• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Antrą savaitę šalies keliuose eismo sąlygas sunkina ne tik tamsa ir lietūs, bet ir vairuotojų panika dėl naujų taisyklių. Pasikeitus šviesoforų signalų deriniams ir įsibėgėjus žalių lentelių su rodykle nukabinimui, dalis vairuotojų sankryžose pradėjo dvejoti, spėlioti, kada galima sukti į dešinę, o kada ne. Kol Susisiekimo ministerija tikisi, kad per 2 mėnesius pereinamojo laikotarpiu vairuotojai pripras prie pasikeitusių taisyklių, eismo dalyviai piktinasi, kad naujovės įvedamos chaotiškai.

Antrą savaitę šalies keliuose eismo sąlygas sunkina ne tik tamsa ir lietūs, bet ir vairuotojų panika dėl naujų taisyklių. Pasikeitus šviesoforų signalų deriniams ir įsibėgėjus žalių lentelių su rodykle nukabinimui, dalis vairuotojų sankryžose pradėjo dvejoti, spėlioti, kada galima sukti į dešinę, o kada ne. Kol Susisiekimo ministerija tikisi, kad per 2 mėnesius pereinamojo laikotarpiu vairuotojai pripras prie pasikeitusių taisyklių, eismo dalyviai piktinasi, kad naujovės įvedamos chaotiškai.

REKLAMA

Jau beveik porą savaičių šalies miestų vairuotojai pratinasi prie naujų šviesoforo signalų derinių – šalia įprasto šviesoforo įrengta papildoma sekcija. Degant pagrindiniam žaliam signalui vairuotojai gali važiuoti visomis kryptims, tačiau sukti į dešinę leidžiama tik praleidus pėsčiuosius ir dviratininkus.

Kai užsidega papildoma dešinėje esanti sekcija, vairuotojai įgyja pirmenybę, o pėstiesiems ir dviratininkams dega raudonas šviesoforo signalas. Vairuotojai skirtingai įsisavina šias naujoves. Kol vieni patobulintoje sistemoje problemų nemato, kiti kol neužsidega papildoma sekcija delsia, abejoja, ar galima atlikti manevrą.

REKLAMA
REKLAMA

Štai, ką mano vairuotojai: 

„Daug kas ir nežino tų taisyklių. Mažai informacijos. Dar daug kas painiojasi gatvėse, tai čia natūralu, normalu.“

REKLAMA

„Reiškia tą patį, kaip ir būtų rodyklė. Nereikia laukti. Pagrindinis žalias ir gali važiuoti į dešinę. Taip, tik reikia praleisti dviračius ir pėsčiuosius.“

„Žmonės iš tikrųjų nelabai supranta, kas čia pasikeitė. Ir ką čia reikės daryti. Aš irgi aplamai tai nelabai supratau, kas čia pasikeitė.“

Stovėjimo aikštelėse kalbinti vairuotojai nelaukia kitų metų, kai įsigalios dar viena naujovė ir šalia šviesoforų nebeliks štai šių pritvirtintų lentelių su žalia rodykle:

REKLAMA
REKLAMA

„Tos žalios lentelės – vis tiek nereikia laukti. Jeigu važiuoji pagal taisykles, sustoji prie tos stop linijos, bet tu vis tiek gali toliau judėti.“

„Sumažintų kamščius. Nes dabar stovėti per raudoną, reikia dešinę nusisukti, nieko nebėra kely. Nei pėsčiųjų, nei mašinų…“

Vairuotojai nesupranta, kodėl nebuvo galima visų naujovių įvesti vienu metu, atsisakant dviejų mėnesių pertraukos. Esą kai taisyklės keičiamos vieną kartą mažiau painiavos:

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„O ką tie du mėnesiai dabartiniu metu galėjo nulemti? Nesuspėjo susitvarkyti, tai reikia jiems gerą spyrį duoti.“

„Kada tą informaciją pamatėm, tai vyras, aš ir dukra ginčijomės, kuris esam teisus. Tos informacijos reikėtų aiškesnės, žmonėms paprasčiau pateikti ją.“

Skundžiasi ne tik pavieniai vairuotojai. Draudikų atliktos apklausos patvirtina, kad šiek tiek daugiau nei pusė Lietuvos vairuotojų po Naujų metų tikisi ilgesnių spūsčių.

REKLAMA

„Daugiau negu pusės vairuotojų nuomone, lentelių prie šviesoforų panaikinimas sulėtins eismą ir padidins spūstis. Kas penktas iš apklaustųjų pasisakė, kad tai padidins eismo saugumą, lygiai tiek pat, kas penktas iš apklaustųjų pasisakė, kad pablogins eismo saugumą“, – sako „BTA“ atstovas Andrius Žiukelis.

Gyventojams antrina ir dviratininkų bendruomenė, jų atstovai aiškina, kad ministerija per anksti pradėjo kalbėti apie lentelių su žalia rodykle nukabinimą.

REKLAMA

„Labai sunku pasakyti, kodėl tik dabar reikėjo komunikuoti ir taip akcentuoti tą lapkričio pirmą dieną. Vairuotojai, akivaizdžiai matosi, jau klysta ir galvoja, kad prie sankryžos ta lentelė, kuri kabo, yra nebeteisėta. Stoja, nežino ką daryti, iš galo signalizuoja, kad važiuotų. Lygioje vietoje sukurtas neaiškumo fonas“, – teigia dviratininkų bendrijos pirmininkas Eduardas Kriščiūnas.

Susisiekimo ministerija aiškina, kad naujovėmis siekia ne kurti paniką, o užtikrinti saugumą. Esą 2 mėnesiai tam ir skirti, kad vairuotojai pratintųsi prie naujovių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Paprasčiausiai pereinamasis laikotarpis. Nuo lapkričio iki Naujųjų metų vairuotojai dar važiuos, kaip ir galioja tos žaliosios rodyklės. Tačiau atsirado tam tikros naujovės, kurios palengvina vairuotojų judėjimą šviesoforinėse sankryžose. Neatsitiktinai buvo parinktas tas kelių mėnesių periodas, kad priprastų ir prie naujo šviesoforų reguliavimo, ir palaipsniui prisitaikytų prie to, kad po naujų metų žalių rodyklių nebeliks“, – pasakoja Susisiekimo ministerijos atstovas Vidmantas Pumputis.

REKLAMA

Ministerija tikisi, kad lentelių panaikinimas ir signalų kombinacijos patobulinimas paskatins savivaldybes įrengti modernesnius šviesoforus. Dėl to esą spūstys turėtų neilgėti.

Draudikai aiškina kol kas neturintys duomenų, ar dėl sumaišties, kilusios dėl naujų taisyklių, išaugo eismo įvykių skaičius. Specialistai prognozuoja, kad vairuotojams prisitaikius prie pokyčių keliai taps saugesni. Esą panašios tendencijos Lietuvoje buvo stebimos ir anksčiau.

REKLAMA

„Vilniuje konkrečiai žieduose keitėsi eismo reguliavimas. Ir ilgalaikėje perspektyvoje, tai turėjo teigiamą efektą. Eismo įvykių tapo mažiau“, – kalbėjo „Gjensidige“ atstovė Viktorija Katilienė.

Susisiekimo ministerija vis daugiau kalbą apie dar vieną naujovę. Esą visa Europa dėl saugumo palengva atsisako mirksinčio žalio šviesoforo. Šį klausimą esą ateityje turės spręsti pačios savivaldybės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų