Naujosios Vilnios gyventojai teigia daug metų kovojantys su kaimyne, kuri nuolat tempia į namus šiukšles, tačiau niekas nepadeda.
„Butas ir balkonas užkrautas iki lubų. Pilnas rūsys yra šiukšlių, o mes net nebeturime savo vietos. Ji viską užkrovusi.
Jos bute ir rūsyje laksto didžiulės žiurkės kaip katės. Vaikai net bijo eiti į lauką. Šalia gyvenančiai kaimynei jos net garų surinkėją sugriaužė.
Kai jai pasakome – tai ji atsako, kad viskas gerai, nepergyvenkit, išveš. Butas užkrautas, o pati gyvena rūsyje ant savo šiukšlių arba miega laiptinėje“, – tv3.lt skundžiasi kaimynai.
Kaimynams ir gaila, ir pikta
Kaimynai sako, kad jiems ir gaila, ir kartu pikta. Jie pyksta už netvarką, tačiau po akimirkos pagailėję senolės ir jos šuns, patys neša jiems maistą.
„Čia palikau ant rankenos varškės apkepo – tai ji dėkojo ir sakė, kad pirmą kartą gyvenime tokį skanų maistą valgė“, – prisiminė kaimynė.
Daugiabučio gyventojai teigia, jog matosi, kad žmogus ligotas, bet situacija kuo toliau, tuo darosi blogesnė.
„Gaila tos močiutės, nes ji nepiktybiška, bet niekas jai negali padėti“, – sako kaimynė.
Daugiabučio gyventojai bandė ieškoti artimųjų, tačiau jie prižiūrėti senolės neskuba. Dėl to šiukšlių kalnai tik didėja, o smarvę ir kitus nemalonius dalykus turi kentėti visi namo gyventojai.
„Gal kartą per du metus kažkas buvo atvažiavę, išvežė tas šiukšles, bet kitą dieną ji vėl neša ir viską užkrauna.
Kartą buvo pas mus avarija, rūsyje išlaužėme spyną, bet ji vėl nusipirko ir pakeitė. Vėl šiukšles neša“, – sako kaimynai.
Kaimynai prašo pagalbos, nes nebežino, ko griebtis. Pasak jų, nei įsėjimai, nei baudos nepadeda.
„Bendrovė buto savininkei ne kartą siuntė įspėjimus“
Namą administruojantis bendrovė UAB „Priemiestis“ tv3.lt teigė, kad situacija jiems yra žinoma ir ne kartą buto savininkei buvo siunčiami įspėjimai.
„Bendrovė savo turimų teisės aktais nustatytų galimybių ribose padeda namo gyventojams. Bendrovė buto savininkei jau ne kartą siuntė įspėjimus, kad būtų atlaisvintos namo bendrojo naudojimo rūsio patalpos, išvežtos šiukšlės, atliekos ir kiti nenaudojami daiktai.
Pažymėtina, kad gavusi įspėjimą, buto savininkė lyg ir reaguoja bei bando sutvarkyti bendrojo naudojimo patalpas, išsivežti šiukšles. Tačiau, po kurio laiko šiukšlės ir vėl yra sukaupiamos, o bendrovei jau ne kartą teko šios buto savininkės sukauptas šiukšles išvežti ir savo jėgomis.
Atkreiptinas dėmesys, kad minėta buto savininkė yra senyvo amžiaus, vengia ir atsisako bendrauti su bendrovės atstovais gyvai. Bendrovės žiniomis, buto savininkės vaikai ir anūkai nepalaiko ryšio su ja, nors namo gyventojai informavo juos apie esamą situaciją.
Atsižvelgiant į esamą situaciją, bendrovė ketina papildomai kreiptis į Viešosios tvarkos skyrių bei informuoti Vilniaus miesto socialinės paramos centrą“, – atsakė namą administruojančios bendrovės „Priemiestis“ atstovai.
Savivaldybė: buto gyventoja problemą neigė, siūlomos pagalbos atsisakė
Pasiteiravus apie šią situaciją, Vilniaus miesto savivaldybė tv3.lt atsakė, kad Vilniaus miesto socialinės paramos centras gegužės mėnesį buvo informuotas apie gyventoją, kaupiančią atliekas savo bute.
„Gavę informaciją Socialinės paramos centro socialiniai darbuotojai lankėsi nurodytu adresu, tačiau buto gyventojos namuose rasti nepavyko. Kaimynai tuo metu teigė, kad moteris bute negyvena, ateina tik pašerti šuns.
Siekdami išsiaiškinti situaciją, sužinoti moters kontaktus ir užmegzti su ja kontaktą dėl socialinės pagalbos suteikimo, socialiniai darbuotojai bendravo su namą administruojančios UAB „Priemiestis“ vadybininke, Viešosios tvarkos skyriaus pareigūnais bei VšĮ Naujosios Vilnios poliklinikos psichikos sveikatos centro socialine darbuotoja, tačiau kurį laiką gauti moters kontaktų ir su ja susisiekti bei pabendrauti socialiniams darbuotojams nepavyko“, – komentavo savivaldybė.
Pasak savivaldybės, kontaktą su buto gyventoja socialiniams darbuotojams pavyko užmegzti birželio mėnesio pabaigoje, kai moteris sutiko pabendrauti su socialiniais darbuotojais Naujosios Vilnios seniūnijos vidiniame kieme.
„Į savo namus įsileisti socialinius darbuotojus ji griežtai atsisakė. Ir toliau su moterimi kontaktas buvo palaikomas tik su ja susitinkant kieme iš anksto sutartu laiku, paskutinį kartą su moterimi bendrauta rugsėjo 2 d.
Socialiniai darbuotojai suteikė moteriai informaciją apie Socialinės paramos centro teikiamas socialines paslaugas, paaiškino, kad galima kreiptis dėl tikslinės pašalpos sukauptų daiktų išvežimo bei buto švarinimo paslaugoms apmokėti, siūlė savo pagalbą tarpininkaujant, organizuojant buto tvarkymo darbus, motyvavo moterį priimti siūlomą socialinę pagalbą.
Tačiau buto gyventoja aptariamą problemą neigė, socialinių darbuotojų siūlomos pagalbos atsisakė“, – atsakė savivaldybė.
Socialiniai darbuotojai lankėsi prieš kelias dienas, bet senolės nerado
Savivaldybė teigė, kad socialiniai darbuotojai lankėsi spalio 21 ir 22 dienomis, tačiau namuose nieko nebuvo.
„Socialinės paramos centro socialiniai darbuotojai ir toliau sieks produktyvaus kontakto su minėto buto gyventoja, motyvuos moterį priimti siūlomą socialinę pagalbą.
Manome, kad bendrojo naudojimo patalpose, laikantis priešgaisrinę saugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, negali būti laikomi šio namo butų ir kitų patalpų savininkų buitiniai daiktai. Daiktų iš bendrojo naudojimo patalpų utilizavimu galėtų pasirūpinti namo bendrija, aktyvi namo bendruomenė arba, seniūno pavedimu, viešuosius darbus seniūnijoje atliekantys darbuotojai“, – atsakė savivaldybė.
Prisiminkite, Lietuvoje butas kaip iš siaubo filmo: tai, ką pamatė viduje, šokiravo: