Artimiausią naktį bus debesuota. Numatomi krituliai, daugiausia lietus. Daug kur rūkas, vietomis lijundra, plikledis. Vėjas pietryčių, pietų, 7–12 m/s. Temperatūra kris iki 0–1laipsnio šalčio, pajūryje apie 5 laipsnius šilumos.
Rytojaus dieną bus debesuota. Daugelyje rajonų numatomi krituliai, vyraus lietus. Vėjas pietų, pietvakarių, 7–12 m/s, pajūryje gūsiai sieks 15 m/s. Aukščiausia temperatūra 1–3 laipsniai šilumos, pajūryje apie 7 laipsnius šilumos.
Sekmadienio naktį kai kur numatomi krituliai, vietomis plikledis. Vėjas pietvakarių, pietų, gūsingas. Temperatūra kris iki 0–1 laipsnio šalčio.
Dieną daugelyje rajonų numatomi krituliai. Vėjas pietų, pietryčių, 8–13 m/s, vakariniuose rajonuose kai kur gūsiai sieks 15–18 m/s. Dieną šils iki 1–2 laipsniai šilumos, pajūryje iki 5 laipsnių šilumos.
Lietuvoje eismo sąlygas sunkina snygis
Šiuo metu didžioje šalies dalyje magistraliniai keliai su šlapio sniego provėžomis, krašto ir rajoniniai keliai padengti sniego sluoksniu, slidūs.
Vairuotojų prašoma atsižvelgti į meteorologines sąlygas bei kelio dangos būklę ir pasirinkti saugų, o ne maksimaliai leistiną greitį ir laikytis saugaus atstumo. Rytų Lietuvoje pagrindinių kelių dangos daugiausia šlapios, tačiau mažesnio eismo intensyvumo rajoniniai keliai yra slidūs.
„Bet kokios oro sąlygos yra pavojingos, jeigu jos išsiskiria iš bendro konteksto, jeigu tai ne giedra diena, jei lyja, sninga, tvyro rūkas, yra prastas matomumas, apsiniaukę, tai visais atvejais sąlygos yra prastesnės, negu standartiškai“, – mini Susisiekimo ministerijos, Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento Saugaus eismo skyriaus vyriausiasis specialistas Dmitrij Bial.
Ekspertai mini, kad vairuojant labai svarbus matomumas, kad vairuotojas galėtų imtis tam tikrų veiksmų. Paskui viskas persikelia į automobilio valdymą, tas subtilybes, kai esant rūkui, ar palijus, pradėjus lyti, snigti sukibimas su kelio danga pasidaro prastesnis, būna visokių reiškinių, akvaplaningo, vandens pleišto tarp kelio dangos ir padangos.
Reikėtų atsižvelgti į tai ir vairuoti pakankamai atsargiai, jeigu yra didelis vandens kiekis ant važiuojamosios dalies, tai neužvažiuoti ant jo, kad automobilio nesumėtytų. Žinoma, reikėtų įvertinti ir sukibimą, prie to priderinti ir vairavimo sąlygas atitinkamas. Mažint greitį, vairuoti ne staigiai, tolygiai, pasirūpinti padangomis.
Saugotis reiktų stiprios pūgos ir tiršto rūko
Pavojingiausios sąlygos vairuotojui esant kelyje – rūkas bei pūga, taip pat stiprus lietus.
„Jei peržvelgtume atskirus meteorologinius reiškinius, kurie gali būti pavojingiausi kelyje, tai nugalėtojais taptų pūga ir stiprus rūkas pasirodantys šaltuoju metų laiku. Tuomet statistinė auto įvykių tikimybė padidėja. Jie nebūtinai įvyksta, bet tikimybė, kad įvyks yra didesnė“, – įspėja klimatologas Justinas Kažys.
Kitas pavojingas reiškinys prisidedantis prie rūko ir pūgos – ledas. Prieš jį gali nepadėti jokie įgūdžiai, todėl patartina sekti orų prognozes ir žinant apie galimą plikledį pasirinkti saugų greitį.
„Matomumą neabejotinai blogina ir intensyvūs krituliai, o ledas yra didžiausiais priešas prieš kurį jokie įgūdžiai gali neišgelbėti“, – kalba J.Kažys.
Esant šioms sąlygoms tikėtinas akvaplaningas, reikia nepervertinti savo bei automobilio atsparumo, vengti didesnių vandens sankaupų, nevažiuoti ant jų.
Kitą savaitę orai mažai keisis
Kitos savaitės pradžioje Lietuvoje dažnai sulauksime šlapdribos arba lietaus.
Naktimis temperatūra kris iki 0–1 laipsnio šalčio, pajūryje iki 2–3 laipsnių šilumos. Vėjo gūsiai pasieks 5–10 m/s. Numatoma šlapdribos.
Kitos savaitės dienomis vyraus 1–3 laipsniai šilumos, pajūryje apie 3–5 laipsniai šilumos. Galimas nedidelis sniegas, šlapdriba, lietus. Dangus dažniausiai bus apsiniaukęs ir tamsus.