Aukštos raiškos kameros buvo įdiegtos prieš maždaug 30 dienų. Iš pradžių ministerijos atstovai tikėjosi, jog kameros užfiksuos kelias dešimtis vairuotojų, kurie mieliau naudojasi telefonu, o ne automobilio vairavimu. Deja.
Per 30 dienų laikotarpį vaizdo kameros užfiksavo daugiau nei 11 tūkst. pažeidėjų.
„Išanalizavę medžiagą mes likome šokiruoti. Žmonės naudojasi „Facebook“, rašo trumpąsias žinutes, skaito straipsnius – užsiima pašaline veikla, kuri vos per keletą akimirkų gali privesti iki nelaimingo atsitikimo“, – bandymų rezultatais dalinosi kelių transporto ministrė Melinda Pavey.
Australijoje įdiegtų kamerų technologiją sukūrė nuo išsiblaškusių vairuotojų nukentėjęs Alexas Janninkas.
„Vairuotojas, kuris buvo sulindęs į išmanųjį telefoną partrenkė mano kolegą ir ilgametį draugą, su kuriuo mes darbavomės prieš štai šios technologijos“, – priduria Alexas.
Naujos kartos vaizdo kameros pašaline veikla užsiimančius vairuotojus užfiksuoja dirbtinio intelekto pagalba. Rankose telefoną laikantys vairuotojai pateks į naujų kamerų radarą net ir tada, jeigu automobilis skrieja 300 km/val. greičiu.
„Šiuo metu mes tobuliname sistemą. Norime užtikrinti, jog vaizdo kamerų užfiksuotas vairuotojų elgesys nebūtų kvestionuojamas teisme“, – pasakoja šios technologijos kūrėjas.
Technologijos bandomasis laikotarpis vyks iki šių metų vasaros. Jeigu iki tol naujoji sistema įrodys, jog yra verta dėmesio ir investicijų, naujos kartos vaizdo kameros bus pradėtos naudoti visuose aukščiausios reikšmės keliuose. Vėliau jos turėtų pasirodyti ir mieste.