„LTSA atstovas minėjo, kad patikrinimo protokolai surašomi esant labai rimties pažeidimas, nustačius pavojingų ir didelių trūkumų. Asociacijos „Transeksta“ duomenimis šiais metais nei vienu perpatikrinimo atveju nebuvo nustatyta pavojingų trūkumų. Pažymėtina, kad buvo atvejų, kai LTSA pareigūnai nurodydavo papildomą trūkumą po to, kai techninės apžiūros kontrolierius jau būdavo užfiksavęs ne vieną trūkumą. Išskirtinis atvejis – LTSA pareigūnai nustatė papildomą trūkumą po to, kai kontrolierius jau buvo nurodęs 18 trūkumų ir labai aiškiai įvertinęs tos transporto priemonės būklę, kaip keliančią pavojų kitiems eismo dalyviams“, – teigia asociacija.
Asociacijos duomenimis per metus Lietuvoje atliekama apie 942 tūkst. pirminių ir 476 tūkst. pakartotinių apžiūrų. Iš viso jų - beveik 1,5 mln.
„Transeksta“ nuolat atlieka vidinius kontrolinius patikrinimus ir vertina riziką pagal Vidaus kokybės kontrolės sistemą (VKK). Šiais metais – iki gegužės 21 d. – TA įmonėse buvo atlikta 511 kontrolinių patikrinimų (blokuojamas apžiūros protokolo spausdinimas ir automobilis perpatikrinamas). Techninės apžiūros išvada iš teigiamos į neigiamą buvo pakeista 84 atvejais.
„Savo ruožtu LTSA pareigūnai pernai atliko 144 kontrolinius patikrinimus, kas sudaro viso labo 0,01 proc. nuo minėto bendro apžiūrų skaičiaus. Šių tikslinių patikrinimų, kai automobiliai atrenkami pagal iš anksto gautą informaciją, skundą ar vertinant padidintą riziką, dėl jų specifikos ir itin nedidelio patikrų skaičiaus negalima laikyti reprezentatyviu TA sistemos kokybiniu tyrimu", – teigia asociacija.
Per 2017-2018 darbą TA įmonėse praradus pasitikėjimą arba dėl kompetencijos stokos buvo priversti palikti 13 kontrolierių