• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniaus ir Kauno oro uostuose – nauji mokesčiai

Vilniaus ir Kauno oro uostai rudenį planuoja įvesti naują mokestį už neįgalių keleivių aptarnavimą. Teigiama, kad tai neturėtų daryti įtakos aviabilietų kainoms.

REKLAMA
REKLAMA

Vilniaus oro uosto atstovas spaudai ir ryšiams su visuomene Arūnas Marcinkevičius portalą „Balsas.lt“ informavo, kad sprendimas dėl naujo mokesčio įvedimo buvo priimtas vadovaujantis Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu „Dėl neįgalių asmenų ir ribotos judėsenos asmenų teisių keliaujant oru“, kuris įsigaliojo liepos 26 dieną.

REKLAMA

Nuo šių metų spalio 1 dienos už aptarnautą jų neįgalų klientą bus imama 98 litai be pridėtinės vertės mokesčio (PVM).

Ar kainos didės – neaišku

Anot A. Marcinkevičiaus, oro kompanijos dabar spręs, ar dėl to padidės lėktuvo bilietų kainos, tačiau teigė abejojantis, jog šis mokestis tiesiogiai paveiks keleivius, kadangi „visos aviakompanijos desperatiškai skaičiuoja, kaip čia išsivertus, kad nereikėtų didinti aviabilietų kainos“.

REKLAMA
REKLAMA

Vilniaus oro uosto atstovas spaudai teigė, kad aviakompanijos dabar žūtbūt stengiasi išlaviruoti, kad keleiviams netektų mokėti daugiau. „Pagrindinis visų aviakompanijų tikslas – kad tik, neduok Dieve, nereikėtų didinti aviabilietų kainos“, - tvirtino A. Marcinkevičius.

Nors neįgalių keleivių nebūna daug, tačiau, A. Marcinkevičiaus teigimu, aviakompanijos vis tiek skaudžiai sureagavo į būsimą mokestį. Anot jo, pagrindinė priežastis – brangstantis kuras ir nenoras kelti bilietų kainų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Matot, kaip brangsta dyzelinas ir benzinas – košmariškai. O ką, jūs manote, kad žibalas nebrangsta? Žibalas brangsta irgi lygiai taip pat košmariškai“, - kalbėjo jis portalui.

A. Marcinkevičiaus teigimu, aviakompanijos šiuo metu išgyvena sunkų laikotarpį. „Kaip dejuoja visi vežėjai – kaip sunku, kas čia bus – lygiai taip pat dedasi ir su aviakompanijoms, nes bet kurios aviakompanijos pagrindinė išlaidų eilutė – kuras“, - aiškino pašnekovas.

REKLAMA

Kauno oro uosto direktorius Arijandas Šliupas taip pat laikosi nuomonės, kad naujas mokestis neturėtų padidintų bilietų kainos neįgaliam keleiviui – jo teigimu, mokestis „išsidalintų“ visiems oro įmonės klientams.

Mokestis įvedamas dėl ES reglamento

„Tai sugalvojo ne oro uostas, ne ministerija, ne Civilinės aviacijos administracija, net ne mūsų šalies valdžia. Tai nusprendė Europos Parlamentas ir Taryba. Vadinasi, oro uostai turi užtikrinti neįgaliųjų asmenų galimybes kuo greičiau patekti į orlaivius“, - aiškino A. Marcinkevičius.

REKLAMA

Minėtu reglamentu yra siekiama užtikrinti, kad neįgalūs ir ribotos judėsenos asmenys turėtų turėti panašias galimybes keliauti oro transportu kaip ir kiti piliečiai.

A. Marcinkevičiaus teigimu, naują mokestį oro uostas dalinsis su antžeminio aptarnavimo kompanijomis „Litcargus“ ir „Baltic Ground Service“.

„Oro uostas privalės palydėti tokius neįgalius asmenis nuo automobilio iki registracijos stalo, o nuo registracijos stalo iki įsodinimo į orlaivį atsakys arba „Baltic Ground Service“, arba „Litcargus“, - portalui sakė A. Marcinkevičius.


Oro uostai – pasirengę

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Viena brangiausių neįgalių keleivių infrastruktūros dalių yra laikomi specialūs automobiliai su keltuvais, kuriais neįgalusis pakeliamas iki paties lėktuvo. Kelerių metų senumo tokios paskirties mikroautobusas kainuoja apie 100 tūkst. litų, o naujas – dar apie 40 proc. brangiau.

Tarptautiniai Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostai yra visiškai pasiruošę vykdyti Europos Sąjungos rezoliuciją dėl neįgaliųjų ir ribotos judėsenos žmonių galimybės patogiai keliauti oro transportu.

REKLAMA

Dabar oro uostuose įrengtos specialios neįgaliųjų atvykimo ir aptarnavimo vietos, skelbiami kontaktiniai adresai specialistų, kurie suteiks pagalbą keliautojams, sukurti specialūs interneto puslapiai.

Vilniaus tarptautinis oro uostas neįgaliems ir ribotos judėsenos keleiviams aptarnauti pritaikytas nuo 2006 metų. Pastačius naują terminalą, paslaugų spektras buvo išplėstas, o nuo liepos 25 dienos sostinės oro uoste suteikiama pagalba atitinka ES rezoliucijos reikalavimus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų