• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Etiketo taisyklės praranda ankstesnę svarbą. Formalios pareigos ir procedūros varžo individualistinę šių laikų dvasią, rašo „Inc.“ Vis dėlto etiketas tam tikrose srityse tvirtai užėmė savo pozicijas ir nesiruošia jų apleisti. Viena jų – verslo santykiai. Tokios komunikacijos priemonės kaip „Skype“, „Facebook“ ar „Linked In“ trina ribą tarp deramo elgesio ir chamizmo, todėl retkarčiais tampa sudėtinga nuspręsti kaip elgtis vienoje ar kitoje situacijoje.

REKLAMA
REKLAMA

Pagrindinė etiketo paskirtis – leisti žmonėms pasijausti maloniai. Didžioji dalis etiketo taisyklių yra sukurtos ne šiaip sau, jomis yra siekiama užtikrinti komfortabilią bendravimo aplinką. Pateikiame jums keletą pagrindinių verslo etiketo normų.

REKLAMA

Nusiųskite padėkos laišką

Reikia tikėtis, kad padėkos laiškų tradicija gyvuos amžinai, nes ji leidžia atskirti tuos asmenis, kurie į reikalą žiūri rimtai ir išmano verslo žaidimo taisykles, nuo likusios masės. Visiškai nesvarbu ar jūs apsilankėte pokalbyje dėl darbo ar pateikėte verslo pasiūlymą, o galbūt pavalgėte skanius verslo pietus, nepatingėkite ir išsiųskite trumpą padėkos laišką, kuris leis kitai šaliai geriau jus įsidėmėti.

REKLAMA
REKLAMA

Vardas reiškia viską

Žmogui jo vardas yra vienas maloniausių žodžių pasaulyje. Pasistenkite įsiminti savo klientų, verslo partnerių ir darbuotojų vardus. Pasidomėkite kiekvieno darbuotojo vardu ir pareigomis, nepriklausomai nuo jo statuso įmonėje. Tokiu būdu užsitikrinsite tam tikrą pavaldinių pagarbą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bendraudami su užsieniečiais pasistenkite išsiaiškinti jų vardų rašybą ir tarimą, nes iškraipytas vardas gali sugadinti geriausius ketinimus. Be to nepamirškite, kad jums tik išimtiniais atvejais leidžiama į pavaldinius, kolegas, verslo partnerius ar klientus kreiptis pravarde.

REKLAMA

Lifto taisyklė

Kartais verslo susitikimus tenka rengti už jūsų biuro ribų. Pasibaigus tokiam susitikimui pasistenkite nesidalinti savo įspūdžiais su kolegomis tol kol liftas nepasiekė pirmojo aukšto ir jūs nepalikote pastato, kuriame vyko pokalbis. Gali skambėti paranojiškai, tačiau atsarga gėdos nedaro, verčiau lukterėti ir nerizikuoti savo reputacija.

REKLAMA

Sutelkite dėmesį į pašnekovą

Šiais laikais akys nuolat blaškosi tarp įvairiausių prietaisų ekranų. Telefonai, elektroninis paštas ir svarbios naujienos konkuruoja dėl jūsų dėmesio, tačiau bet kokio pokalbio metu svarbiausias turi būti pašnekovas.

Susitikimo, pokalbio ar paskaitos metu elektroninio pašto ar telefono naudojimas demonstruoja nepagarbą. Nė viena naujiena nėra tokia svarbi, kad negalėtų pakentėti keletą ar kelioliką minučių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Neteiskite

Nė vienas iš mūsų nesame šventasis, kiekvienas turime savo trūkumų ir erdvės tobulėjimui. Vienas iš svarbiausių šių laikų verslo etiketo priesakų: nekritikuokite kitų žmonių elgesio.

Jūs turite teisę prieštarauti vieno ar kito žmogaus sprendimams ir tvirtinti, kad jūsų nuomone problema turi būti sprendžiama pasitelkiant kitokias priemones, tačiau užsitarnausite visų pagarbą, jeigu galų gale pripažinsite, kad nepaisant nesutarimų suprantate, jog visi komandos nariai iš širdies stengiasi rasti geriausią veiksmų planą.

Iš tiesų nėra taip jau sudėtinga kiekvieną veiksmą įvertinti per verslo etiketo prizmę, tereikia pagalvoti, kokias emocijas kitam asmeniui sukels jūsų poelgis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų