• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ar žinai, kad Jungtinė Karalystė nesidalija šioje šalyje gyvenančių vairuotojų duomenimis su kitomis Europos šalimis? Tad jei būsi užfiksuotas greičio kameros užsienyje, nėra ko bijoti? Nebūtinai – visgi kai kurias baudas už kelių eismo taisyklių pažeidimus teks mokėti. Kokia baudų sistema galioja Europoje ir kas gresia Anglijos lietuviams, vairuojantiems Europoje, domėjosi Anglija.lt.

Ar žinai, kad Jungtinė Karalystė nesidalija šioje šalyje gyvenančių vairuotojų duomenimis su kitomis Europos šalimis? Tad jei būsi užfiksuotas greičio kameros užsienyje, nėra ko bijoti? Nebūtinai – visgi kai kurias baudas už kelių eismo taisyklių pažeidimus teks mokėti. Kokia baudų sistema galioja Europoje ir kas gresia Anglijos lietuviams, vairuojantiems Europoje, domėjosi Anglija.lt.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bendra sistema – tvarka griežtesnė

Dar visai neseniai į kitą Europos šalį atvykę vairuotojai galėjo nesibaiminti baudų – nebuvo efektyviai tarp šalių veikiančios duomenų apsikeitimo sistemos, tad tik vieną kitą prasižengusį vairuotoją pasiekdavo baudos.

REKLAMA

Tačiau prieš pusmetį įsigaliojusia Europos Sąjungos direktyva (2011/82/EU) žadama užtikrinti griežtesnę tvarką – užsienyje gautos baudos už kelių eismo taisyklių pažeidimus greitai bus atsiųstos į prasižengusio vairuotojo namus. Pradėjus vykdyti šį susitarimą, šalys perduoda gyventojų vairuotojo pažymėjimų ir automobilių registracijos duomenis, jei asmuo kitoje šalyje nusižengė kelių eismo įstatymams. Baudos skiriamos pagal tos šalies, kurioje buvo padarytas nusižengimas, įstatymus.

REKLAMA
REKLAMA

Iki šios direktyvos įvedimo, šalies svečią, nusižengusį kelių eismo taisyklėms, priversti sumokėti baudą nebuvo įmanoma – nebuvo realiai veikiančios sistemos tarp šalių dėl apsikeitimo tokia informacija. Nors ši direktyva buvo priima 2011 metais, tačiau Europos Komisija pateikė ieškinį Teisingumo Teismui, kad ši direktyva būtų panaikinta, nes priimta pasirėmus klaidingu teisiniu pagrindu. Tačiau Teisingumo Teismas pernai rugsėjį nusprendė, kad direktyva lieka galioti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dalyvauja ne visos šalys

Šiai direktyvai įsigaliojus 2013 lapkritį, tvarka pasikeitė, tačiau ne visose ES šalyse. Šiuo metu greitį viršijantys, apsvaigę nuo alkoholio ar narkotinių medžiagų, neužsisegę saugos diržų, važiuojantys per raudoną šviesoforo signalą, mobiliuoju telefonu kalbantys vairuotojai gali būti identifikuoti ir apkaltinti už nusižengimus visoje Europos Sąjungoje, išskyrus Jungtinę Karalystę, Airiją ir Daniją. Šios trys šalys atsisakė keistis vairuotojų ir automobilių duomenimis su kitomis šalimis narėmis.

REKLAMA

JK atsisakė prisijungti prie šio valstybių susitarimo dėl ekonominių priežasčių – JK Vyriausybė paskaičiavo, kad brangiau kainuotų įdiegti tokią sistemą greitam duomenų apsikeitimui, negu tai atneštų naudos šalies biudžetui. Dėl to JK nesidalija informacija apie šalyje registruotus automobilius ir vairuotojus su kitomis ES šalimis. JK šia informacija keičiasi tik su Airija ir Meno sala.

REKLAMA

Baudos – ne visada išvengiamos

Nors JK vairuotojų duomenų nėra šioje bendroje ES sistemoje, tačiau vis tiek gali būti nubaustas, jei nesilaikysi įstatymų vairuodamas užsienyje.

Naujoji direktyva galioja tokiems nusižengimams, kurie užfiksuojami vėliau, kai vairuotojo jau nebėra toje šalyje, pavyzdžiui, eismo kamerų užfiksuoti pažeidimai. Tačiau jei būsi sustabdytas vietoje, policijos pareigūnai turi teisę skirti baudą, kurią turėsi sumokėti iškart – tai kaip užstatas už vėliau išduodamą fiksuotą baudą ar galimą teismo sprendimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Rimčiau nusižengusiems vairuotojams netgi užsienyje gali būti laikinai atimta teisė vairuoti. Šios taisyklės galioja visiems vairuotojams Europos Sąjungoje, tiek ir JK Airijos bei Danijos gyventojams.

Taip pat nepavyks išvengti baudų už stovėjimą bei važiavimą autobusų linijomis, netgi JK rezidentams. Baudos už šiuos nusižengimus renkamos per skolų išieškojimo agentūras, kurios dirba visoje Europoje.

REKLAMA

Jei gavai tokią baudą užsienio šalyje, bet nesumokėjai, o gyveni Jungtinėje Karalystėje, gali tikėtis baudos kvito iš šių agentūrų – „European Municipality Outsourcing“ (EMO) arba „Euro Parking Collection“ (EPC). Bauda bus daug didesnė, nei ta, kurią būtum mokėjęs – šios agentūros priskaičiuoja nemažus mokesčius už baudos administravimą.

REKLAMA

Nuomotas automobilis ir baudos

Jei užsienyje vairuoji nuomotą automobilį – prasižengęs kelių eismo taisyklėms, baudos neišvengsi.

Tos šalies institucijos susisieks su automobilio nuomos bendrove ir paprašys vairuotojo duomenų. Automobilio nuomos sutartyse rasi punktą dėl atsakomybės už kelių eismo pažeidimus, padarytus per nuomos sutarties laikotarpį. Bus pažymėta ir tai, kad bendrovė turi teisę perduoti tavo duomenis institucijoms, jeigu jos to reikalauja.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau prasižengęs su nuomotu automobiliu, gausi ne tik baudą, turėsi padengti ir nuomos bendrovės išlaidas už baudos administravimą. Tai gali būti 30–40 eurų, atsižvelgiant į šalį bei bendrovę. Ši suma dažniausiai nuskaičiuojama nuo kredito kortelės, jei jos duomenų buvo reikalaujama nuomojant automobilį.

REKLAMA

Nesilaikius kelių eismo taisyklių su nuomotu automobiliu, baudos gali pasiekti per 360 dienų nuo pažeidimo – tiek laiko policija turi išsiųsti baudos kvitą pažeidėjui.

JK reikalavimai – švelniausi

JK eismo taisyklės ir reikalavimai vairuotojams, palyginti su kitomis ES šalimis – vienos švelniausių. Pavyzdžiui, leistinas alkoholio kiekis kraujyje – 0,8 promilės (tikrinant alkotesteriu – 0,35 mikrogramų) – dvigubai didesnis negu Lietuvoje.

REKLAMA

Nors leistina alkoholio norma – didžiausia Europos Sąjungoje (tokia pat norma leistina ir Maltoje), tačiau bausmės už vairavimą viršijus leistiną normą Britanijoje griežtos – mažiausiai 12 mėnesių atimama teisė vairuoti, kriminalinis įrašas, bauda gali siekti iki 5000 £. Šis įrašas išlieka 11 metų ir jei per tą laikotarpį vairuosi viršydamas leistiną normą vėl, teisė vairuoti bus atimta trejiems metams ir gali grėsti laisvės atėmimo bausmė iki 6 mėnesių.

REKLAMA
REKLAMA

Labiausiai paplitusi leistina norma Europos Sąjungos šalyse – 0,5 promilės, mažiausia leistina alkoholio norma vairuotojams yra Lenkijoje, Estijoje ir Švedijoje – 0,2 promilės, o išgėrus vairuoti draudžiama Vengrijoje, Čekijoje, Slovakijoje ir Rumunijoje.

Britanijoje jokios saugumo įrangos automobilyje turėti nėra privaloma, tačiau susiruošus į užsienį savo automobiliu, reikia tinkamai pasiruošti, kitaip galima gauti baudą. Kai kurios Europos šalys turi griežtus reikalavimus ir reikėtų pasitikrinti prieš vykstant į kiekvieną iš jų.

Anglija.lt primena, kaip reikia paruošti JK registruotą automobilį prieš kelionę į Europą ir ką privaloma turėti:

- Automobilio registracijos dokumentus ir automobilio draudimo polisą. - Lipduką ant automobilio su GB ženklu, jei tokio ženklo nėra ant automobilio numerių. - Pirmosios pagalbos vaistinėlę, įspėjamąjį trikampį, šviesą atspindinčią liemenę. - Kai kuriose Europos šalyse privaloma, kitose rekomenduojama turėti gesintuvą. - Lipdukus ant automobilio priekinių žibintų, reguliuojančių šviesos kryptį (angl. „headlamp converters“). - Prancūzijoje privaloma turėti vienkartinį alkotesterį, rekomenduojama turėti du. Tačiau vairuotojams, neturintiems alkotesterio, 11 eurų bauda negali būti skiriama – taip Prancūzijos valdžia nusprendė 2013 metų sausį. - Ispanijoje vairuotojams su akiniais reikalaujama turėti dvejus, ir draudžiama kalbėti mobiliuoju telefonu netgi stovinčiame automobilyje. - Italijoje būtina turėti atsargines lemputes automobilio žibintams.

Jolanta Terminaitė, Anglija.lt  

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų