• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Balandžio 20-oji, aplinkosauga besirūpinantiems vairuotojams, buvo ypatingai svarbi diena.
Siekdama sumažinti neigiamą transporto keliamos taršos poveikį klimatui ir skatinti naudotis mažiau aplinką teršiančiais automobiliais, Aplinkos ministerija gyventojams kompensuos dalį išlaidų už įsigytą elektromobilį.
„Aplinkosauginiu požiūriu elektromobiliai yra mažiau taršūs, todėl ir skatiname juos įsigyti. Mūsų siekis – kuo daugiau šalyje aplinkai palankesnių transporto priemonių. Juk transporto keliama tarša labai prisideda prie klimato kaitos“, – sako aplinkos viceministras Marius Narmontas.
Kompensacinės išmokos iš Klimato kaitos programos bus skiriamos pagal nustatytą tvarką fiziniams asmenims, įsigijusiems naują arba ne senesnį kaip penkerių metų elektromobilį.
Bent jau 2020 metais, elektromobilių įsigijimo skatinimo programai numatyti 5 mln. eurų ir sprendžiant iš Energetikos ministerijos parengto alternatyvių degalų įstatymo projekto, elektromobilių skatinimo programą numatoma teikti tol, kol jie nesudarys dešimtadalio Lietuvos automobilių parko.

Balandžio 20-oji, aplinkosauga besirūpinantiems vairuotojams, buvo ypatingai svarbi diena.
Siekdama sumažinti neigiamą transporto keliamos taršos poveikį klimatui ir skatinti naudotis mažiau aplinką teršiančiais automobiliais, Aplinkos ministerija gyventojams kompensuos dalį išlaidų už įsigytą elektromobilį.
„Aplinkosauginiu požiūriu elektromobiliai yra mažiau taršūs, todėl ir skatiname juos įsigyti. Mūsų siekis – kuo daugiau šalyje aplinkai palankesnių transporto priemonių. Juk transporto keliama tarša labai prisideda prie klimato kaitos“, – sako aplinkos viceministras Marius Narmontas.
Kompensacinės išmokos iš Klimato kaitos programos bus skiriamos pagal nustatytą tvarką fiziniams asmenims, įsigijusiems naują arba ne senesnį kaip penkerių metų elektromobilį.
Bent jau 2020 metais, elektromobilių įsigijimo skatinimo programai numatyti 5 mln. eurų ir sprendžiant iš Energetikos ministerijos parengto alternatyvių degalų įstatymo projekto, elektromobilių skatinimo programą numatoma teikti tol, kol jie nesudarys dešimtadalio Lietuvos automobilių parko.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen e-Golf ir Hyundai Ioniq


Skatins ir naujų ir naudotų įsigijimą
Lietuvos naujų ir naudotų automobilių rinkos kone idealiai atspindi daugelio vairuotojų poreikius. Jeigu įsigyjantieji naujus automobilius vis dažniau pasirenka benzininį arba hibridinę pavarą turintį ratuotį, tai naudotų transporto priemonių pirkėjai vis dar svarsto du klasikinius variantus: benzininį arba dyzelinį
Vis dėlto, vis daugiau vairuotojų pradeda svarstyti ir trečią pasirinkimą – elektra varomą automobilį. VĮ „Regitra“ duomenimis, per trejus 2020 m. mėnesius Lietuvoje buvo užregistruota 117 naudotų visiškai elektrinių automobilių, o naujų elektromobilių skaičius siekė 87 vienetus.

REKLAMA

Elektromobilių ir hibridinių automobilių skaičius Lietuvoje


Nors ir nežymų, bet reikšmingą augimą turėtų kaip reikianti išjudinti elektromobilių įsigijimo fiziniams asmenims skatinimas, mat įsigijimo išlaidos bus kompensuojamos ne tik naujų, bet ir naudotų elektra varomų ratuočių pirkėjams.
Pagal nustatytą tvarką, naują elektromobilį perkantys asmenys pretenduos į 4000 eurų paramą, kurią galima tikėtis gauti, jeigu naujas elektromobilis dar nebuvo užregistruotas Lietuvoje arba registracijos data yra ne ankstesnė negu 2020 m. kovo 13 d.
Naudotų elektromobilių pirkėjams skirta parama yra šiek tiek mažesnė ir siekia 2000 eurų. Be to, naudotų elektromobilių pirkėjai turėtų žinoti, jog į valstybės suteikiamą paramą jie galės pretenduoti tik tada, jeigu elektromobilis dar nebuvo užregistruotas Lietuvoje ir jeigu elektromobilio amžius neviršija 5 metų, skaičiuojant nuo 2020 m. kovo 13 dienos.

autobilis-horizontal-logo-elektromobiliai
Paskata elektromobiliams – seniai taikoma praktika
Kai kurios Europos Sąjungos šalys norėdamos paskatinti vairuotojus persėsti į mažiau taršius automobilius, jau kurį laiką taiko įvairiausias nuolaidas elektra varomoms alternatyvoms.
Pavyzdžiui, Prancūzijoje, Italijoje ar Švedijoje elektromobilių pirkėjams suteikiama 4000-6000 eurų kompensacija. Danijoje ar Norvegijoje elektromobilių vairuotojams suteikiamos įvairios mokestinės lengvatos. Netgi mūsų netolima kaimynė Estija suteikia 5000 eurų siekiančią subsidiją tiems, kurie planuoja įsigyti ne daugiau nei 50 tūkst. eurų kainuojantį elektromobilį, tad kol daugelis valstybių jau ruošiasi įjungti aukštesnę pavarą, Lietuva, bendrame kontekste, atrodo, lyg bandytų atlikti eksperimentą.
Vis dėlto, kukliai atrodanti valstybės suteikiama subsidija elektromobiliams kelia dvejopas emocijas automobilių verslo atstovams, kurių atstovaujami prekiniai ženklai jau ne vienerius metus gana sėkmingai gamina įvairaus dydžio elektromobilius.
„Renault“ atstovybės Lietuvoje „Sostena“ vykdomasis direktorius Egidijus Gončarovas kalbėdamas apie naujai įsigaliojusią tvarką neslepia nusivylimo.
„Tai – stipriai vėluojanti priemonė, bet mes labai džiaugiamės, kad ji įsigaliojo. Vis dėlto, elektromobiliams skirtos paramos taisyklėse mes įžvelgiame neaiškumo, nes į subsidiją gali pretenduoti tie, kurie įsigyja dar Lietuvoje neregistruotą naują elektromobilį.“
„O kaip bus su naudotais demonstraciniais automobiliais? Šių mašinų pirkėjai tiesiog nebegalės pretenduoti į valstybės suteikiamą paramą, tad būtų logiška, jog paramos gavėjų sąrašas ilgainiui būtų praplėstas. Be to, elektromobilių rinkai nemažą impulsą suteiktų paskata verslui, kurie yra pasiryžę įsigyti elektra varomus automobilius“, – priduria E. Gončarovas.

REKLAMA
REKLAMA

Danas Rapšys ir Egidijus Gončarovas


Jam antrina ir „Fakto Auto“ rinkodaros vadovas Vaidotas Kviklys:
„Iki šiol buvo susiklosčiusi situacija, jog 9 iš10 perkančių elektromobilį yra juridiniai asmenys, tačiau ši valstybės paskata nukreipta į fizinius. Tai yra sveikintina, bet atsižvelgus į pradines elektromobilių kainas, kad ir su valstybės palaikymu, kaina išlieka nemaža, tad šią iniciatyvą vertinu pozityviai, bet atsargiai“, – sako V. Kviklys.
„Kaina yra pagrindinis faktorius, kuris apsprendžia norą rinktis tarp vidaus degimo varikliais varomų automobilių ir elektromobilių. Kol kas, elektromobilis dažniau tampa antruoju automobiliu šeimoje, tenkinančiu kasdieninius poreikius: nuvykti į darbą, nuvežti vaikus į mokyklą“, – priduria jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Fakto Auto – geriausia Nissan atstovybė


Pasirinkimo galimybės – plačios
Automobilių gamintojai per pastarąjį dešimtmetį kaip reikiant išplėtė modelių gamas. Jose netrūksta nei mažyčių miesto hečbekų, nei patogių, komfortiškų visureigių. Tai ypač matyti naujų automobilių rinkoje, kurioje šiuo metu siūloma beveik 300 skirtingų modelių: benzininių, dyzelinių, hibridinių, elektrinių.
Naujų elektromobilių pasiūla, bent jau Lietuvoje, kaip reikiant išsiplėtė pastaraisiais metais, kai rinkoje debiutavo „Audi e-Tron“ „Hyundai Kona“, „Jaguar I-Pace“, „Peugeot e-208“ ir visapusiškai atnaujinta „Renault Zoe“. Pastarasis modelis jau ne vienerius metus yra Europos bestseleris, kurio paklausa gerokai lenkia konkurentų. Pavyzdžiui, per šių metų sausio ir vasario mėnesius „Renault“ visoje Europoje pardavė 16 230 „Renault Zoe“ vienetus, kai antras pagal populiarumą „Peugeot e-208“ atrado perpus mažiau – 7375 pirkėjus.

REKLAMA

Elektromobilių pardavimai Europoje 2020


(Elektrinių ir hibridinių automobilių pardavimai Europoje. Sausio-Vasario mėnesis)
Šių kompaktiškų elektromobilių populiarumą Europoje lemia ne tik patrauklus eksterjero dizainas, bet ir techninės galimybės. „Renault Zoe“ su pilnai įkrautomis baterijomis gali nuriedėti apytikriai 400 kilometrų atstumą, o „Peugeot e-208“ – 340 kilometrų distanciją. Atsižvelgiant į faktą, jog jie 9 iš 10 kartų bus naudojami kelionėms mieste – tai kone racionaliausi pasirinkimai.
Vis dėlto, galutinį apsisprendimą lemia ne tik nuvažiuojamas atstumas, bet ir galutinė kaina. Bent jau Lietuvoje, pigiausiu nauju elektromobiliu gali būti laikomas „Volkswagen e-Up“, kainuojantis 21 623 eurus, kuris, beje, po subsidijos atpigs beveik penktadaliu ir pirkėjui atsieis 17 623 eurus. Panašų kainų sumažėjimą pamatysite žvelgdami ir į kitų, kompaktinės klasės atstovų kainas: elektrinio „Peugeot e-208“ kaina nukris iki 24 900 eurų, „Renault Zoe“ – iki 27 932 eurų, tačiau tai tik dalis gerų naujienų.

REKLAMA

Lietuvoje pasirodęs Renault Zoe elektromobilis


„Hyundai“ ir „Nissan“ atstovai Lietuvoje – „Fakto Auto“, šiuo metu siūlo 5000 eurų siekiančią nuolaidą „
Hyundai Ioniq“, „Hyundai Kona“ ar „Nissan Leaf“ elektromobiliams. Tad pasinaudoję skaičiuotuvu suprastumėte, jog bendra nauda sieks net 9000 eurų.
Naudotų elektromobilių rinkoje potencialių ratuočių sąrašas yra gerokai platesnis. Nemokamų skelbimų portalo „
Autobilis.lt
“ duomenimis, Aplinkos ministerijos reikalavimus atitinkantis elektromobilis vidutiniškai kainuoja nuo 10 iki 20 tūkst. eurų, tad už šią sumą potencialių kandidatų sąraše gali atsidurti „Kia Soul“, „
Nissan Leaf“, „BMW i3“, itin mažytis „Fiat 500e“ ar netgi „Volkswagen e-Golf“ – kompaktiški, universalūs automobiliai, kurie su pilnai įkrautomis baterijomis be didesnių problemų nuvažiuos 150-200 kilometrų distanciją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Elektrinis Kia Soul


Didžiausią technologinę pažangą naudotų elektromobilių vairuotojai turėtų pajusti peržengę 20 tūkst. eurų biudžeto ribą. Tuomet į galimų kandidatų sąrašą jau būtų galima įtraukti antros kartos „Nissan Leaf“ su talpesne baterija, itin efektyvų „Chevrolet Bolt“, apynaujį „
Hyundai Ioniq“ arba netgi daugelio geidžiamus „Tesla“ markės kūrinius.
Paraiškos gauti subsidijos priimamos aplinkos projektų valdymo agentūros tinklapyje. Paraišką gauti subsidiją galite užpildyti
ČIA.

autobilis-horizontal-logo-elektromobiliai

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų