• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nepaisydami opozicijos pašaipų Vilniaus miesto tarybos valdantieji toliau regi Vilnių skrodžiančias oro gondolas ir magnetu skriejančius taksi.

REKLAMA
REKLAMA

Vilniaus savivaldybės darbo grupės viešojo antžeminio ir požeminio transporto infrastruktūrai gerinti vadovas Vladimiras Avinas viešojo transporto darbo grupei pristatė du sukritikuotus oro gondolų projektus ir vieną - modernaus taksi.

REKLAMA

Vilniuje paleistas oro traukinys vienu kartu galėtų gabenti 350 keleivių. Gondolos būtų valdomos elektra, neterštų aplinkos ir neužgrūstų miesto gatvių.

Šią idėją „tvarkietis“ parsivežė iš Šveicarijos. Nepaisant to, kad ši transporto priemonė populiariausia kalnuose, pasak V. Avino, pasaulyje oro gondolos diegiamos ir kaip alternatyvi viešojo transporto priemonė.

REKLAMA
REKLAMA

Sistema, sužavėjusi Šveicarijoje viešėjusius V.Aviną ir partietį Audrių Butkevičių, - oro gondola, pakabinta ant trijų lynų. Šie ištempti per atramas, kurios stovi kas 600-700 metrų. Atramų aukštis mieste galėtų siekti 30-40 metrų. V.Avino preliminariais skaičiavimais, Vilniui atramų prireiks ne daugiau kaip 7-10. Atramos esą miesto panoramos nedarkytų, nes šios kuriamos kaip tam tikri architektūros elementai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taip pat per atramas ištiestų lynų iš tolo beveik nesimato, o kabinos nėra gremėzdiškos. Iš viso pirmyn ir atgal keliautų apie 50 gondolų. Vienoje gondoloje tilptų apie 30 keleivių.

Diegiant gondolas mieste nereikėtų nei tiesti naujų gatvių, nei kastis po žeme. Be to, varomos elektra gondolas gerokai ekologiškesnės nei daugelis transporto priemonių, o jų eksploatacija atsieina kur kas mažiau.

REKLAMA

Galiausiai, tvirtinama, kad gondolos beveik nesidėvi – jų lynus reikia pakeisti kas 10-20 metų.

Traukinuko sistema labai sudėtinga, todėl šią priemonę siūloma pakeisti mažesniais ir lengvesniais lenkiškais gondolų prototipais „Mister“.

V. Avino skaičiavimais, Vilniui pakaktų 15 km ilgio trasos, ji kainuotų iki 300 mln. litų ir ją nutiesti įmanoma per metus.

Dar viena V. Avino siūloma alternatyvi transporto priemonė - elektriniai bėgiais skriejantys taksi, kuriuos šiuo metu Hitrou oro uoste diegia britai.

Vilniaus meras Juozas Imbrasas piktinosi, kad modernus jo partiečių projektas susilaukia tik pajuokos. Esą šitie keltuvai taptų puikia alternatyvia transporto priemone, kuriai nereiktų švaistyti brangios Vilniaus žemės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
  • Šventiniai atradimai su VILVI

TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų