Ar dėl šių mokesčių galime būti ramūs ir toliau?
Europos Komisija, Tarptautinis valiutos fondas jau ne vienerius metus rekomenduoja Lietuvai įsivesti automobilio naudotojo mokestį, mat Lietuva liko viena iš nedaugelio šalių ES, kur vairuotojai dar nemoka kasmetinio vairuotojo mokesčio. Nors valdantieji šiuo metu karštligiškai ieško, kaip papildyti kitų metų valstybės biudžetą, automobilių mokesčio net nesvarsto, mat anot Ramūno Karbauskio, toks mokestis lietuviams būtų per sunkus.
Naujosios Vyriausybės programos kūrime dalyvavęs socialdemokratas Algirdas Sysas pripažįsta, kad būta ginčų dėl automobilio mokesčio įvedimo. Nors dabar nuspręsta neerzinti vairuotojų, pritrūkus biudžete pinigų svarstymai gali būti atnaujinti.
Įvesti automobilio mokestį projektus rengė tiek buvusi socialdemokratų, tiek dar anksčiau valdžiusi konservatorių vyriausybė. Tačiau kilęs visuomenės pasipriešinimas nuo tokių užmojų atbaidė.
Europos Komisija sako, kad automobilių mokestis padeda ne tik surinkti daugiau pinigų į biudžetą, bet ir mažina aplinkos taršą, jei didinamas daug degalų naudojančioms ir senoms mašinoms. Tačiau ir mūsų ekonomistai šio mokesčio primygtinai jau nebesiūlo, mat lietuviai senais kledarais važinėja ne iš lengvo gyvenimo.
Naujieji valdantieji nesiryžta nė užsiminti ir apie visuotinį nekilnojamojo turto mokestį. Karbauskio teigimu, galima svarstyti nebent apmokestinamo turto vertės sumažinimą. Dabar jį turi mokėti tie, kieno namai vertinami daugiau nei 220 tūkst. €. Ekonomistai sako, kad dėl automobilių ir nekilnojamojo turto mokesčių smarkiai nukentėtų pensininkai, tas ir sumažina politikų ryžtą juos įvedinėti.
Plačiau apie tai TV3 reportaže