Dvi savaites trukusios apklausos Vilniaus miesto savivaldybės interneto svetainėje www.vilnius.lt ir Vilniaus Akropolyje rezultatai rodo, kad Lietuvos sostinės gyventojams reikia dar vienos susisiekimo priemonės – naujos kartos oranžinio dviračio.
90 proc. susipažinusių su Vilniaus Akropolyje eksponuotais naujos kartos oranžiniais dviračiais, mano, kad Vilniui reikia tokios dviračių nuomos sistemos.
Balsavimas buvo itin aktyvus – savo nuomonę apie naujos kartos oranžinį dviratį pareiškė per 7 tūkst. gyventojų. Absoliuti dauguma jų mano, kad mieste turėtų atsirasti šie dviračiai, todėl pradėsime įgyvendinti šią idėją“, - sakė Vilniaus meras Artūras Zuokas.
Per naujų oranžinių dviračių eksponavimo Vilniaus Akropolyje laikotarpį savo nuomonę apie šią transporto priemonę, užpildę specialią anketą, pareiškė beveik 4700 žmonių. Tik 8 proc. jų nepritaria šiam projektui. Dažniausiai oranžinių dviračių idėjai pritaria asmenys iki 30 metų – šios amžiaus grupės atstovai dviračių šalininkų tarpe sudaro 66 proc.
Sostinės Savivaldybės interneto svetainėje www.vilnius.lt balsavusių skaičius perkopė 2600 gyventojų. 57 proc. www.vilnius.lt apsilankiusių vilniečių teigia, kad Vilniui reikalingas oranžinis dviratis, 43 proc. mano priešingai.
Naujieji oranžiniai Vilniaus dviračiai – ekologiška ir šiuolaikiška transporto priemonė, kuri būtų integruota į viešojo transporto sistemą, drauge su miesto autobusais, troleibusais ir moderniu tramvajumi.
Įgyvendinus naujųjų oranžinių Vilniaus dviračių projektą, mieste būtų įdiegta dviračių nuomos savitarnos sistema. Vilniaus dviratį iš specialaus punkto galėtų pasiimti kiekvienas vilnietis pasinaudojęs specialia nuomos kortele arba Vilniaus e-bilietu. Sistema registruotų, kas ir kada nuomojasi dviratį – taip naujieji dviračiai būtų apsaugoti nuo galimų vagysčių. Pasinaudojus dviračiu ir pasiekus reikiamą tikslą, dviratę transporto priemonę reikėtų grąžinti į specialų nuomos punktą. Tokie punktai būtų įrengti įvairiausiose miesto centrinės dalies vietose.
Atnaujinta ir patobulinta oranžinio dviračio idėja Vilniaus centre galėtų būti įgyvendinta jau šią vasarą. Tikimasi, kad prie šio projekto įgyvendinimo prisidėtų privatūs rėmėjai.
Miesto dviračių idėja įgyvendinta daugelyje Europos miestų, siekiančių kovoti su transporto spūsčių, oro užterštumo problemomis.
Apie Vilniaus oranžinių dviračių, kaip integruotos viešojo transporto priemonės mieste, idėją pranešė ne tik Lietuvos žiniasklaida, reportažai apie tai buvo rodomi Latvijoje ir Estijoje.