2012 m. rugpjūtį rinkos tyrimų bendrovės „Berrent“ atlikto tyrimo duomenimis, daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų bent kartą per savaitę lankosi prekybos centruose: taip teigia 63 proc. vyrų ir 57 proc. moterų. Remiantis tyrimo duomenimis, dažniausiai prekybos centruose lankosi Kauno apskrities gyventojai – net 71 proc. jų į prekybos centrą užsuka bent kartą per savaitę. Vilniečiai bei klaipėdiečiai čia lankosi rečiau – atitinkamai 57 ir 59 proc. į prekybos centrus užsuka bent kartą per savaitę. Kaip patraukliausias ir svarbiausias jiems prekybos centro savybes apklaustieji nurodo kokybiškumą, profesionalumą bei universalumą.
„Atlikto tyrimo duomenys aiškiai rodo, kad mūsų vartotojai tampa sąmoningesni, – dabar jiems svarbiausia ne prekybos centruose siūlomos akcijos, išpardavimai, galimybė įsigyti pigių prekių, tačiau teikiamų paslaugų profesionalumas bei parduodamų prekių kokybė, – sako mados ir stiliaus centro „Europa“ vadovė Gintarė Urnevičienė. – Šios apklaustųjų nurodytos savybės dar kartą patvirtina, kad prekybos centrai šiandien privalo rūpintis komunikacija ir formuoti savo, kaip aukščiausios klasės paslaugų teikėjų bei prekių tiekėjų, įvaizdį.“
Apklaustieji visoje Lietuvoje apie jiems žinomus prekybos centrus teigia, kad greta profesionalumo, kokybiškumo bei universalumo jiems svarbus ir prekybos centro jaukumas, išskirtinumas, kainodara, draugiškumas ir šeimyniškumas. Kokybiškiausiais ir profesionaliausiais prekybos centrais visoje Lietuvoje laikomi „Gedimino 9“ (26 proc.), „Europa“ ir „Panorama“ (po 19 proc.). Universaliausiais laikomi „Akropolis“ (66 proc.) ir „Mega“ (40 proc.). Pigiausiais – „Parkas Outlet“ (39 proc.), „VCUP“ (9 proc.). 23 proc. apklaustų moterų ir penktadalis vyrų teigia, kad jiems svarbu, jog prekybos centras turėtų išskirtinį veidą – būtų įdomus, kitoks. Tokiais prekybos centrais visoje Lietuvoje laikomi šie: „Europa“ (23 proc.), „Mega“ (20 proc.), „Ozas“ (18 proc.).
Pasak tyrimų bendrovės „Berent“ projektų direktoriaus Juliaus Nevieros, Lietuvos prekybos centrai yra suformavę pakankamai teigiamą įvaizdį vartotojų akyse, tačiau dažnai šiam įvaizdžiui trūksta išskirtinumo: „Populiariausius ir didžiausius prekybos centrus Lietuvos žmonės vertina teigiamai – sako, kad jie jiems patinka, yra geri, patogūs, tačiau retai gali nurodyti išskirtines prekybos centrų savybes – dažniausiai pažymi prekybos centro universalumą arba tai, kad jis jam jokių asociacijų nesukelia. Vis dėlto mažieji prekybos centrai sėkmingiau save pozicionuoja lokaliai, šalia esantiems potencialiems klientams – vienas iš tokių pavyzdžių yra prekybos centras „Parkas Outlet“.
Tyrimą šių metų rugpjūčio mėnesį prekybos centro „Europa“ iniciatyva atliko profesionalių marketingo tyrimų bendrovė „Berent“. Apklausoje dalyvavo ir į internetu pateiktus klausimus atsakė 519 įvairaus amžiaus, užsiėmimo sričių, pajamų lygio, šeiminės padėties Lietuvos gyventojai. Ši tyrimų bendrovė Šiaurės Europoje vykdo tyrimus nuo 1998 m..Bendrovės Vilniaus skyriuje pirmieji projektai įgyvendinti 2007 m.