Pirmasis pilotuojamas lėktuvas, kuris dieną ar naktį gali skristi varomas vien Saulės baterijų, anksti trečiadienį turi pakilti antram savo kelionės per Jungtines Valstijas etapui.
Be jokių degalų skraidantis lėktuvas turi išskristi iš Finikso Arizonoje į Dalasą Teksase, pranešė organizatoriai. Šis skrydis per JAV yra vadinamas lėktuvo pirmuoju skrydžiu per žemyną.
Gegužės 3 dieną šveicarų nuotykių ieškotojas Bertrand'as Piccard'as (Bertranas Pikaras) šiuo lėktuvu nuskrido iš Moffetto (Mofeto) aerodromo netoli San Fransisko Kalifornijoje į Finikso tarptautinį oro uostą „Sky Harbor".
Trečiadienį lėktuvą pilotuos kitas šveicaras Andre Borschbergas (Andrė Boršbergas). 1 337 km skrydis į Dalasą bus pasaulinis atstumo rekordas.
Pirmuoju kelionės per žemyną etapu lėktuvas, kuris turi liekną korpusą, keturis elektrinius variklius ir didžiulius sparnus, be garso skrido vidutiniškai 49 km per val. greičiu. Lėktuvo propelerius suko elektra, gaminama 12 tūkst. Saulės baterijų.
Šiuo projektu siekiama pademonstruoti, ką galima pasiekti be degalų, o „galutinis tikslas" yra skrydis aplink pasaulį 2015 metais.
Naktį lėktuvas gali skristi pakilęs į didelį, 8 230 m aukštį, o tada palaipsniui skęsdamas žemyn ir beveik nenaudodamas energijos, kol patekėjusi Saulė vėl pradeda įkrauti baterijas.
Pagal skrydžio per JAV planą kiekvienoje „stotelėje" lėktuvas gali išbūti iki 10 dienų, kad su jo technologijomis galėtų susipažinti visuomenė. Kitas sustojimas planuojamas JAV sostinėje Vašingtone, o liepos pradžioje kelionė baigsis Niujorke.
Sustojimai sudaro sąlygas B.Piccard'ui ir A.Borschbergui keistis prie lėktuvo vairalazdės.
Prietaisų skydą, kuriame realiu laiku matomas lėktuvo greitis, kryptis, baterijų būklė, Saulės generatoriaus ir variklių galia, taip pat – vaizdo kamerų lėktuve filmuojamą vaizdą galima matyti live.solarimpulse.com.
Pirmąjį savo tarpžemyninį skrydį iš Europos į Afriką lėktuvas atliko pernai birželį, kai iš Madrido nuskrido į Rabatą.
2010-aisiais lėktuvas atliko savo pirmąjį 26 valandų dienos ir nakties skrydį.
Tačiau jo kabinoje yra vietos tik vienam pilotui ir nors lėktuvas tikriausiai galėtų per visas Jungtines Valstijas perskristi per tris dienas, B.Piccard'as nusprendė, kad bus lengviau skristi etapais, pailsint ir keičiantis su A.Borschbergu.
Lėktuvas „Solar Impulse" buvo pristatytas 2003 metais. Šis grakštus orlaivis yra itin jautrus turbulencijai, jame nėra vietos keleiviams, tačiau B.Piccard'as tvirtina, kad šios problemos bus išspręstos ateityje.
Tarp projekto rėmėjų yra „Solvay Chemical Group“, laikrodžiai „Omega“ ir liftus gaminanti kompanija „The Schindler Group“.