Svajonių atostogas gali sugadinti ne tik lietus. Kur kas labiau jas apkartina oro linijų „staigmenos“, kai tenka valandų valandas kiurksoti oro uoste dėl nenumatytų vėlavimų ar techninių kliūčių.
Naujienų portalas balsas.lt sulaukė informacijos iš skaitytojo, kurio atostogų planai kaip reikiant pasikeitė vėluojant „Small Planet Airlines“ bendrovės skrydžiui į Antaliją. Nors turistai turėjo išvykti rytą, dalis jų tebelaukia skrydžio Vilniaus oro uoste, mat šiandien pusė devynių ryto turėjęs būti skrydis yra atidėtas iki pirmos valandos dienos.
Sugaišino 180 keleivių
Kelionių organizatoriaus „Novaturo“ rinkodaros projektų vadovė Ieva Dorelaitienė teigė, kad dėl skrydžių sutrikimų nepatogumų patyrė 180 keleivių, o vėluojama išskristi kol kas penkias valandas.
„Susidarius tokiai padėčiai, „Small Planet Airlines“ daro viską, kad keleiviais būtų pasirūpinta – jie iš anksto informuoti apie skrydžio vėlavimą bei savo teises. Priklausomai nuo vėlavimo trukmės, „Small Planet Airlines“ užtikrins, jog keleiviais būtų pasirūpinta – bus pasiūloma gėrimų, maisto ir pan.“, – teigė „Novaturo“ atstovė.
Vėluojama dėl neatskrendančio lėktuvo
Paklausta, kaip keleiviams bus kompensuojamas oro uoste praleistas laukimo laikas, pašnekovė sakė: „Kelionių draudimu, kuris yra neprivalomas, apsidraudę keleiviai gali kreiptis kompensacijos į savo draudimo bendrovę. Tokiu atveju reikėtų kreiptis į „Small Planet Airlines“ dėl patvirtinimo, kad skrydis vėlavo. Jeigu skrydis nėra atšaukiamas, tiktai vėluoja, kompensacijos nepriklauso.“
I. Doreilaitienės teigimu, kol kas neturima žinių, kad būtų keleivių, atsisakiusių skrydžio ir suplanuotų atostogų. Jau žinoma, kad turistai oro uoste įkalinti dėl vėluojančio atskristi orlaivio. „Mes tik stebime situaciją ir skatiname imtis veiksmų. Stebime, ar mūsų klientais rūpinamasi“, – teigė „Novaturo“ atstovė.
Jei turite informacijos apie šio skrydžio vėlavimą ar norite pasidalyti savo įspūdžiais, nuomone, rašykite [email protected].
Naujienų portalo balsas.lt redakcija sulaukė ir skaitytojos Daivos A. laiško, kuriame ji pasidalijo savo įspūdžiais: „Jau ne pirmą kartą šios oro linijos „paveda“. Baisu. Skridom praėjusiais metais į Kretą, situacija buvo ta pati, vėlavome 6 valandas, keitė lėktuvą. Kitą kartą, visa laimė, pakeitė lėktuvą į Estijos avialinijų, nes orlaivis pradėjo byrėti. Įdomu, ar jie nerizikuoja keleivių saugumu skraidindami tokiais pasenusiais lėktuvais, kuriuos kaip stiuardesės juokauja skandinavai nurašo į metalo laužą, o lietuviai dar skraido daugybę metų – tokia informacija sklinda iš pačių stiuardesių lūpų. Draugai skrido į Egiptą, skrydis irgi buvo atidėtas 6 valandoms ar daugiau. Daugai iš jų prisiteisė 800 eurų, o „Small planet“ teismą pralaimėjo“, – laiške rašė skaitytoja.
Dar vienas Balsas.lt skaitytojas pasidalijo savo įspūdžiais: „Vakar ir gi susidūriau su problema, kai vėlavo lėktuvas iš Antalijos. Laukiau grįžtančios šeimos iš Antalijos, kur ji ilsėjosi. Lėktuvas turėjo nusileisti 20.15 min. Kadangi žinau, kad išlaipinimas užtrunka šiek tiek laiko ir kad man nuo namų iki oro uosto apie 20 min. kelio automobiliu, tai apie 19.30 nesijaudindamas dėl laiko patikrinau Vilniaus oro uosto svetainėje atvykimo tvarkaraštį, ten buvo nurodoma, kad lėktuvas iš Antalijos vėluoja. Nors planuotas pakilimas iš Antalijos buvo numatomas 21.30, o išskrido tik 22,30, tai Vilniuje keleiviai buvo tik apie 2 val. nakties.“
Kokias teises turi oro keleiviai:
Jeigu jus atsisakyta įlaipinti į lėktuvą arba jūsų skrydis atšauktas ar į jį parduota daugiau bilietų nei yra vietų, turite teisę:
vykti į galutinę atvykimo vietą naudodamasis alternatyviomis transporto priemonėmis arba atgauti už bilietą sumokėtus pinigus ir tam tikrais atvejais būti nemokamai parvežtas į vietą, iš kurios išvykote.
Ilgas vėlavimas. Jeigu jūsų skrydis vėluoja 5 valandas arba ilgiau, taip pat turite teisę atgauti pinigus (tačiau jei šia teise pasinaudosite, oro transporto bendrovė nebeprivalo jums užtikrinti tolesnės kelionės ar suteikti kokios nors pagalbos).
Oro transporto bendrovė jums turi pranešti jūsų teises ir priežastį, dėl kurios jus atsisakoma įlaipinti į lėktuvą , arba kodėl skrydis atšauktas ar ilgai vėluoja (daugiau kaip 2 val., nors jei vykstama toliau kaip 3500 km, šis terminas gali būti 4 val.). Maitinimas ir apgyvendinimas
Kai kuriais atvejais taip pat turėtumėte turėti teisę į gaiviuosius gėrimus ir maitinimą, ryšio galimybę (pvz., nemokamai paskambinti telefonu) ir, jei reikia, nakvynę (tai priklauso nuo skrydžio atstumo ir vėlavimo trukmės).
Be to, jeigu jūsų neįlaipino į lėktuvą, jūsų skrydis atšauktas arba lėktuvas į biliete nurodytą galutinę paskirties vietą atvyksta vėluodamas daugiau kaip 3 valandas, galite turėti teisę į 250–600 eurų kompensaciją, priklausomai nuo maršruto ilgio:
Europos Sąjungoje
1500 km arba mažiau – 250 eurų daugiau kaip 1500 – 400 eurų
Tarp ES oro uosto ir ne ES oro uosto
1500 km arba mažiau – 250 EUR 1500–3500 km – 400 EUR daugiau kaip 3500 – 600 EUR
Atstumas skaičiuojamas nuo to oro uosto, kuriame jums nepavyko įsėsti į lėktuvą. Tai nebūtinai tas oro uostas, kuriame pradėjote kelionę.
Jei oro transporto bendrovė pasiūlė jums alternatyvų skrydį, kurio tvarkaraštis mažai skiriasi nuo to, kurį buvote pasirinkę, kompensacija gali būti sumažinta 50 %.
Jeigu skrydis atšauktas, kompensacijos negausite, jeigu:
skrydis atšauktas dėl nepaprastų aplinkybių, pavyzdžiui, blogo oro, arba apie tai jums buvo pranešta prieš 2 savaites iki numatytos skrydžio datos, arba jums buvo pasiūlytas alternatyvus skrydis tuo pačiu maršrutu ir panašiu laiku kaip tas, kurį buvote pasirinkę.
Jeigu skrydis atšauktas dėl nepaprastų aplinkybių, jūs galite neturėti teisės į kompensaciją, bet vežėjas vis dėlto turi jums pasiūlyti:
grąžinti už bilietą sumokėtus pinigus (visus arba už nepanaudotą dalį), arba kuo anksčiau alternatyvią transporto priemonę iki galutinės kelionės vietos, arba bilietą jūsų pasirinktai vėlesnei datai (priklausomai nuo esamų laisvų vietų skaičiaus).
Net ir ypatingomis aplinkybėmis oro transporto bendrovė privalo suteikti jums reikiamą pagalbą, kol laukiate kelionės alternatyvia transporto priemone.