Kelyje odometro vieną po kito sukamus kilometrus keičia valandos poilsio aikštelėse. Ką reikėtų padaryti, kad darbas už vairo būtų smagesnis, o laikas stovint prabėgtų greičiau? Vilnietis Arūnas Uleckas turi savo atsakymą.
Arūnas mėgsta keliauti, pamatyti naujas vietas, todėl jam labai patinka vairuotojo darbas. Sunkvežimius jis vairuoja jau 20 metų. Prie „Volvo“ vairo pirmą kartą sėdo prieš septynerius metus, su šiuo FH12 važinėja ir dabar. Paklausėme, ar nepabosta ilgi reisai tuo pačiu sunkvežimiu? „Aš tiesiog nuo jo nepavargstu, tad ir nereikia nuo jo ilsėtis. Man patinka jį vairuoti“, – sako Arūnas.
Nenuostabu – jo FH12 išskirtinis dėl paties Arūno įdėto darbo į kabinos išorę ir interjerą. Vien jau dėl to, kad viską – nuo idėjos iki jos įgyvendinimo – Arūnas atliko pats. Lipdukai, šviesios diodų eilės išorėje ir neeilinis vidus – oda trauktas vairas ir prietaisų skydas, kilimas, durų apdaila – matomo gamyklinio interjero čia jau seniai liko nedaug. Darbdavys vertina ir palaiko tokį pomėgį bei nesukelia jokių kliūčių kabinoje ir jos išorėje atlikti įvarius patobulinimus, kurie būtų mieli pačiam vairuotojui.
Kaip viskas prasidėjo? Arūno maršrutai driekiasi iš rytų į vakarus ir atgal. Rusijos pasienyje laikas dažnai slinkdavo lėtai, įdomesnės veiklos nebūdavo. Kartą jam į rankas pateko sunkvežimių vairuotojams skirtas žurnalas. Pamačius kelias nuotraukas, jam kilo idėja pakeisti ir savojo FH12 išvaizdą.
Kadangi laiko buvo daug, o patirties – jokios, jis pats vieną po kito išmoko atlikti įvarius darbus, nuspręsdavo kas tiks ir atrodys gražiai, o ko daryti nevertėtų. Pažiūrėjus vien į įvairių dalių apsiuvimą sunku patikėti, kad tai ne „overlokas“, bet išties pats Arūnas dygsnis po dygsnio juodai pilką prietaisų skydą pavertė baltu.
Arūnas prisimena vieną atvejį, kuomet šis puošybos hobis jį gerokai pralinksmino: „Aptraukinėjant vairą oda, jį teko nusimontuoti. Atsisėdau ant gulto ir tvarkiausi jį. Šalia vaikščiojo kitas vairuotojas ir nuolatos žvilgčiojo, kol neištvėręs paklausė, ar tai naujausios kartos „Volvo“ su moderniausiomis technologijomis ir todėl jame nėra vairo?“
Baltą prietaisų skydo spalvą Arūnas pasirinko norėdamas priderinti ją prie kabinos, o raudona jam pasirodė labiausiai tinkanti prie baltos. Norintiems pasidaryti kažką panašaus Arūnas pataria: „Svarbiausia atliekant tokius darbus yra kantrybė.“ Jis pats ne kartą turintiems tokį patį pomėgį kolegoms yra pataręs ir pagelbėjęs kaip reiktų elgtis darant vienokius ar kitokius kabinos vidaus apdailos darbus.
Artimiausiuose planuose – daugiau šviesų išorėje ir tolimesni kabinos vidaus gražinimo darbai. Arūnas teigia, kad savo „Volvo“ nekeistų į jokį kitą, net ir naujesnį. Tačiau paklaustas, ką darytų jei kada gautų naują sunkvežimį, vairuotojas konstatuoja: „Tą patį, ką ir dabar darau. Idėjų turiu tikrai daug.“
Faktai
Vairuotojas: Arūnas Uleckas Sunkvežimis: 2005 m. „Volvo FH12“, 460 AG Kryptys: Vakarų Europa – Rusija Dirba: A. Bosako IĮ