Miesto valdžia negalės išpirkti savo automobilių, nors per penkerius metus už jų nuomą sukišo beveik pusę milijono litų.
Panevėžio savivaldybė per nepilnus penkerius metus už trijų „Škoda Superb“ ir vieno „Hyundai Grandeur“ nuomą paklojo beveik 459 tūkst. litų, arba už kiekvieną tarnybinį automobilį po 114 tūkst. 748 litus. Tačiau jau lapkričio mėnesį jų visų neteks. Mat 2007 metų vasarą sudarytoje sutartyje nurodyta, kad keturi automobiliai yra nuomojami, o ne perkami išperkamosios nuomos būdu.
Miesto meras Vitalijus Satkevičius, nors ir sutinka, kad už mašinas permokėta, kitos išeities nemato: nuomos sutartis yra nuomos sutartis, todėl tuos automobilius Savivaldybei teks grąžinti ir pirkti naujus.
Apie pirkimo būdą melavo?
Savivaldybė tris naujas škodas ir vieną „Hyundai“ automobilį išsinuomojo 2007 metų rugpjūčio mėnesį. Tada miestui vadovavo dabar į teisėsaugos akiratį patekęs Seimo narys Vitas Matuzas, o Savivaldybės administracijos direktoriumi dirbo Stasys Karčinskas, šio posto netekęs po STT reido.
„Panevėžio balsas“ tada, prieš penkerius metus, rašė, jog tuometinis Savivaldybės administracijos vadovas S. Karčinskas, kalbėdamas apie būtinybę pirkti naujus automobilius, patikino, jog visos keturios mašinos bus įsigytos išperkamosios nuomos būdu. Buvo aiškinama, kad toji nuoma Savivaldybei kas mėnesį atsieis apie 5 tūkst. litų, o per penkerius metus už mašinas bus sumokėta iš viso per 300 tūkst. litų.
Buvo net apskaičiuota, kad praėjus penkeriems metams minėtų visų automobilių likutinė vertė bus 82,5 tūkst. litų, ir tuomet bus sprendžiama, ar automobilius išpirkti, ar grąžinti nuomotojams.
2007-aisiais „Hyundai Grandeur“ kainavo 102,5 tūkst. litų, trys tos pačios klasės „Škoda“ automobiliai – po 72 tūkst. litų.
Beje, „Panevėžio balsas“ išsiaiškino, kad tuomet Savivaldybės paskelbtas viešasis konkursas naujiems automobiliams pirkti buvo surengtas neskaidriai. Techninės konkurso sąlygos buvo sudarytos taip, kad dėl užsakymo galėjo varžytis bendrovės, prekiaujančios tik „Hyundai“ ir „Škoda“ automobiliais.
Nors informacija apie neskaidrų konkursą buvo paviešinta, Savivaldybė vis tiek įsigijo minėtų markių automobilius. Kaip atsitiko, kad, priešingai tuomečio administracijos direktoriaus patikinimams, jog transporto priemonės ilgainiui bus išpirktos, jos pasirodė esančios tik nuomojamos, paaiškinti kol kas negali niekas. Aišku tik tiek, kad nuomos laikas baigiasi šių metų lapkričio mėnesį. Todėl Ūkio ir eksploatavimo skyrius raštu kreipėsi į Tarybos kolegiją prašydami leidimo pirkti naujus automobilius – tris lengvuosius ir vieną autobusiuką.
Šį kartą elgsis apdairiau
Meras Vitalijus Satkevičius nenagrinėjo klausimo, kodėl prieš penkerius metus perkant automobilius buvo pasielgta neapdairiai ir su pirkėjais sudaryta nuomos, bet ne pirkimo išperkamosios nuomos būdu sutartis.
„Nieko nepadarysi, teks automobilius grąžinti, – sako miesto vadovas. – Jau taip padaryta ir pakeisti, kas buvo prieš penkerius metus, neįmanoma.“
V. Satkevičius prisipažįsta jau susitaikęs su tuo, kad neplanuotai teks atnaujinti visą Savivaldybės automobilių parką: „Skelbsime konkursą ir bus nuspręsta, iš kokios firmos juos pirksime.“
„Beje, tie automobiliai, kurie buvo išnuomoti prieš penkerius metus, neekonomiški, jie ryja labai daug degalų. Tada, kai jie buvo perkami, niekas negalvojo apie krizę ir pirko E1 klasės automobilius. Dabar ieškosime ne tik ekonomiškesnių automobilių, bet ir pirkimo sutartis sudarysime tinkamai“, – aiškino V. Satkevičius ir pridūrė, kad, nors Savivaldybės biudžetas skylėtas, transporto priemonėms atras lėšų.
Pirkimo sutarties netikrino
Panevėžio miesto savivaldybės tarybos narė konservatorė Marija Danutė Kažukauskienė tuomet, kai Savivaldybė 2007 metų vasarą taip nesėkmingai pirko keturis naujus automobilius, buvo Savivaldybės kontrolierė. Tačiau ji sako negalinti prisiminti, kaip tie automobiliai buvo perkami ir kokia sutartis buvo sudaryta su pardavėjais.
„Negaliu dabar pasakyti – reikėtų pakiloti dokumentus ir prisiminti“, – teigė politikė „Panevėžio balsui“. Tačiau tvirtino prisimenanti, jog kai buvo perkami automobiliai, konkurso medžiagos auditas nebuvo atliktas.
„Tiktai prisimenu: mane nustebino kai kurios techninės konkurso sąlygos. Tačiau, kartoju, reikėtų perversti mašinų pirkimo dokumentus ir pasižiūrėti, kokiomis sąlygomis jie buvo perkami“, – dar kartą pabrėžė buvusi kontrolierė.
„Žinoma, keistai atrodo, kad dabar, kai Savivaldybė permokėjo už tuos automobilius, juos reikia grąžinti. Galbūt galima su ta firma susitarti, kai jau tiek sumokėta pinigų – beveik pusė milijono litų, – kad padovanotų tuos automobilius Savivaldybei?“ – svarstė M. D. Kažukauskienė ir pažadėjo, kad „auksinių“ automobilių klausimą svarstys Savivaldybės tarybos komitetai, jie nuspręs, leisti ar ne Savivaldybei vietoj jų pirkti naujus automobilius.
R. Mikučionytė