Kaip praėjusią savaitę teigė sostinės meras Valdas Benkunskas, 30 minučių trukmės bilietą grąžinti planuojama atsižvelgus į gyventojų lūkesčius, susiformavusius įpročius.
Visgi jo kaina, kaip siūloma projekte, nuo dabartinio 0,65 euro kiltų iki 1 euro, tad abiejų vienkartinių bilietų kainos didėtų 0,35 euro (60 minučių – nuo 0,9 iki 1,25 eurų).
V. Benkunskas anksčiau teigė, kad pusvalandinį bilietą palikti ketinama pereinamuoju laikotarpiu iki 2027-ųjų.
Visgi, kaip patikslinta vėliau, dabartiniame tarybos projekte šio bilieto išsaugojimas numatytas neterminuotai.
Ateityje savivaldybė svarsto įvesti tam tikras kainų zonas, kurių apmokestinimas priklausys nuo to, iš kurios miesto dalies ir kaip toli vilniečiai važiuoja viešuoju transportu.
„Tik kai galėsime užtikrinti patogų ir greitą viešąjį transportą net ir toliau nuo miesto centro nutolusiose teritoritorijose, tada svarstysime zonų mieste įvedimą – jis galėtų geriausiai atliepti individualius vilniečių poreikius. Ateityje dėl galimo zonų įvedimo bus išsamiai diskutuojama, įtraukiant ir vilniečius, priimant sprendimus bus atsižvelgiama į jų nuomonę ir įpročius“, – komentare Eltai teigė sostinės meras.
Kaip jau skelbta, siekiant pagerinti viešojo transporto Vilniuje kokybę, didinti kursavimo dažnumą, kovo viduryje paskelbtas 1 mlrd. eurų vertės viešasis pirkimas – juo artimiausiais metais Vilniuje autobusų skaičių siekiama padidinti iki 824, dalį maršrutų perleisti privatiems vežėjams ir tokiu būdu viešojo transporto tinklą mieste išplėsti trečdaliu.
Visos kitos bilietų kainos, kaip siūloma, išliktų tokios pat kaip patvirtintos kovo mėnesį. Pagal galutinį kainodaros variantą, nuo liepos ilgalaikio 30 dienų bilieto (su savaitgaliais) kaina didinama nuo 29 iki 38 eurų, o šio laikotarpio bilietas tik darbo dienomis brangsta nuo 26 iki 35 eurų.
Pilnas 12 mėnesių bilietas branginamas nuo 310 iki 405 eurų, o 90 dienų – nuo 81 iki 110 eurų.
1 dienos bilieto kaina nuo 5 eurų kyla iki 7,5 euro, 3 dienų – nuo 8 iki 13,5 eurų.
Taip pat įvedamos naujos bilietų rūšys – šeimos, grupiniai, didelių grupių ir bilietai dviems kelionėms.
Kartu išlaikomos esamos lengvatos studentams, moksleiviams ir kitos, o senjorų metinio bilieto kaina suvienodinama su tokiu pat pradinukų bilietu ir didinama nuo 2,9 iki 10 eurų.
Opozicija įregistravo ir alternatyvų projektą
Tarp Vilniaus tarybos narių nesant sutarimo dėl bilietų kainų didinimo, opozicinei „Laisvės ir teisingumo“ frakcijai priklausantis Vydūnas Sadauskas įregistravo alternatyvų projektą, kuriame siūloma grąžinti dabartinį, 0,65 euro kainuojantį pusvalandinį bilietą.
Taip pat siūloma pusvalandinio šeimos bilieto kainą nustatyti 1,5 euro (dabar patvirtintas valandinis šeimos bilietas kainuotų 3,5 euro), mažesnes kitų grupinių bilietų kainas.
ELTA jau skelbė, jog, visuomenėje kylant nepasitenkinimui, per pastaruosius porą mėnesių po sostinės savivaldybės langais vyko trys vilniečių protestai, raginant valdžią nedidinti kelionių viešuoju transportu kaštų, mat tai paveiktų pažeidžiamiausius gyventojus.
Visgi, pasak savivaldybės, bilietai branginami nuo 2027-ųjų sostinėje planuojant pradėti didelį viešojo transporto infrastruktūros atnaujinimą.
Skaičiuojama, jog nepakeitus kainodaros šie planai miestui kainuotų papildomus 90 mln. eurų su tomis pačiomis pajamomis, todėl didesnis lėšų surinkimas iš bilietų šias išlaidas padėtų „balansuoti“.
Savivaldybės duomenimis, bilietų kainos nebuvo keistos nuo 2013 m., o infliacijos pokytis sudarė 51 proc.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!