V. Auglys teigia, kad techninės apžiūros, kuri atliekama kas antrus metus, nepraeina kas antras automobilis ir dešimtadalis iš jų iš pirmo karto nepraeina techninės apžiūros dėl aplinkosauginių problemų – neleistinos taršos arba neleistinų techninių skysčių nuotekių.
Kaip teigia pašnekovas, per šias patikras bus tikrinami automobiliai, ar atitinka visus reikalavimus. Jeigu yra akivaizdžiai netvarkingas, dūmijantis automobilis, bus atimamas techninis pažymėjimas. Tada automobilio savininkas turi iš naujo pereiti techninę apžiūrą.
Automobiliai bus tikrinami tik metrologiškai patikrintais prietaisais
V. Auglys taip pat neigia spekuliaciją, kad tik pagal dūmų spalvą bus nuspręsta, ar automobilis yra techniškai netvarkingas.
„Mes tiktai metrologiškai patikrintais prietaisais patikrinę būtent teršalų emisiją į aplinką <...> galėsime nuspręsti, ar jis atitinka techninės būklės parametrus, ar ne“, – pabrėžia pašnekovas.
Lietuvos vairuotojų sąjungos prezidentas Vigilijus Sadauskas pritaria, kad taršus automobilis negali dalyvauti eisme, tačiau jis teigia, jog šie patikrinimai bus bandymas pasipelnyti.
„Ar mes turėsime švaresnį orą, tai yra didelis klausimas“, – teigia V. Sadauskas.
Pašnekovas prideda, kad automobilį reikia tikrinti, kai yra įkaitęs variklis.
„Jeigu jis patikrins neįkaitusį variklį, tai yra, nepasiekusį darbinės temperatūros, siųs mane į techninę apžiūrą, aš sumokėsiu techninei apžiūrai, sumokėsiu už kurą. Kas tai kompensuos?
Būtų labai idealus variantas, jeigu aplinkosaugininkas, įsivaizduojate, sustabdė, nusiuntė į techninę apžiūrą patikrinti mane ir, jeigu paaiškėja techninėje apžiūroje, kad viskas yra idealu ir tvarkinga, tas aplinkosaugininkas, kuris tai padarė, po 3 tokių siuntimų netektų galimybės dirbti aplinkosaugoje, na, 5 metus“, – sako V. Sadauskas.
Gentvilas: taip bus galima sumažinti transporto taršą Vilniuje beveik per pusę
Seimas antradienį priėmė įstatymo pataisas, kurios leis aplinkos apsaugos pareigūnams stabdyti automobilius ir atlikti taršos patikrą, bus tikrinama, ar reali automobilio tarša atitinka reikalavimus. Seimas priėmė tai numatančias Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės bei Saugaus eismo automobilių keliais įstatymų pataisas.
Jos numato, kad aplinkos apsaugos pareigūnai matavimus operatyviai atliktų vietoje – sustabdžius automobilį kelyje. Jie atliktų ir tokių teršalų paveiktos aplinkos matavimus. Pataisomis taip pat nustatoma, kokie transporto priemonės trūkumai bus laikomi pavojingais, dideliais, o kokie – nedideli.
„Tarša žudo ir tarša miestuose yra pagrinde sukeliama kietosiomis dalelėmis ar kitais teršalais transporto, pramonės ir šildymo įrenginių. Transporte mes 2021 m. atlikome pilotinį projektą Vilniaus mieste, nuotoline taršos akimi tyrėme 40 tūkst. automobilių ir sulyginome jų gamybinius su jų faktiniais išmetimai.
Ką parodė rezultatai? 3–4 proc. automobilių yra techniškai netvarkingi realiomis eismo sąlygomis. Tie 3–4 proc. automobilių išmeta pusę Vilniaus taršos. Jeigu mes sugebėsime suvaldyti eisme tuos 3–4 proc. automobilių, mes sugebėsime transporto taršą sumažinti beveik per pusę Vilniuje“, – iš Seimo tribūnos per projekto pateikimą birželį kalbėjo aplinkos ministras Simonas Gentvilas.