Prezidentas Rolandas Paksas kelionėms į užsienį užsigeidė asmeninio lėktuvo. Kaip rašo dienraštis "Respublika", šiam tikslui šalies vadovas jau nusižiūrėjo bendrovei "Lietuvos avialinijos" (LAL) priklausantį lainerį "Boeing 737-200".
Tokio tipo lėktuvą prezidentas spėjo išbandyti savaitgalį vizito į Sankt Peterburgą metu. Jei Vyriausybė nutartų investuoti į tokį projektą, Lietuva būtų vienintelė iš Baltijos šalių, turinti prezidentinį lėktuvą.
Susisiekimo ministras Zigmantas Balčytis dienraščiui patvirtino, kad prezidentinio lėktuvo paieškos jau pradėtos.
LAL priklausantys "Boeing 737-200" šiuo metu skraido tik užsakomaisiais reisais, nes dėl keliamo triukšmo neturi teisės nusileisti Vakarų Europos šalių oro uostuose. Valstybinių delegacijų vizitams lėktuvą būtų galima naudoti, nes užsakomiesiems valstybės vadovų skrydžiams tokie griežti reikalavimai netaikomi.
Manoma, kad standartinį šio tipo lėktuvą pertvarkyti būtų pigiau nei pirkti naują lainerį. Šalies vadovams skirtą lėktuvą turėtų eksploatuoti Krašto apsaugos ministerija.
Prezidento atstovas spaudai Rosvaldas Gorbačiovas tikino, kad skraidyti vyriausybiniu lėktuvui būtų gerokai pigiau negu užsakomaisiais reisais.
Nė šimto dienų nedirbantis prezidentas Rolandas Paksas užsienio vizitų jau vyko 9 kartus. Vos tris kartus jis skrido reisiniais lėktuvais - į Taliną, Kopenhagą bei Paryžių. Kitais atvejais Prezidentūra samdė specialius lėktuvus.
Prezidentūros biudžete valstybės vadovo komandiruotėms šiemet buvo numatyta 1 mln. litų. Nuo vasario pabaigos pareigas einantis R.Paksas jau spėjo išleisti beveik pusė milijono litų.
Jei būtų priimtas sprendimas įsigyti vyriausybinį lėktuvą, tam greičiausiai būtų skirtas šiuo metu remontuojamas 120 vietų "Boeing 737-200", pavadintas Stepono Dariaus vardu. Jis pagamintas 1982 metų pabaigoje.
Aviacijos ekspertų teigimu, vienos valandos skrydžio laineriu kaina svyruoja apie 2500 tūkst. JAV dolerių (apie 7500 litų).
Lietuva kartą jau turėjo vyriausybinį lėktuvą. 1994 metų pradžioje tuometinio prezidento Algirdo Brazausko iniciatyva buvo nupirktas nedidelis 21 metų senumo "Jetstar". Devynių vietų orlaivis, įskaitant atsargines dalis ir lakūnų mokymus, mokesčių mokėtojams kainavo 10 mln. litų, nors rinkoje jo vertė buvo perpus mažesnė.
Nuostolingas lėktuvas buvo parduotas 2000 metų sausį už mažesnę nei likutinė vertė kainą.
BNS