Vyriausybės kanceliarija pasišovė išmokyti valstybės institucijų atstovus vienu balsu kalbėti apie „drąsios“ Lietuvos įvaizdį. Kanceliarijos užsakymu parengta knygelės - „darbinė instrukcijos“ - kaina 700 litų.
Tiek verta reklamos agentūros „Not Perfect/Y&R“ parengta 100 puslapių apimties nesiekianti, brošiūros turinio, nedidelio formato (išmatavimai - apie 20 cm), prabangios poligrafinės kokybės, siuvinėtais viršeliais „Lietuvos įvaizdžio knyga. Praktinis vadovas“.
Leidinio, kuris bus platinamas tik valstybės institucijoms ir nevyriausybinėms organizacijoms, taip pat viešiesiems asmenims, tiražas - 100 egzempliorių.
Anot Vyriausybės kanceliarijos atstovų, „Praktinio vadovo“ gamybos sąnaudos sudaro palyginus nedidelę jos vertės dalį - apie 19 proc. (132 litus). Vertingiausias esą - turinys ir dizainas, už kuriuos knygos rengimą užsakęs Vyriausybės kanceliarijos Komunikacijos departamentas reklamos agentūrai sumokėjo daugiau nei po 500 litų už kiekvieną.
„Sutarties su „Not Perfect/Y&R“ vertė - 69 tūkst. litų, sąmatą sudaro dvi dalys. Kūrybiniai darbai - atskiros dalys, dizainas, teksto koregavimas, kūrybinis darbas iš viso su PVM sudaro 52 tūkst. litų, gamyba - 17 tūkst. litų“, - BNS pasakojo departamento komunikacijos koordinavimo skyriaus vedėjas Šarūnas Sakalauskas.
Leidinyje yra nemažai puslapių, kuriuose tekstų apskritai nėra, pateiktos tik spalvotos grafinės iliustracijos, kai kuriuose puslapiuose tekstą sudaro 5 - 7 eilutės, trumpai apibrėžiant, kaip turėtų būti pristatomas Lietuvos - drąsios šalies įvaizdis.
„Lietuvių tautos istorijoje ypač daug drąsos pavyzdžių. Pirmiausia tai LDK herojiškos kovos Margirio legenda, Žalgirio, Oršos mūšiai. Nors istorinė padėtis buvo ir nepalanki, mūsų protėviai išliko ir netgi įkūrė savo valstybę. Neįtikėtina, bet esame paskutinė nenukariauta pagonių tauta, sugebėjusi tai padaryti“, - rašoma skiltyje „Herojiška istorija“.
Čia pat pristatoma Lietuvos „Ekspansyvi verslo kultūra“: „Lietuva - viena sparčiausiai pastarąjį dešimtmetį augančių ekonomikų Europos Sąjungoje. Stiprus gerovės troškulys, vartojimo alkis bei verslus žmonių būdas leidžia versle žengti drąsius ir pragmatiškus žingsnius. Jau šiandien Lietuva yra regiono mažmeninės prekybos, biotechnologijų ir lazerių pramonės lyderė“.
Valstybės institucijų atstovams „praktinis vadovas“, be kita ko, siūlo Lietuvą pristatyti kaip „Kultūrinio įsikrovimo oazę“.
„Vakarų Europoje Lietuva garsėja eksperimentiniais menais ir šiuolaikine kultūra. Vilnius - šio gyvenimo centras. Čia kas vakarą galima išvysti naujausios teatrinės minties spektaklį, pasaulinio lygio džiazo virtuozų pasirodymą, neįprastos provokuojančios parodos atidarymą ar tiesiog pakvėpuoti bohemišku oru vienoje sostinės kavinių. 2009 metų Europos kultūros sostinė - Vilnius, ir renginių čia gausėja kasdien. Miestas trykšta energija ir, be daugybės kitų kultūros projektų, rengiamasi atidaryti pasaulinės reikšmės Guggenheimo muziejaus filialą“, - rašoma leidinyje.
Konkretus „Praktinio vadovo“ autorius, spaustuvė, leidinio tiražai knygoje nenurodomi. Vyriausybės kanceliarijos atstovai aiškina, kad knygos turinio autoriai - reklamos specialistai, kurie rengdami knygą konsultavosi su įvairiomis valstybės žinybomis.
Š.Sakalauskas aiškino, kad knygos vertė, iš pažiūros atrodanti didelė, iš tiesų yra normali ar netgi maža, nes tokie esą „tarptautiniai marketingo įkainiai“.
„Žiūrint, su kuo palyginsime - jei knygą gali parašyti bet kas, tai vieno vieneto įkainis tikrai labai didelis. Bet tai yra sąlyginai labai pigu, jei lyginsime, kokį dabar yra įkainį yra nusistatęs Wally Olinsas (Voli Olinsas), kuris rengia Lietuvos ekonominio įvaizdžio koncepciją ir strategiją Ekonominės plėtros agentūros užsakymu. Ten sutarties vertė yra netoli pusės milijono litų“, - aiškino komunikacijos specialistas.
Minėtas ženklodaros specialistas W.Olinsas ir jo komanda esą domėjosi, kaip rengiama ir ši knyga. Konsultacijos su šiais tarptautiniais ekspertais esą lėmė, kad knygos rengimas užtruko daugiau nei pusę metų - sutartis su agentūra „Not Perfect“, laimėjusia viešųjų pirkimų konkursą, buvo pasirašyta birželį, knyga jau išleista, tačiau kol kas dar nepristatyta.
Tačiau pristačius leidinį jo neketinama vežti į knygynus, bibliotekas ar mokslo įstaigas. Tai esą darbinė instrukcija valstybės žinyboms, pirmiausia - ministerijoms ir kai kurioms įstaigoms prie Vyriausybės.
„Ji skirta valstybės institucijų komunikacijų padaliniams, kad Lietuvos įvaizdžio komunikacija būtų kuo vieningesnė. Šios knygos tikslas - kaip mūsų pamatinę idėją, priklausomai mūsų kiekvieno sektoriaus, dėlioti taip, kad bendras rezultatas būtų vieningas. Tai yra darbinė instrukcija, ir ji tikrai nepardavinėjama“, - aiškino Š.Sakalauskas.
Pasak jo, organizuoti knygos gamybą Komunikacijos departamentui dar praėjusiais metais pavedė Lietuvos įvaizdžio komisija, ir jis pradėtas įgyvendinti dar valdant ankstesniam premjerui - socialdemokratui Gediminui Kirkilui. Tuomet Vyriausybės kanceliarijai vadovavo kancleris Valdemaras Sarapinas.
Pastarasis praėjusių metų pabaigoje pagarsėjo, kuomet sunkmečio ir skelbto visuotino taupymo metu išmokėjo tūkstantines premijas daliai Vyriausybės kanceliarijos darbuotojų.
Leidinys išleistas 2009 metų sausio 1 dieną.