visose gydymo įstaigose.
Turėjo informuoti pacientus
Sveikatos apsaugos ministerijos atstovai nurodė, kad gydymo įstaigos darbe pasitaikius kokiems nors trukdžiams, jos administracija turėtų nedelsiant imtis visų priemonių, kad situacija kuo mažiau trukdytų pacientams, taip pat juos informuoti
„Taip pat turėtų būti žmonės informuoti, per kiek laiko numatoma trukdžius ištaisyti, kad pacientai galėtų organizuoti savo laiką. Tokių situacijų valdymas turėtų būti numatytas poliklinikos vidaus tvarkoje.
Be to, tokiais išskirtiniais atvejais kai kuriuos klausimus gydytojai su savo pacientais galėtų išspręsti ir telefonu, kad sergantiems žmonėms nereikėtų dar labiau rizikuoti savo sveikata laukiant ilgose eilėse. Juolab, kad gripo epidemijos metu gydytojams yra suteiktos didesnės teisės konsultuoti pacientus telefonu“, – priminė SAM atstovai.
Regis, geriausias patarimas: esant gripo epidemijai, pacientai turėtų apsišarvuoti kantrybe ir supratingumu.