Penktadienį oficialiai pristatytas naujasis Vilniaus tarptautinio oro uosto terminalas, leisiantis atskirti keleivių srautus pagal Šengeno reikalavimus, praneša lrt.lt.
Per pusantrų metų pastatytą keleivių terminalą stebės per 200 vaizdo kamerų, o pasieniečiams įtarus narkotikų ar sprogstamųjų medžiagų gabenimu, speciali įranga parodys net skrandžio turinį.
Didžiausias šalies oro uostas jau pertvarkytas pagal Šengeno sutarties reikalavimus. Po poros savaičių pradėjus veikti keleivių terminalui Vilniaus tarptautinis oro uostas kasmet galės aptarnauti 3,5 mln. keleivių. Be to, jiems žadama gerokai daugiau patogumų.
Oro uoste nebesimaišys neprisijungusių prie Šengeno sutarties ir jai priklausančių šalių keleiviai. Pastarieji galės skristi visai be pasų kontrolės.
Rekordiniais tempais – per 16 mėnesių pastatytas naujasis terminalas, kuris pasagos forma apgaubs 1993 m. statytąjį dabartinį išvykimo pastatą, kainavo 133 mln. Lt.
Dešimtadalį šios sumos sudaro Šengeno priemonių lėšomis įsigyta specialiųjų tarnybų įranga. Visa ji sujungta su bendra Šengeno informacine sistema.
Tačiau svarbiausia – naujajame terminale didesnis pralaidumas ir kur kas daugiau patogumų keleiviams.
„Susigrūdimų nebus, eilių nebus, vietoj dviejų rankovių dirbs šešios, naujos erdvės laukimo salės, patogumai, parduotuvės – jau ne dvi, o dešimt, kavinės ir atskira tranzito zona“, – vardijo Vilniaus tarptautinio oro uosto direktorius Mindaugas Ivanauskas.
Nors Lietuva į Šengeno erdvę įsilies gruodžio pabaigoje ir visi jūrų bei oro uostai, kuriuose kertamos išorės sienos turės dirbti pagal Šengeno reikalavimus, oro uostams iki kovo bus taikomas pereinamasis laikotarpis. Iki tol turi būti pertvarkyti ir Kauno bei Palangos oro uostai.