„Šitų trolių yra legionai. Jie keikiasi ir iššaukia susierzinimą. Juos finansuoja bendrovė, turinti netiesioginių ryšių su Kremliumi. Veikia jie „The Washington Post“, „New York Times“, CNN ir „The Huffington Post“ erdvėje, - praneša leidinys. Reikėtų pažymėti, kad iš paviešintose ataskaitose figuruoja ir socialiniai tinklai, tokie kaip „Twitter“, „YouTube“ ar „Facebook“. Amerikiečiai „rusiškus trolius“ atskiria pagal jų netaisyklingą anglišką kalbą, beprasmiškus tekstus, didžiavimasi Rusija ir imperinėmis jos ambicijomis.
Situacija darosi tokia rimta, kad laikraštis „The Guardian“ buvo priverstas pripažinti kilusias problemas su tokių komentarų moderavimu, nes susidūrė su „organizuota Kremliaus palaikymo kampanija“.
Gegužės pabaigoje grupė hakerių iš „Anoniminio internacionalo“ pradėjo publikuoti duomenų bazes, gautas nulaužus Olgos Dzalbos el. pašto paskyras. Ji „Interneto tyrimų agentūroje“ yra atsakinga už įmonės finansus. Pati agentūra įkurta Sankt Peterburgo priemiestyje – Olgine – 2013-ųjų vasarą, kaip teigiama, bendrovės „Konkord“ vadovo Jevgenijaus Progožino užsakymu. Be to, paviešintuose laiškuose galime matyti atliktų darbų ataskaitas, adresuotas asmeniui pavarde Volodinas.
Leidinys „Vedomosti“ susiejo Kremliaus priimtą visuomenės sąmonės manipuliacijos strategiją su Viačeslavu Volodinu, Rusijos prezidento administracijos pirmuoju pavaduotoju.
„Fontanka.ru“ išanalizavusi gautus duomenis nustatė, kad aiškiai struktūrizuota ir pavaldi vienai sistemai interneto agentų schema veikia remdamasi šimtai tinklaraštininkų ir komentatorių, o taip pat keliomis masinio informavimo priemonėmis Rusijos ir Ukrainoje. Jų išlaikymui numatyti 33,5 mln. rublių per mėnesį, iš kurių 17 mln. - grynaisiais. Finansiniuose dokumentuose nurodoma „ne of.“ - tikriausiai reiškiantį, „ne oficialiai“.
Atliktų darbų ataskaitoje, pavyzdžiui už sausio mėnesį, pasakojama apie pranešimus Volgogrado teroro aktų tema, Aleksejaus Navalno neblaivų vairavimą ir naujametį V. Putino sveikinimą. Be to, troliai skundžiasi, kad platinant V. Putino kreipimąsį „Twitter“ socialiniame tinkle, jiems teko konkuruoti su televizijos serialo „Sherlock“ gerbėjais.
„Fontankos“ kalbinti „tinklaraščių guru“ priėjo vieningos nuomonės, kad interneto trolių efektyvumas yra menkavertis. „Ar keičia politines nuotaikas visuomenėje apmokami troliai? Aišku, kad ne. Tai paprasčiausia užsakovo vagystė iš biudžeto vidury baltos dienos. Tinklaraštininkas gauna už įrašą 11 rublių 80 kapeikų, tarpininkams už tą patį įrašą jau pateikiama sąskaita 800 rublių, užsakovai moka 850 rublių. Ir absoliučiai niekas pasaulyje nuo to nepasikeičia“, - mano Antonas Nosikas.
„Visuomenės nuomonę keičia ne internetas, o televizija. Televiziją žiūri mažiau informuota visuomenės dalis, kuri neturi galimybės norėdama patikrinti kitų šaltinių. Tos pastangos, kuriomis apmokami troliai kuria pseudopatriotinį ir provalstybinį foną internete, pradingsta bendrame sraute. Užsakovas mato, kad tai nieko neduoda, ir pradeda veikti kitais būdais. Pavyzdžiui, įveda draudžiančius įstatymus informacijos sferoje“, - pridūrė Rustemas Adagamovas.