• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Remiantis skelbimų portalo „Autoplius.lt“, valstybinės įmonės „Regitra“ bei Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ duomenis, parengta 2012 m. antrojo ketvirčio lengvųjų automobilių rinkos rezultatų ir pastarojo meto tendencijų apžvalga. Anot šios apžvalgo, vidutinės naudotų ir naujų automobilių kainos, palyginti su metų pradžia, smuktelėjo atitinkamai nuo 10,6 iki 10,3 proc. ir nuo 68,1 iki 66,8 tūkst. litų. Balandžio birželio mėn. labiausiai atpigo prieš 11–15 ir 16–20 m. pagaminti automobiliai.

REKLAMA
REKLAMA

Bendras sandorių skaičius per antrąjį šių metų ketvirtį siekia 97 tūkst. „Nors visi kalba apie galimą pakartotiną sunkmečio bangą, palyginti su praėjusiais metais, sandorių skaičius per antrąjį ketvirtį išaugo 12 proc. Nors nuo 2008 m. lygio atsiliekame dar maždaug 6 proc., tačiau bendros tendencijos nuteikia optimistiškai“, – pažymėjo lengvųjų automobilių rinkos ekspertas Viktoras Daukšas.

REKLAMA

Prieš 11–15 m. pagamintų automobilių vidutinė kaina birželio mėn. pabaigoje sieke 7,6 tūkst. litų, o nuo 16–20 m. – 3,1 tūkst. litų. Pasak V. Daukšo, antrasis ketvirtis yra persikėlimo į vasaros sezoną pradžia, todėl šiuo metu rinkoje pastebimas didelis atoslūgis. „Tikėtina, kad mažesnis aktyvumas rinkoje turėjo įtakos ir sumažėjusioms automobilių kainoms. Vasarą atostogauja ir pirkėjai, ir pardavėjai“, – komentavo „Autoplius.lt“ plėtros vadovas.

REKLAMA
REKLAMA

Lyginant su praėjusiais metais automobilių parkas padidėjo beveik 30 tūkst. Vidutinis automobilio amžius šiuo metu siekia 14,4 m. – šis rodiklis lyginant su praėjusiais metais beveik nepasikeitė. 60 proc. viso automobilių parko sudaro prieš 11–20 m. pagamintos transporto priemonės. Naujų automobilių pardavimo sandorių skaičius per antrąjį metų ketvirtį sudarė 3,6 tūkst. ir, palygint su praėjusiais metais šis rodiklis beveik nepasikeitė (3,7 tūkst.) Lyderio pozicijas ir toliau išlaiko „Fiat“ mažylis 500, toliau seka „Volkswagen“ ir „Škoda“ modeliai „Golf“ ir „Yeti“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pagal automobilių markes ir toliau lyderio pozicijoje išlieka vokiečiai, ryškiausios permainos – per metus beveik 10 proc. (10,3 tūkst. vienetų) išaugo „Opel“ markės automobilių skaičius ir vertinant tai, kad bendras šio gamintojo modelių kiekis Lietuvoje yra kiek daugiau nei 100 tūkst. toks augimas atrodo itin įspūdingai.

REKLAMA

Rinkos augimą sąlygojo naujai įvežtų automobilių skaičius, kuris lyginant su tuo pačių praėjusių metų laikotarpiu išaugo 43 proc. sudarė 37,9 tūkst. vienetų. „Pastaruoju metu daugiausiai įvežami 10,6 m. automobiliai. Tai reiškia, kad jie yra beveik ketveriais metais jaunesni negu vidutinis amžius automobiliu amžius mūsų šalyje. Tokie procesai rodo, kad mūsų šalyje trūksta automobilių pasiūlos, nors pirkėjai ir siekia įsigyti naujesnį bei geresnės kokybės automobilį“, – komentavo V. Daukšas.

Kalbant apie skirtingus degalų tipus, lyderių pozicijas ir toliau išlaiko dyzeliniai automobiliai. Per pirmąjį ketvirtį 63,5 proc. Lietuvoje parduodamų automobilų yra varomi dyzelinu, 35,2 proc. buvo benzininiai buvo benzininiai. „Tik 1,4 proc. parduotų naujų automobilių yra varomi alternatyviais degalais. Santykinai brangūs hibridiniai automobiliai pamažu populiarėja, tačiau vis dar užima labai nedidelę rinkos dalį“, – pažymėjo automobilių rinkos ekspertas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų