Iki šiol transporto priemonių, neturinčių galiojančios techninės apžiūros, vairuotojai, norėdami nuvykti į TAC, galėjo neribotą skaičių įgyti teisę nuvykti į TAC.
Tam tereikėjo pateikti prašymą suteikti teisę automobiliu, neturinčiu galiojančios techninės apžiūros, nuvykti iki TAC, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Tačiau gerokai daugiau nei pusė vairuotojų, gavusių tokius leidimus, taip ir nepasirodė apžiūrų centre.
Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ duomenimis, 2023 m. išduoti 398 222 laikini leidimai, tačiau laiku atlikti techninės apžiūros atvyko tik 57 procentai vairuotojų.
Taigi, akivaizdu, kad daugelis tik apsimeta, kad leidimo važiuoti be techninės reikia neva tam, kad ji būtų praeita.
Vis dėlto tikimasi, kad netrukus, toks gudravimas baigsis. Juo labiau, kad planuojama pakeisti ir baudų už pažeidimus išieškojimo tvarką.
Įvardija svarbiausią pokytį
„Transeksta“ teigia jau kurį laiką stebėjusi blogą tendenciją, kai dalis vairuotojų, gavę laikiną leidimą, taip ir nepasirodydavo TAC.
„Ir tai piktybiškai kartodavo, nes teikti prašymą gauti leidimą dabar galiojantys teisės aktai leidžia neribotą kartų skaičių.
Todėl nusprendėme griežtinti tvarką, nes techniškai tvarkingas automobilis yra vienas iš saugaus eismo garantų“, – sako Lietuvos transporto saugos administracijos Kelių transporto departamento vyresnysis patarėjas Remigijus Valatkevičius.
Svarbiausias pokytis įsakymo projekte – siekiama pakeisti išduodamų leidimų skaičių.
Pritarus projektui, tai pačiai transporto priemonei (esant tam pačiam savininkui arba valdytojui) leidimas galės būti išduodamas ne daugiau kaip du kartus.
Jeigu transporto priemonė nebuvo pristatyta į techninės apžiūros įmonę atlikti privalomosios techninės apžiūros du kartus, daugiau leidimų nebus išduodama.
Transporto priemonė nebegalės dalyvauti eisme, o į techninės apžiūros stotį turės būti transportuojama su kitos transporto priemonės pagalba.
Taip pat norima sumažinti reikalingų pateikti duomenų apimtį, nes leidimą gali gauti tik įregistruotos transporto priemonės, kurių reikalingi duomenys jau gaunami iš kitų valstybės registrų.
Leidimus bus galima gauti fiziškai nuvykus į TAC arba nuotoliniu būdu prisijungus prie Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos interneto svetainės.
Jei įstatymo projektas bus patvirtintas, ši nauja tvarka turėtų įsigalioti šių metų rugsėjo 1 d.
Bauda už važiavimą be techninės apžiūros
Galbūt žino ne visi vairuotojai, tačiau nustatyti, ar transporto priemonė turi galiojančią techninę apžiūrą, galima ne tik sustabdžius automobilį.
Tą galima padaryti ir greičio matuokliais, kurie įrengti tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose.
Šiuo metu Lietuvoje už transporto priemonės vairavimą be privalomojo draudimo policija gali skirti baudą nuo 50 iki 100 eurų, o už vairavimą be valstybinės techninės apžiūros – nuo 30 iki 40 eurų siekiančią baudą.
Be kita ko, netrukus Lietuvoje turėtų pasikeisti baudų administravimo tvarka.
Iki šiol Valstybinė mokesčių inspekcija pažeidėjus tik informuoja apie jiems skirtą baudą, o jos administravimas priklauso nuo policijos ar kitų įstaigų.
Tačiau planuojama šią tvarką pakeisti ir visų baudų išieškojimą pavesti Valstybinei mokesčių inspekcijai.
Kaip žinoma, ji turi įgaliojimus inicijuoti paskirtų baudų nuskaitymą iš pažeidėjų banko sąskaitos.
Taigi, tikėtina, kad išvengti baudos už važinėjimą be techninės apžiūros ar kitus pažeidimus, ateityje bus sunkiau.
Varnas varnui akių nedrasko - per daug Lietuvoje yra korupcijos!
O ką veikia Lietuvos Prezidentas!? A...jis gi užsiėmęs Ukrainos interesais, jam Lietuvos institucijų netinkamas darbas - NERUPI! Tegu ir toliau būna smaugiama Lietuvos Tauta! Dziaugites visi tie kurie balsavote už Nausėda ir Simonyte!