Po šalį sudrebinusio Trakų savivaldybės kyšininkavimo skandalo per televiziją nuskambėjo šios savivaldybės darbuotojų žodžiai apie galimą provokaciją.
„Visoje Lietuvoje, išskyrus Trakus, jau yra įdiegtas gyventojų aptarnavimo „vieno langelio" principas. Kol to nėra, visi praeiviai gali vaikščioti po kabinetus ir bet ką ten padėti", - aiškino valstybės tarnautoja.
Administracijos direktorė Palmyra Prašmantienė nemano, kad „vienas langelis" pasitarnautų geresniam žmonių aptarnavimui.
Apie „vieną langelį" ir galimai gresiančias provokacijas klausėme Biržų rajono savivaldybės administracijos direktorę Palmyrą Prašmantienę.
- Kiek pagrįstas teiginys, kad visose savivaldybėse, išskyrus Trakus, jau įdiegta „vieno langelio" klientų aptarnavimo sistema? Jei taip, kur toks „langelis" yra Biržų savivaldybėje?
- Šis principas dar neįdiegtas daugelyje savivaldybių, tarp jų ir Biržuose. Vidaus reikalų ministerijai esame pareiškę nuomonę apie „vieno langelio" padalinio įsteigimą. Manome, kad geresniam klientų aptarnavimui vargu ar šis principas pasitarnautų. Be to, tektų perorganizuoti skyrių darbą, peržiūrėti jų nuostatus ir darbuotojų pareigybių aprašymus. Mūsų nuomone, „vieno langelio" padalinys labiau aktualus didžiųjų miestų, o ne rajonų savivaldybėms.
- Ar nemanote, kas po atskirus kabinetus (o jie neretai būna neužrakinti ir tušti) vaikštinėjantys interesantai gali juose palikti kompromituojančių „įkalčių" - pinigų, maišelių su brangiomis dovanomis ir kt.?
Gali ir apvogti, kaip ne sykį yra buvę. Tačiau manau, kad įvykus provokacijai teisėsaugos organai atliktų reikiamą tyrimą, kurio metu būtų išaiškintos visos aplinkybės, menami ir tikrieji kaltininkai.
- Ačiū už atsakymus. Tačiau kabinetus vis dėlto užrakinkite - ne tik vagys žino administracijos įpročius tam tikru laiku „koncentruotis" tam tikroje vietoje.
Alfreda Gudienė