Būsimųjų testuotojų registracija vyksta specialiame puslapyje, dalyvauti gali visi pilnamečiai gyventojai. Testuotojai jau sausio mėnesio viduryje pirmieji išbandys terminalą ir jame įdiegtas technologijas, įvertins patogumą ir pateiks savo vertinimus.
Pasak Lietuvos oro uostų atstovų, 2025 m. sausio 11 d. organizuojamas masinis testavimas yra vienas svarbiausių etapų prieš naujojo terminalo startą vasario 4 d.
„Po daugybės vidinių derinimų ir mažesnės apimties testavimų, pirmą kartą vykdysime ir taip vadinamą masinį testavimą: daugiau negu tūkstantį testuotojų pakviesime pasijusti tarsi tikrais keleiviais, kurie išvyksta iš naujojo terminalo.
Testavimas imituos įprastą oro uosto veiklą, o jo dalyviai turės atlikti visus skrydžio registracijos, bagažo atidavimo ir saugumo patikros žingsnius, tik realybėje jie kol kas nesės į orlaivius ir niekur neišskris“, – sakė Valdas Stropus, Lietuvos oro uostų Operacijų vadovas.
Pirmieji išbandys naujas technologijas
Lietuvos oro uostų Technologijų vystymo skyriaus vadovas Giedrius Paulikaitis atkreipė dėmesį, kad masinis testavimas parodys, kaip realiomis darbo sąlygomis tarpusavyje sąveikauja dešimtys įvairių sudėtingų technologijų sistemų – nuo garso pranešimų ir eilių valdymo iki savarankiško bagažo atidavimo, saugumo patikros ir bagažo tikrinimo.
„Per šį procesą paaiškės, ar technologijos veikia taip, kaip tikimės, kai į kelis skrydžius vienu metu atvyksta ir registruojasi šimtai keleivių.
Atitinkamai mūsų ir išorės partnerių darbuotojai galės pasitikrinti, kaip per pastaruosius mėnesius pasirengė naujo terminalo startui, kaip įgudo valdyti technologijas ir sugeba spręsti nenumatytas situacijas, kurių tikrai kyla ir kils kasdien“, – dėstė G. Paulikaitis.
Testuotojai bus apdovanoti
Visus norinčius tapti naujojo terminalo testuotojais, Lietuvos oro uostai kviečia apsilankyti specialioje svetainėje ir žaisti nesudėtingą, bet įtraukiantį žaidimą. Atkakliausieji pilnametystės sulaukę žaidėjai iškart bus pakviesti registruotis ir įtraukti į testuotojų sąrašą iki kol bus surinktas reikiamas jų skaičius.
Artėjant masinio testavimo dienai registruoti dalyviai gaus visą reikiamą informaciją. Testavimas vyks kitų metų sausio 11 dieną (šeštadienį), testuotojų bus prašoma iš viso skirti apie 3 valandas savo laiko.
Kiekvienas testuotojas ir testuotoja atvykę į oro uosto naująjį terminalą, užsiregistravę skrydžiui ir atlikę visas įprastas patikros procedūras bei sulaukę kvietimo įlaipinimui, turės užpildyti specialų klausimyną ir įvertinti skirtingus terminalo veikimo aspektus. Visi testavime dalyvavę žmonės iš naujojo terminalo išvyks ne tik su savo įspūdžiais ir unikalia patirtimi, bet ir su dovanomis.
Planuoja tolesnę plėtrą ir naujoves
Planuojama, kad naujasis Vilniaus oro uosto išvykimo terminalas visiems keleiviams duris atvers kitų metų vasario 4 dieną. Net 14,4 tūkst. kv. metrų išvykimo terminalas leis dvigubai išauginti keleivių aptarnavimo ir pralaidumo pajėgumus – nuo 1,2 tūkst. iki 2,4 tūkst. keleivių per valandą.
„Naujasis išvykimo terminalas mums jau suteikė ypač naudingą patirtį ir pamokų, kurios bus labai vertingos įgyvendinant tolesnę strateginę oro uostų plėtrą Lietuvoje, planuojant kitus terminalų rekonstrukcijų ar plėtros darbus“, – pažymėjo Lietuvos oro uostų Plėtros departamento vadovas Arnas Dūmanas.
Pirmajame naujojo Vilnius oro uosto išvykimo terminalo aukšte veiks keleivių registracijos erdvė su savitarnos zona, kurioje bus galima savarankiškai registruotis skrydžiui ir priduoti bagažą, taip pat bus įdiegta kitų modernių technologijų.
Antrajame aukšte veiks saugumo patikros zona ir laipinimo į orlaivius vartai Šengeno šalių keleiviams. Su dabartiniu keleivių terminalu naująjį sujungs galerija.
Vilniaus oro uosto specialistai tikino, kad atidarius naująjį išvykimo terminalą plėtra nesustos.
„Senosios išvykimo terminalo patalpos bus pritaikytos keleivių poreikiams, t. y. ten įsikurs parduotuvės, kavinės laisvalaikio zonos.
Taip pat netrukus skelbsime viešąjį pirkimą naujo atvykimo terminalo projektavimui ir statyboms. Numatoma, kad projektas truks 4 metus“, – sakė oro uosto specialistai.
Keleivių gausa ir naujos kryptys
Spalio mėnesį trijuose Lietuvos oro uostuose (LTOU) aptarnauta viso 647 tūkst. keleivių, šis rodiklis 8 proc. didesnis nei buvo fiksuotas 2023 metų spalį.
Spalį per Vilniaus oro uostą keliavo 474 tūkst. keleivių (+5 proc. daugiau nei fiksuota 2023 m. spalį), Kauno oro uoste – 137 tūkst. (+15 proc.), Palangos oro uoste – 35,7 tūkst. keleivių (+37 proc.).
Per spalio mėnesį LTOU tinkle aptarnauta daugiau nei 5,5 tūkst. skrydžių (+9 proc. daugiau nei 2023 m. tuo pačiu metu).
Visame Lietuvos oro uostų tinkle spalį buvo vykdomi 83 reguliarūs skrydžių maršrutai. Populiariausi pagal aptarnautų keleivių skaičių reguliarūs maršrutai spalio mėnesį LTOU tinkle buvo: Londonas (Lutono oro uostas), Kopenhaga (Danija), Ryga (Latvija), Londono (Stanstedo oro uostas) ir Varšuva (Lenkija). Užsakomųjų skrydžių segmente spalį pirmą poziciją užtikrintai išlaikė Antalija (Turkija).
Vilniaus oro uostas primena, kad spalio mėnesio pabaigoje startavo žiemos aviacijos sezonas, kurio metu oro bendrovė „airBaltic“ pradėjo vykdyti reguliarius skrydžius tarp Vilniaus ir Diuseldorfo (Vokietija), pradėtas ir maršrutas tarp Vilniaus bei Sandefjordo Torpo oro uosto Norvegijoje. Kita naujiena Kauno oro uoste – spalį startavo naujas maršrutas į Belfastą (Jungtinė Karalystė).