Ar mokymasis vien tik iš vadovėlių vis dar toks pat efektyvus metodas, o galbūt mokykloms jau laikas ieškoti naujų būdų, kaip sužadinti moksleivių smalsumą? Keldama šį klausimą sau ir visuomenei tarptautinė jaunimo organizacija AIESEC nusprendė, jog vadovėlių nebeužtenka ir reikia imtis priemonių, kad būtų sukurti nauji švietimo sistemos standartai, todėl jau trečią kartą organizuoja projektą „Living Diversity“.
Projekte dalyvaujančios trys novatoriškos mokyklos kartu su projekto organizatoriais sudaro darnią komandą, kuri deda dideles pastangas, jog moksleiviams mokymosi procesas atrodytų dar originalesnis ir įdomesnis. Žinoma, natūraliai kyla klausimas, kokios mokymosi naujovės gali būti pateiktos norintiems savo žingeidumą patenkinti moksleiviams, kai šiandieninės mokymo metodikos siūlo daugybę įvairių netradicinių mokymosi būdų. Organizacija AIESEC kartu su projekte dalyvaujančiomis mokyklomis rado atsakymą į šį klausimą ir pakvietė į Vilniaus Šeškinės vidurinę mokyklą, Baltupių progimnaziją bei Karoliniškių gimnaziją stažuotojus iš užsienio, kad jie iš pirmų lūpų papasakotų moksleiviams kitų šalių aktualijas, supažindintų juos su savomis kultūromis. Nors Lietuvoje taip pat yra mokytojų, kurie gali suteikti žinių apie kitas kultūras ir šalis, bet, vis dėlto, juk daug įdomiau yra realiai pamatyti kitos valstybės pilietį, tiesiogiai pažinti tiek jį, tiek jo tautos papročius, nei apie visa tai perskaityti vadovėliuose.
Kaip ir kiekvienais metais į projektą „Living Diversity“ yra kviečiami stažuotojai iš egzotiškiausių pasaulio kampelių. Šias metais trys jaunuoliai yra atvykę iš Australijos, Brazilijos ir Slovakijos. Stažuotojai ne tik pasakoja apie savo šalių kultūras, bet ir pristato efektyvaus mokymosi metodus, kokiais būdais greičiausiai galima įsiminti gaunamas žinias, kaip sukoncentruoti savo dėmesį, taip pat padeda ir paskatina atrasti motyvaciją siekti aukštų rezultatų, taip ragindami suformuluoti profesinius tikslus ir sudaryti planą, kaip juos pasiekti. Stažuotojai taip pat supažindina su savanorystės ir užklasinės veiklos privalumais, nes būtent šie užsiėmimai ugdo moksleivių savimonę, bendravimo įgūdžius, pilietiškumą ir visuomeniškumą. Uždaromajame renginyje „Žinių, idėjų ir šypsenų mainai“ bus galima stebėti kaip pasikeitė ir patobulėjo moksleiviai, nes būtent tada jie galės pademonstruoti savo įgytas žinias ir atrastus talentus.
Pasak projekto koordinatorės Linos Stakauskaitės „Gražiausios akimirkos yra tos, kai gali stebėti spindinčias mokinių akis, plačias šypsenas, kuomet nuoširdūs stažuotojai maloniai ir rimtai atsakinėja į įvairius, kartais ir šmaikščius, klausimus. Tad turime nepamiršti, jog bendravimas taip pat lavina mūsų jaunųjų Lietuvos gyventojų protus. Teigiamo pavyzdžio rodymas, netikėtų kultūrinių skirtumų atskleidimas, ugdo sąmoningus, tolerantiškus, visapusiškai išsilavinusius moksleivius.“
Iš tiesų, pagrindinė projekto „Living Diversity“ misija toli gražu nėra pašalinti vadovėlius iš mokyklų. Tačiau negalima paneigti ir fakto, jog norint sužadinti mokinių smalsumą ir pagilinti jų jau turimas žinias reikia nuolatos stengtis atrasti naujus mokymosi metodus ir edukacinį procesą paversti ne tik įdomiu renginiu, bet ir naudinga mokymosi sistema.