Valstybės tarnybos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos įgyvendina projektą „Valstybės tarnautojų atrankos sistemos tobulinimas“ pagal 2007 – 2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 4 prioriteto „Administracinių gebėjimų stiprinimas ir viešojo administravimo efektyvumo didinimas“ priemonę „Valstybės tarnybos sistemos stiprinimas“. UAB Žmogaus studijų centras", vykdydamas vieną iš projekto veiklų, parengė naujas testavimo užduotis, kurių pagalba bus atidžiai tikrinami svarbiausi kandidatų bendrieji ir vadovavimo gebėjimai. Taip pat yra parengtos rekomendacijos testavimo užduočių banko atnaujinimui. Naujosios užduotys jau yra patikrintos ekspertų ir sugrupuotos pagal sudėtingumą. Valstybės tarnybos įstatyme tai reglamentuojančios nuostatos įsigalios nuo 2013 m. sausio 1 d., o testavimas vyks centralizuotai – Valstybės tarnybos departamente.
Naujoji testavimo tvarka leis užtikrinti, kad valstybės tarnautojai būtų kompetentingi viešojo administravimo specialistai, turintys visus būtinus tokiam darbui gebėjimus. Tuo tarpu vadovo pozicijoms naujosios testų sistemos pagalba bus siekiama atrinkti atsakingus lyderius ir aukščiausio lygio specialistus, pajėgius dirbti tiek tarpinstituciniame, tiek žmogiškųjų išteklių lygmenyje. Pastebėtina, kad lūkesčiai, keliami valstybės tarnybai, yra labai svarbus veiksnys sprendžiant, kokie valstybės tarnautojai yra reikalingi ir koks valstybės tarnautojų atrankos procesas yra labiausiai tinkamas jiems atrinkti. Rengiant testavimo užduotis, buvo pasitelkta verslo ir Europos Sąjungos šalių praktika. Gebėjimų testai yra vertingas personalo atrankos įrankis, o užsienyje yra sukurta labai daug įvairių bendrųjų gebėjimų nustatymo testų. Visapusiškas kandidatų įvertinimas gana seniai taikomas siekiantiems įsidarbinti Europos Sąjungos institucijose.
Jau keletą metų Lietuvoje aktyviai įgyvendinamos viešojo administravimo institucijų darbuotojų veiklos efektyvinimo iniciatyvos. Siekiama, kad valstybės tarnautojai ne tik puikiai žinotų įstatyminę bazę, bet išmanytų ir vadybinio darbo principus, gebėtų sparčiau ir atsakingiau teikti paslaugas visuomenei. Šiam tikslui pasiekti bus atsižvelgta ir į asmenines bei socialines kandidatų į valstybės tarnybą kompetencijas. Naujoji testavimo tvarka padės nustatyti pretendentų bendruosius mąstymo gebėjimus, t.y. gebėjimą mokytis, jų verbalinius ir skaičiavimo įgūdžius, loginį mąstymą. Bus vertinami kandidatų komunikaciniai, analitiniai lyderystės gebėjimai. Svarbu, kad tarnautojai mokėtų dirbti su skirtinga informacija, gebėtų spręsti įvairias problemas. Visi pretendentai į vadovus privalės ne tik atlikti bendruosius gebėjimus vertinančias užduotis, bet ir interviu metu, kurį vykdys personalo atrankos specialistai, bus tikrinami gebėjimai vadovauti įstaigai ar jos padaliniu.
Užs. Nr. 2580