Vienu iš tokių galima laikyti Šiaurės miestelį. Čia stovi nemažai senesnių ir naujų daugiabučių, taip pat veikia daug prekybos ir kitų įmonių.
Per šį rajoną einančios Žygio gatvės gyventojai pastebėjo, kad iš karto po Naujųjų prie jų namų ant stulpų atsirado nauji ženklai. Kol kas jie uždengti, tačiau iš ženklinimo aišku, kad planuojama apmokestinti automobilių statymą.
„Jau netrukus. Na va, nueinanti Vilnius „valdžiukė“ stengiasi, kad neliktume be be jų „dovanų“, – vienoje socialinio tinklo grupėje ironiškai pastebėjo šio rajono gyventojas, publikavęs nuotraukas su naujais kelio ženklais.
Savivaldybės įmonė laukia penktadienio
Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ komunikacijos specialistė Snieguolė Valiaugaitė patvirtino, kad netrukus bus apmokestintas automobilių statymas ne tik Žygio, bet ir daugelyje kitų gatvių.
Vis dėlto ji neatskleidė, kur tiksliai ir kiek vietų bus apmokestinta. Specialistė žadėjo, kad penktadienį dėl to bus išplatintas atskiras pranešimas žiniasklaidai.
„Žygio g. numatytas apmokestinimas. Čia bus Žalioji zona. Pereinamasis laikotarpis, kaip ir kitose naujose žalios zonos gatvėse, bus pradedamas vykdyti nuo sausio 16 d. iki 27 d., o įprasta automobilių parkavimo kontrolė – nuo sausio 28 d.
Pereinamuoju laikotarpiu vairuotojai pasistatę automobilį šiose vietose ir nesumokėję rinkliavos mokesčio, iš karto nebus baudžiami, o tik įspėjami informaciniu pranešimu, primenančiu, jog vairuotojas parkuojasi mokamoje zonoje ir privalo sumokėti už parkavimą“, – komentavo S. Valiaugaitė.
Šiuo metu žaliojoje zonoje esančiose gatvės automobilių stovėjimas apmokestinamas nuo pirmadienį – šeštadienį nuo 8 val. iki 18 val.
Už minimalią stovėjimo trukmę (20 min.) reikia mokėti 0,10 euro, o už valandą 1 val. – 0,30 euro.
Vis dėlto šiuo metu galiojančius rinkliavų dydžius galima bet kada pakeisti – o jie visada yra didinami. Kokios rinkliavos zonos yra šiuo metu, galima matyti šiame žemėlapyje.
Dar labiau plės rinkliavų zonas
Primename, kad prieš kurį laiką „Susisiekimo paslaugos“ parengė sostinės darnaus judumo plano veiksmų planą iki 2024 m.
Jame nurodyta kaip per artimiausius dvejus metus Vilniuje keisis susisiekimas automobiliais, viešuoju transportu, dviračiais ir paspirtukais.
Plane nurodyta, kad Vilniuje automobilių skaičius auga: jei 2014 m. 100 tūkst. gyventojų teko 630 automobiliai, tai 2021 m. šis rodiklis išaugo iki 650 automobilių.
Dėl to, kaip nurodoma dokumente, didėja ir jo daromas neigiamas poveikis aplinkai, gyvenimo kokybei, o automobilių infrastruktūrai plėtoti naudojami vis didesni žemės plotai.
Plane numatyti ir pokyčiai automobilių stovėjimo srityje. Nurodoma, kad išnaudojant perteklinį gatvių plotą, numatoma įrengti 4 tūkst. automobilių stovėjimo vietų.
Pasak plano autorių, tokiu būdu įrengiant stovėjimo vietas bus sutaupoma apie 31,5 tūkst. kv. m žemės ploto.
Numatyta, kad plėsis ir automobilių stovėjimo rinkliavos zonos.
Plane nurodoma, kad siekiant mažinti asmeninių automobilių naudojimą, numatoma rinkliavos zonų plėtra gyvenamosiose teritorijose, kuriose yra aukštas automobilių stovėjimo vietų užimtumas, teritorijos yra užgrūstos nenaudojamais automobiliais, tinkamai neišnaudojama esama gatvių infrastruktūra.
„Įvedant automobilių stovėjimo tvarką miegamuosiuose rajonuose, yra išgryninama infrastruktūra – pagrindinė gatvė: įrengiamos parkavimo vietos, svečiai moka rinkliavą už stovėjimą, įvažiavimai į kaimynijas (kiemus), įvedama parkavimo tvarka, svečiai moka rinkliavą už stovėjimą, kaimynijų ribos (patys gyventojai sprendžia ar atsisakyti mokamo stovėjimo, formuoti sklypą ir tarpti šeimininkais, o svečiai moka rinkliavą už stovėjimą)“, – dėstoma plane.
Taip pat numatyta, kad gyventojai galėtų naudotis stovėjimo vietomis prie parduotuvių.
Rašoma, kad prie pagrindinių didžiųjų mažmeninės prekybos centrų yra virš 12 tūkst. parkavimo vietų, iš kurių parkavimas beveik 5 tūkst. automobilių nėra ribojamas ar draudžiamas – suteikiama galimybė gyventojams statyti savo automobilius. Likusios automobilių stovėjimo aikštelės riboja parkavimą/stovėjimą draudžiančiais kelio ženklais arba automatiniais kelio užtvarais.
„Siekiama, kad šiomis vietomis galėtų naudotis ir gyventojai (nakties metu, nemokamai arba mokamai). Veiksmų plano iki 2024 m. laikotarpiu valdytojams turi būti išlaikomos žemės, kuriose automobilių stovėjimo vietos padaromos viešai prieinamomis, neribojamas jų darbo laikas, taikomas 0,12 proc. žemės mokestinės vertės tarifas arba kitais atvejais – taikomas 0,24 proc. tarifas“, – rašoma plane.
O jei rimtai, Šimašius už miesto darkymą ir infrastruktūros gadinimą turėtų sumokėti iš savo kišenės. Kodėl kažkoks neišsilakstęs ir užsisėdėjęs pienburnis gadina vilniečiams gyvenimą? Kadangi pats vaikus numetė buvusiai žmonai ant galvos, nes neturi nė žalio supratimo, ką reiškia vaikus išvežioti į ugdymo įstaigas ir į darbą suspėti, tai Vilnų bando pritaikyti tinkamą gyventi tik piemenims ir grietinėlei. tegu persišviečia galvą, ko gero ten smegenų nerasta.